Heei 
Jeg har lenge tenkt på å skrive egen dagbok her inne, men har vært så naiv at jeg trodde at jeg kom til å bli raskt gravid og tenkte at det derfor ikke var nødvendig. Men nå er vi i gang med pp 8, så det tok visst litt tid likevel.. Så da går jeg i gang! Om jeg skulle bli gravid nå er det uansett koselig å dele graviditeten med dere som leser.
Litt om meg;
Jeg er 35 år, sørlending, er gift og vi prøver på første barnet. Mannen er like ivrig og involvert i prøvingen som meg, og er med hver gang jeg tester.
Jeg er så vidt jeg vet frisk, og har regelmessige sykluser på ca. 30 dager.
Selv om jeg bare er i pp 8, så føler jeg at jeg har vært en prøver lenge. Jeg prøvde nemlig 2,5 år for noen år siden, da jeg var i et annet forhold. Det ble aldri noen klaff da, og det er jeg glad for nå for han gikk plutselig fra meg til ei anna etter nesten 10 år sammen.. Men det var mange negative graviditetstester og mye venting i prøveperiodene før det ble slutt. Og da det ble slutt var det mye sorg og frustrasjon over å måtte begynne helt på nytt, i tillegg til sorgen over å bli forlatt. De fleste venninnene mine hadde da begynt å få barn, så jeg syntes det var vanskelig og urettferdig at jeg måtte "rykke tilbake til start"..
Det tok noen år, men jeg var så heldig å etterhvert treffe en herlig mann som jeg ville dele livet med.
Han drømmer også om å stifte egen familie, og vi er nå godt i gang med prøvingen. Jeg hadde av en eller annen grunn en tanke om at det kom til å bli annerledes denne gangen enn sist, og at det kom til å klaffe raskt. Jeg har hørt historier om folk som ikke blir gravide med "feil" partner, men at når de finner den "rette" så klaffer det raskt. Jeg ble derfor nesten sjokkert da jeg ikke ble gravid de første månedene, nå var det jo min tur!
Haha, jeg skal ha for trua..
Da jeg prøvde med eksen for noen år siden, kjøpte jeg en body en gang jeg trodde at jeg kanskje var gravid. Det var jeg jo da ikke, og jeg vurderte å gi bort bodyen da det ble brudd senere. Den var jo et minne om noe som ikke ble. Men så bestemte jeg meg for å ta vare på den - som et slags symbol på troen om at det en gang vil bli min tur. Så nå ligger bodyen fra 2014 og venter langt inne i klesskapet - på den dagen det er min tur til å bli mamma. Jeg er sikker på at det vil skje, og jeg gleder meg!
Oppdatert status:
2020
PP1 (oktober): Ikke gravid
PP2 (november): Ikke gravid
PP3 (desember): Ikke gravid
2021
Jan - mars: prøvepause
PP4 (april): Ikke gravid
PP5 (mai): Ikke gravid
PP6 (juni): Ikke gravid
PP7 (juli): Ikke gravid
PP8 (august): Ikke gravid
PP9 (september): Ikke gravid
PP10 (oktober): Ikke gravid
PP11 (november): Ikke gravid
PP12 (desember): Ikke gravid
2022
PP13 (des/jan): Ikke gravid. Utredning, alt er fint med både meg og mannen.
PP14 (januar): Ikke gravid
PP15 (februar): Ikke gravid
PP16 (mars): Ikke gravid
PP17 (april): Ikke gravid
PP18 (mai): Ikke gravid
PP19 (juni): 1. PP med letrozol, ikke gravid
PP20 (juli): 2. PP med letrozol, ikke gravid
PP21 (august): 3. PP med letrozol, GRAVID! SA 5+2..
PP22 (sept/okt): GRAVID! SA (EXU?) bekreftet 5+3..
PP23 (november): GRAVID!
Klamre deg fast lille spire!
Duphaston og Albyl-e fra positiv test.
Ble mamma til verdens fineste jente 25. juli 2023

Jeg har lenge tenkt på å skrive egen dagbok her inne, men har vært så naiv at jeg trodde at jeg kom til å bli raskt gravid og tenkte at det derfor ikke var nødvendig. Men nå er vi i gang med pp 8, så det tok visst litt tid likevel.. Så da går jeg i gang! Om jeg skulle bli gravid nå er det uansett koselig å dele graviditeten med dere som leser.

Litt om meg;
Jeg er 35 år, sørlending, er gift og vi prøver på første barnet. Mannen er like ivrig og involvert i prøvingen som meg, og er med hver gang jeg tester.

Selv om jeg bare er i pp 8, så føler jeg at jeg har vært en prøver lenge. Jeg prøvde nemlig 2,5 år for noen år siden, da jeg var i et annet forhold. Det ble aldri noen klaff da, og det er jeg glad for nå for han gikk plutselig fra meg til ei anna etter nesten 10 år sammen.. Men det var mange negative graviditetstester og mye venting i prøveperiodene før det ble slutt. Og da det ble slutt var det mye sorg og frustrasjon over å måtte begynne helt på nytt, i tillegg til sorgen over å bli forlatt. De fleste venninnene mine hadde da begynt å få barn, så jeg syntes det var vanskelig og urettferdig at jeg måtte "rykke tilbake til start"..
Det tok noen år, men jeg var så heldig å etterhvert treffe en herlig mann som jeg ville dele livet med.

Da jeg prøvde med eksen for noen år siden, kjøpte jeg en body en gang jeg trodde at jeg kanskje var gravid. Det var jeg jo da ikke, og jeg vurderte å gi bort bodyen da det ble brudd senere. Den var jo et minne om noe som ikke ble. Men så bestemte jeg meg for å ta vare på den - som et slags symbol på troen om at det en gang vil bli min tur. Så nå ligger bodyen fra 2014 og venter langt inne i klesskapet - på den dagen det er min tur til å bli mamma. Jeg er sikker på at det vil skje, og jeg gleder meg!

Oppdatert status:
2020
PP1 (oktober): Ikke gravid
PP2 (november): Ikke gravid
PP3 (desember): Ikke gravid
2021
Jan - mars: prøvepause
PP4 (april): Ikke gravid
PP5 (mai): Ikke gravid
PP6 (juni): Ikke gravid
PP7 (juli): Ikke gravid
PP8 (august): Ikke gravid
PP9 (september): Ikke gravid
PP10 (oktober): Ikke gravid
PP11 (november): Ikke gravid
PP12 (desember): Ikke gravid
2022
PP13 (des/jan): Ikke gravid. Utredning, alt er fint med både meg og mannen.
PP14 (januar): Ikke gravid
PP15 (februar): Ikke gravid
PP16 (mars): Ikke gravid
PP17 (april): Ikke gravid
PP18 (mai): Ikke gravid
PP19 (juni): 1. PP med letrozol, ikke gravid
PP20 (juli): 2. PP med letrozol, ikke gravid
PP21 (august): 3. PP med letrozol, GRAVID! SA 5+2..
PP22 (sept/okt): GRAVID! SA (EXU?) bekreftet 5+3..
PP23 (november): GRAVID!

Ble mamma til verdens fineste jente 25. juli 2023

Last edited: