Menskopp

xiddigaha

Elsker forumet
Himmelbarn
Septemberbarna 2019
Noen som bruker det her eller har brukt det? Positiv eller negativ erfaring?

Var halv pris på den så tok sjansen på å bestille den men syns den ser litt skummel ut :p
Ser så stor ut. Er litt bekymret for at den skal sitte fast inni der :hilarious:

Noen som bruker det her eller har brukt det? Positiv eller negativ erfaring?

Var halv pris på den så tok sjansen på å bestille den men syns den ser litt skummel ut :p
Ser så stor ut. Er litt bekymret for at den skal sitte fast inni der :hilarious:

Kjøpte en for en del år siden. Prøvde den bare et par ganger før jeg bestemte meg for at det ikke var noe for meg [emoji28] Burde nok sikkert gitt det litt mer tid, men jeg syns det bare var stress. Det var ikke vondt i det hele tatt, men jeg ble så nervøs av hele greia at jeg ikke turte å gå ut av huset. Tenk om den skulle lekke liksom [emoji15] Men prinsippet syns jeg var bra, og det kan godt hende jeg finner på å prøve det igjen en gang. Spent på å høre hva du syns [emoji4]

Jeg har, og jeg skal aldri slutte med den! Det tar gjerne 2-3 runder med TR før man blir skikkelig god på å sette den på plass, men ellers er det fryd og gammen. Med unntak av menssmerter så glemmer du faktisk at du har mensen! :) Jeg er svært aktiv og trener 5-6 dager i uken, lange løpeturer, harde intervaller, sykler, løfter vekter etc. Merker aldri noe til menskoppen! Sjekk videoene til organicup, der viser de hvordan man bretter dem :)

Kjøpte en for en del år siden. Prøvde den bare et par ganger før jeg bestemte meg for at det ikke var noe for meg [emoji28] Burde nok sikkert gitt det litt mer tid, men jeg syns det bare var stress. Det var ikke vondt i det hele tatt, men jeg ble så nervøs av hele greia at jeg ikke turte å gå ut av huset. Tenk om den skulle lekke liksom [emoji15] Men prinsippet syns jeg var bra, og det kan godt hende jeg finner på å prøve det igjen en gang. Spent på å høre hva du syns [emoji4]

Er det jeg også er redd for, at det skal renne over :rolleyes: men kan ikke skjønne at den skal passe inni der men har man klart å få ut en unge der så får vel denne også plass :hilarious:

Jeg har, og jeg skal aldri slutte med den! Det tar gjerne 2-3 runder med TR før man blir skikkelig god på å sette den på plass, men ellers er det fryd og gammen. Med unntak av menssmerter så glemmer du faktisk at du har mensen! :) Jeg er svært aktiv og trener 5-6 dager i uken, lange løpeturer, harde intervaller, sykler, løfter vekter etc. Merker aldri noe til menskoppen! Sjekk videoene til organicup, der viser de hvordan man bretter dem :)

Så bra at du trives med den :) blør du mye? De første dagene jeg har mensen så kan jeg ikke bruke tampong for den sklir bare ut. Må skifte bindet veldig ofte fordi jeg blør så sinnsykt mye. Så da er jeg redd denne heller ikke holder.

Så bra at du trives med den :) blør du mye? De første dagene jeg har mensen så kan jeg ikke bruke tampong for den sklir bare ut. Må skifte bindet veldig ofte fordi jeg blør så sinnsykt mye. Så da er jeg redd denne heller ikke holder.

I perioder blør jeg mye, spesielt den første dagen. Da tømmer du og skyller den litt oftere, bare. I starten "sjekket" jeg mengden hver 2.-3. time, og det var alt for ofte å tømme den. Prøv deg frem og se! Så spørs det jo på størrelsen på koppen også. Jeg har størrelse 2 for de som har født barn.

Har lyst å prøve, men det blir jo ikke før etter fødsel, renselse og mensen kommer tilbake :p

Jeg blør utrolig mye i perioder, og har blødd igjennom en gang fordi jeg sov med den og blødde som en gris. Er bare å tømme den oftere om man blør mye.
Vanligvis tømmer jeg den bare hver gang jeg er på do så går det fint. Synes det er fantastisk, utrolig mye mindre mas enn tamponger og bind.

Prøvde den i sted og det var skikkelig ekkelt :hilarious: Måtte prøve flere ganger, syns det var litt vanskelig å vite hvor langt den skulle inn. Også ville den ikke helt inn med en gang. Skikkelig ekkelt når det ble vakuum eller når den sitter seg på plass liksom :hilarious:
Men jeg kjente den :rolleyes: Vet ikke om det var fordi det ble tørt inni der? Er det meningen at den skal stikke ut nede eller den tutten som er på den?

