Mensentruse

Såpass, da kan det jo være at det blir noen flekker, men er jo ikke uhygienisk vil eg tro?
Ikke spesielt hygienisk nei så jeg holder meg ihvertfall unna.

1468694196273.jpg
Tidligere i tråden fant ei hva som tilsvarer cold wash
 
Ja, den vurderer jeg også, men er redd for oversvømmelse de to første dagene :p Men er redd det samme med tampong, hehe.

Di sier jo at en blør jo ikke så mye som man tror. Og at mange kan gå opp til 12 timer og lengre uten at det blir Oversvømmelse :) men vet jo ikke. Ser jo for meg at første gangene så er det jo bare å sjekke ofte for å finne ut hvor lang tid før en må tømme :p hehe
 
Jeg prøvde, og fant ut at jeg ikke kan bruke dem. Har litt framfall av livmoren, så får den ikke langt nok inn og klarer heller ikke å få det "tett" rundt livmorhalsen pga. vinkelen.

Det var jo dumt. Men er det ellers noe du vil anbefale andre å prøve? At det var greit, om det bare hadde funket å få skikkelig på plasdfor deg.
 
Det var jo dumt. Men er det ellers noe du vil anbefale andre å prøve? At det var greit, om det bare hadde funket å få skikkelig på plasdfor deg.

Sikkert greit om man får det til, jeg kan bare egentlig ikke si noe fordi det var ubehagelig for meg siden jeg har feil fasong på skjeden og det. Men jeg har heller aldri likt tamponger for eksempel (ubehagelig å skifte, sitter ikke greit, redd ikke alt blodet kommer ut ) og tenker noe blod må da renne gjennom mens man skifter/tømmer osv, så jeg ser nok et behov for truseinnlegg uansett. Kommer nok til å kjøpe tøybind selv.
 
Jeg er ikke hysterisknår det gjelder bakterier, men kan tenke meg at de vi trives om man bare kan vaske på 30 grader? Kan være uheldig med tanke på sopp? Jeg aner ikke, men det er de første tankene jeg får..
Jaa, har ikke egentlig satt meg inn i det her, trodde det skulle være samme greien og tøybind, bare en up&go type :p
 
Ikke spesielt hygienisk nei så jeg holder meg ihvertfall unna.

Vis vedlegget 187444
Tidligere i tråden fant ei hva som tilsvarer cold wash
Ja vel, som eg sa i sted; eg har ikke sett meg helt in i det, trodde det var lignende til tøybind, bare en up&go variant :p
Hadde nok ikke brukt disse heller selv
 
Ja vel, som eg sa i sted; eg har ikke sett meg helt in i det, trodde det var lignende til tøybind, bare en up&go variant :p
Hadde nok ikke brukt disse heller selv
Det fins i type tena lady, for inkontinens men burde være lett å finne opp lignende for mensen ;)
 
Lurte på det samme.. fant bare dette i artikkelen

REGNESTYKKE: Thinx-trusene koster mellom 200- 300 kroner. Et sett med syv par vil koste en kvinne ca. 1700 kroner og holde i to år. Huffington Post anslår at en kvinne bruker rundt 1000 kroner i året på intimprodukter.
Skal man gå med samme trusa i et helt døgn da eller?
 
Di sier jo at en blør jo ikke så mye som man tror. Og at mange kan gå opp til 12 timer og lengre uten at det blir Oversvømmelse :) men vet jo ikke. Ser jo for meg at første gangene så er det jo bare å sjekke ofte for å finne ut hvor lang tid før en må tømme :p hehe

Får bare prøve seg fram, ja. ;) Kommer nok til å ha truseinnlegg sånn for sikkerhetsskyld.
 
Var ikke de trusene der sånn antibakterielle også? At det er derfor de tåler 30 grader og ikke trenger 60 grader ++?
 
Får bare prøve seg fram, ja. ;) Kommer nok til å ha truseinnlegg sånn for sikkerhetsskyld.

Da har jeg bestillt :p hahaha. Får se om menskopp er noe for meg. Blir spennende å prøve vertfall. Men vil nok ha truseinnlegg sånn i tilfelle ja. Sånn frem til jeg ser at det funker eller ikke for meg :)
 
Da har jeg bestillt :p hahaha. Får se om menskopp er noe for meg. Blir spennende å prøve vertfall. Men vil nok ha truseinnlegg sånn i tilfelle ja. Sånn frem til jeg ser at det funker eller ikke for meg :)

Hvilken og hvor bestilte du?
Er sikkert lurt, ja. ;)
 
Back
Topp