Mens vi venter ...

Tusen takk:) Tenkte å begynne å tempe imorgen tidlig for å få dreisen på det så fort som mulig:)

Jeg elsker temping! Anbefaler Fertility Friend til å plotte det inn :)
 
Jeg elsker temping! Anbefaler Fertility Friend til å plotte det inn :)
Har hatt FF siden vi begynte å prøve (i tillegg til Ovia, MyDays og Ladytimer) :) Mydays slettet jeg for noen mnd siden da jeg foretrakk Ovia bedre:) Bare så usikker på når jeg faktisk skal tempe.. Har stesønnen 50% så annenhver uke står jeg opp mellom 6.30 og 7.30 (avhengig av om han begynner 8.10 eller 9.25).. Mens når han er til moren så står jeg opp mellom 10-12 :') jobbsøkerforbannelse å miste døgnrytmen fullstendig:p
 
Har hatt FF siden vi begynte å prøve (i tillegg til Ovia, MyDays og Ladytimer) :) Mydays slettet jeg for noen mnd siden da jeg foretrakk Ovia bedre:) Bare så usikker på når jeg faktisk skal tempe.. Har stesønnen 50% så annenhver uke står jeg opp mellom 6.30 og 7.30 (avhengig av om han begynner 8.10 eller 9.25).. Mens når han er til moren så står jeg opp mellom 10-12 :') jobbsøkerforbannelse å miste døgnrytmen fullstendig:p

Alarmen min står på 5.30 uavhengig om når jeg skal opp. Jeg klarer alltid å sovne igjen for det er såpass tidlig :) Det er mulig å regne frem og tilbake i tid opptil 1,5 t. Det beste er nok å tempe til samme tid, da får du det mest nøyaktige resultatet :)
 
Alarmen min står på 5.30 uavhengig om når jeg skal opp. Jeg klarer alltid å sovne igjen for det er såpass tidlig :) Det er mulig å regne frem og tilbake i tid opptil 1,5 t. Det beste er nok å tempe til samme tid, da får du det mest nøyaktige resultatet :)

Takk for tips:) Får prøve å sette igang den rutinen:)
 
Våknet faktisk til alarm klokken 6.30 idag for å tempe. Holdt på å sovne mens jeg hadde termometeret i munnen:p Men fikk målt til 35.99 grader, så da er man igang gitt;)
 
Våknet faktisk til alarm klokken 6.30 idag for å tempe. Holdt på å sovne mens jeg hadde termometeret i munnen:p Men fikk målt til 35.99 grader, så da er man igang gitt;)

Haha... Akkurat samme som min temp. i dag. :D
 
Gårsdagen ble tyngre enn forventet.. en dag jeg har ventet på siden januar kom plutselig flere dager for tidlig.. min bestevenninne fødte sønnen sin igår.. en dag hvor jeg egentlig skulle ha vært overlykkelig på hennes vegne, så var jeg alt annet enn glad.. Jeg sørget, var sint, bitter og trist fra det øyeblikket nyheten om at hun var innlagt på fødeavdelingen kom.. jeg klarte å holde meg fattet hele dagen og kvelden etter babyen ble født, men jeg var i dårlig humør og var uendelig lei meg.. Etter at mannen hadde slått av nattbordslampen sin så ventet jeg så lenge jeg klarte før tårene begynte å trille.. til slutt måtte jeg bare surre på meg morgenkåpen min før jeg forsvant ut på badet hvor jeg begynte å gråte.. tårene strømmet på, og jeg ble sint og frustrert på meg selv som reagerte slik..

Når jeg omsider kom meg tilbake på soverommet etter å ha luftet meg ute på verandaen i kulden så lå jeg å snufset stille en stund.. Mannen spurte om jeg var ekkel i nesa (kronisk bihulebetennelse) eller om jeg hadde grått.. og da måtte jeg bare innrømme sannheten; jeg hadde grått og blitt lei meg og fylt med sorg over at min beste venninne hadde fått barnet sitt i armene sine.. Hun prøvde ikke å bli gravid engang, og ville ikke ha barn med han som hun ble gravid med.. Hvorfor skulle hun klare det og ikke vi, som har prøvd i et år nå uten hell?! Som elsker hverandre, og ønsker å få et barn sammen? Tårene fosset som bare det når mannen kom nærmere og la armen rundt meg.. og slik lå vi lenge..