Prøvde den i sted og det var skikkelig ekkelt :hilarious: Måtte prøve flere ganger, syns det var litt vanskelig å vite hvor langt den skulle inn. Også ville den ikke helt inn med en gang. Skikkelig ekkelt når det ble vakuum eller når den sitter seg på plass liksom :hilarious:
Men jeg kjente den :rolleyes: Vet ikke om det var fordi det ble tørt inni der? Er det meningen at den skal stikke ut nede eller den tutten som er på den?

Jeg syns også det ble ganske tørt om jeg ikke blødde mye. Og jeg har bare helt middels kraftig blødninger egentlig. Mener å huske at jeg klipte av den tutten litt. Husker ikke om jeg kjente den noe særlig, men husker at jeg var superbevisst på den hele tiden. Det er ikke så greit å være miljøvennlig alltid [emoji23]

Klipper av tutten ja. Og tømmer den hver morgen og kveld. Har ikke behov for mer. Det er sånt man finner ut av - jeg har gjerne en dag med mer blødning og de andre dagene er veldig sparsomme.

Har nettopp kjøpt meg engangs-menskopper, som skal brukes i forsøket på å bli gravid :D

En liten dose spermvennlig gel (Pre-fert) og mannens godsaker i den rett etter sex.
Beskytter svømmerne mot ugunstig skjede-pH og forkorter svømmeturen betraktelig.

Har nettopp kjøpt meg engangs-menskopper, som skal brukes i forsøket på å bli gravid :D

En liten dose spermvennlig gel (Pre-fert) og mannens godsaker i den rett etter sex.
Beskytter svømmerne mot ugunstig skjede-pH og forkorter svømmeturen betraktelig.

Hvor får man kjøpt det? :)

Jeg kjøpte en i størrelse 2 for et par år siden. Sliter med å bruke den da jeg får ekstreme menssmerter av den. Plages aldri av det til vanlig og krampene forsvinner når jeg tar bort koppen. Har også hatt et uhell med at det rant over mens jeg var ute på handletur. Liker idéen og skulle så gjerne fått det til å virke, men tror rett og slett menskopp ikke passer kroppen min.

Har brukt stort sett ved alle TR i snart 10 år, digger det! Dvs, nå er det snart 3 år siden jeg hadde jevnlig mensen pga graviditet og amming i kombinasjon med p-pille da, så har bare fått brukt litt etter fødsel. Men det er viktig å gå inn for å prøve tror jeg, fordi man må stort sett knote litt i starten. Jeg kjøpte eksempelvis en størrelse større etter fødsel enn jeg brukte før, siden det står alle steder at de som har født bør ha større - og det fungerte ikke. Når jeg kjøpte gamle størrelsen var det null stress igjen :) Det er litt trening på å få den til å sitte godt og behagelig. Jeg har lite menstruasjon, så tømmer morgen og kveld bare da. Men har svømt med den eksempelvis, null stress. Etter å ha blitt vant med kopp er ihvertfall tampong og bind forferdelig ekkelt, husker renselsen ble ekstra ekkel fordi man i tillegg har et klamt bind i trusa liksom :P

Du skal ikke kjenne den når den sitter riktig, og ingenting skal stikke ut, da sitter den ikke langt nok inn, og det er derfor du kjenner den :) Skal ikke synes utenpå :) Det finnes masse fine videoer på youtube med tips om hvordan sette den inn og tilpasse, det anbefales! Og kan godt være du må klippe av litt av den tutten, det har jeg måttet på mine :) Du finner ut av hvor lite du egentlig trenger av den med litt trening :)

Jeg kjøpte en i størrelse 2 for et par år siden. Sliter med å bruke den da jeg får ekstreme menssmerter av den. Plages aldri av det til vanlig og krampene forsvinner når jeg tar bort koppen. Har også hatt et uhell med at det rant over mens jeg var ute på handletur. Liker idéen og skulle så gjerne fått det til å virke, men tror rett og slett menskopp ikke passer kroppen min.

Det er ikke det at den sitter feil da? Jeg fikk av og til vakuumet på feil plass i starten - akkurat som den sugde seg fast i skjedeveggen. Fikk så smerter at jeg nesten ikke kunne gå.

Tenker jeg prøver meg litt til på denne for å se om jeg får det bedre til. Hvis ikke får jeg bestille str mindre. Tok den største siden de anbefalte den for de som har født. Kanskje jeg skulle klippet av litt av den tuppen.
Tar vel litt tid før kroppen blir vant til det :) Får også vente til jeg blør mer for å se om det blir bedre da.
Skal ikke gi meg i hvertfall:)

Jeg begynte for 1 år siden, og helfrelst!! Bruker ikke annet. Føler det er grisete med bind og tamponger. Spesielt hvis vi er på camping eller tur. Jeg tømmer den bare to ganger om dagen, kanskje 3 de første dagene med mest blod.

Back
Topp