Jeg føler meg skikkelig dum, teit, smålig og som verdens verste venninne som føler det på denne måten, og jeg vet at venninnen min er overlykkelig over den lille skatten sin, og at hun elsker ham over alt på jord.. men det gjør det ikke noe mindre tungt fordi... Jeg har gruet meg til denne dagen et helt svangerskap, og føler meg rett og slett gjennområtten.. :'(
Kjære deg ❤ Det er skikkelig vonde følelser å kjenne på. Når en selv ønsker noe så sterkt og så opplever man at en av sine nærmeste får oppleve akkurat det en skulle ønske at en selv fikk erfare. Skjønner deg godt jeg. Syns det er bra at du får ut følelsene dine og er åpen med mannen din om det. Jeg er overbevist om at du er en førsteklasses venninne uansett. Det du føler på tror jeg er høyst naturlig og klart du er glad på hennes vegne. Men det skulle vært deg der på fødestuen ❤ Og din tur kommer forhåpentligvis om ikke alt for lenge. Gode klemmer til deg!
 
Kjære deg ❤ Det er skikkelig vonde følelser å kjenne på. Når en selv ønsker noe så sterkt og så opplever man at en av sine nærmeste får oppleve akkurat det en skulle ønske at en selv fikk erfare. Skjønner deg godt jeg. Syns det er bra at du får ut følelsene dine og er åpen med mannen din om det. Jeg er overbevist om at du er en førsteklasses venninne uansett. Det du føler på tror jeg er høyst naturlig og klart du er glad på hennes vegne. Men det skulle vært deg der på fødestuen ❤ Og din tur kommer forhåpentligvis om ikke alt for lenge. Gode klemmer til deg!

Tusen takk for veldig gode ord <3 Den lille er nå en uke gammel, og jeg har kun utvekslet et par snapper med venninnen min.. Mer klarer jeg faktisk ikke, og gruer meg til venninnen min inviterer meg til å komme å hilse på henne og babyen.

Håper det blir vår tur snart, vi har så mye kjærlighet å gi.. Vi har gitt oss selv ut året å prøve naturlig, og hvis ingenting skjer innen året er omme blir det fertilitetsklinikk på nyåret.

Gode klemmer tilbake<3
 
Du skal legge den godt under tunga, og ha munnen lukket. Du skrur den på ved å trykke på en gang, så kan du se hva forrige måling var ved å holde den inne. Den er ferdig å måle når du ser tall(tror jeg), så piper den etter en stund hvis du ikke gjør noe av lyden :)

Edit: Prøvde å se på skjermen når jeg tempet i går, og den var ikke ferdig når du så tall. Så man må vente til det piper! :)
 
Nå har jeg kommet litt igang med denne tempingen. Men må innrømme at jeg er forvirret.. For det første; tanta har ikke dratt sin kos enda, og jeg er på cd6..

For det andre: Igår var tempen høy (kan det være fordi jeg tempet halv fem når jeg våknet i ørska og ikke tenkte over hva klokken var?), mens idag var den lav. Jeg har tempet i fire dager nå, første dag og idag ble det kl halv syv, dag to ble det halv 8-8ish og dag tre i halv fem tiden.. er det derfor spriket er så stort fra dag to til tre og dag tre til fire?
 
Nå har jeg kommet litt igang med denne tempingen. Men må innrømme at jeg er forvirret.. For det første; tanta har ikke dratt sin kos enda, og jeg er på cd6..

For det andre: Igår var tempen høy (kan det være fordi jeg tempet halv fem når jeg våknet i ørska og ikke tenkte over hva klokken var?), mens idag var den lav. Jeg har tempet i fire dager nå, første dag og idag ble det kl halv syv, dag to ble det halv 8-8ish og dag tre i halv fem tiden.. er det derfor spriket er så stort fra dag to til tre og dag tre til fire?

Temping blir alltid mest korrekt, hvis du gjør det på samme tid hver dag. Jeg gjør det hver dag 06.20 (for det er da, jeg skal opp i hverdagen). Men tempen kan godt være høyere rundt mensen - og ellers er det mange ting, som kan påvirke det: har du sovet urolig, er du syk, har du ikke sovet sammenhengende minst tre timer, sovet med åpen munn? Mange ting det er vanskelig å kontrollere dessverre... ;)
 
Temping blir alltid mest korrekt, hvis du gjør det på samme tid hver dag. Jeg gjør det hver dag 06.20 (for det er da, jeg skal opp i hverdagen). Men tempen kan godt være høyere rundt mensen - og ellers er det mange ting, som kan påvirke det: har du sovet urolig, er du syk, har du ikke sovet sammenhengende minst tre timer, sovet med åpen munn? Mange ting det er vanskelig å kontrollere dessverre... ;)
Planen var jo å gjøre det til samme tidspunkt hver dag, men igår var jeg helt i ørska når jeg våknet og var sikker på at det var tid for templng.. og dagen før hadde jeg bare slått av alarmen min og sovet videre :p Jeg får bare fortsette å tempe, så får jeg sikkert dreisen på det etterhvert;)
 
Planen var jo å gjøre det til samme tidspunkt hver dag, men igår var jeg helt i ørska når jeg våknet og var sikker på at det var tid for templng.. og dagen før hadde jeg bare slått av alarmen min og sovet videre :p Jeg får bare fortsette å tempe, så får jeg sikkert dreisen på det etterhvert;)

Hehe... Ja, det skal ikke være så lett. Jeg vil også helst sove litt lenger på morgenen i helgene. :D
 
Hehe... Ja, det skal ikke være så lett. Jeg vil også helst sove litt lenger på morgenen i helgene. :D

Håper jeg husker hele tempegreia i helgen i det hele tatt:p Vi skal til svigers imorgen og blir til søndag, og neste helg skal vi til moren og stefaren min fra fredag til søndag:p Men hjemme hos moren min så har vi kjellerleiligheten så da er det lettere å få tempet
 
Hvordan går det med deg? :)
Takk for at du tenker på meg:)

Sliter nok fortsatt med litt vonde følelser og tanker, og har minimalt med kontakt med venninnen min rett og slett fordi jeg ikke vet hvordan jeg skal angripe situasjonen.. Men siden søndag har jeg tatt meg sammen og mannen tror vel at alt er bra, noe det ikke er helt enda.. men jeg kommer meg dit etterhvert:)

Tempingen idag ble avglemt siden jeg ikke hadde sjangs til å stå opp kl 5.30.. ble dårlig igår kveld, og satt på do halve natten:p Tar også eggløsningsstrimler men foreløbig kun negativt resultat.. men EL kommer vel iløpet av helgen/tidlig neste uke:)
 
CD 25 - Dpo land

Har vært rett og slett styggforkjøla siden lørdag for 1,5 uke siden. Vi var på helgebesøk hos min mor i forbindelse med barndåp den helgen. Helt fin i formen fredag, våknet lørdag med sår hals, rennende nese, feber og skjelvinger. Dårlig er jeg jaggu enda.. vært to runder til legen hvor jeg fikk både brusetabletter, penicillin, cosylan (smaker høgg og oppkast så klarer ikke ta den) og en type astmamedisin. Hadde kraftig astma som barn, og ifølge legen hadde jeg visst astmatendenser når jeg ble så dårlig som jeg har vært. Masse slim i hals og på lungene. Sorry for TMI..
denne elendige formen min har jo ført til null babymaking her i hus siden natt til fredag 14.okt.. Jeg makter rett og slett ikke kroppskontakt når jeg er syk, og vil aller helst bare forsvinne mens det står på. Sliter fortsatt med halsen og hoster mye, og vil ikke risikere å miste pusten pga pesing for deretter å hoste mannen i fleisen:p

Mannen er nå "sexprimert" som han så pent kalte det tidligere ikveld (sex-deprimert pga null humpings)... Men jeg føler ikke for å ta hensyn til hans seksuelle behov når jeg er dårlig, selv om det betydde at vi nå mistet EL fullstendig.. hadde suverent EL slim forrige helg, så med mindre humpingen den 14. Okt gjorde jobben sin så er oddsen minimale for noe annet enn tanta denne pp'en..
 
CD 25 - Dpo land

Har vært rett og slett styggforkjøla siden lørdag for 1,5 uke siden. Vi var på helgebesøk hos min mor i forbindelse med barndåp den helgen. Helt fin i formen fredag, våknet lørdag med sår hals, rennende nese, feber og skjelvinger. Dårlig er jeg jaggu enda.. vært to runder til legen hvor jeg fikk både brusetabletter, penicillin, cosylan (smaker høgg og oppkast så klarer ikke ta den) og en type astmamedisin. Hadde kraftig astma som barn, og ifølge legen hadde jeg visst astmatendenser når jeg ble så dårlig som jeg har vært. Masse slim i hals og på lungene. Sorry for TMI..
denne elendige formen min har jo ført til null babymaking her i hus siden natt til fredag 14.okt.. Jeg makter rett og slett ikke kroppskontakt når jeg er syk, og vil aller helst bare forsvinne mens det står på. Sliter fortsatt med halsen og hoster mye, og vil ikke risikere å miste pusten pga pesing for deretter å hoste mannen i fleisen:p

Mannen er nå "sexprimert" som han så pent kalte det tidligere ikveld (sex-deprimert pga null humpings)... Men jeg føler ikke for å ta hensyn til hans seksuelle behov når jeg er dårlig, selv om det betydde at vi nå mistet EL fullstendig.. hadde suverent EL slim forrige helg, så med mindre humpingen den 14. Okt gjorde jobben sin så er oddsen minimale for noe annet enn tanta denne pp'en..
Åh nei, det var kjipt.
Håper det holder med den ene gangen likevel! :) Godt begrep mannen din fant på forresten :p
 
Sexprimert ja. Den var ny. :hilarious::hilarious:

Men nei. Man kan ikke ta hensyn til det, hvis man er syk. Da får han pent vente. ;)
 
Back
Topp