Mens vi venter på en skatt..

Alfakrøll

Elsker forumet
Julilykke 2023
Heei :greet025

Jeg har lenge tenkt på å skrive egen dagbok her inne, men har vært så naiv at jeg trodde at jeg kom til å bli raskt gravid og tenkte at det derfor ikke var nødvendig. Men nå er vi i gang med pp 8, så det tok visst litt tid likevel.. Så da går jeg i gang! Om jeg skulle bli gravid nå er det uansett koselig å dele graviditeten med dere som leser. :shy:

Litt om meg;

Jeg er 35 år, sørlending, er gift og vi prøver på første barnet. Mannen er like ivrig og involvert i prøvingen som meg, og er med hver gang jeg tester. :Heartred Jeg er så vidt jeg vet frisk, og har regelmessige sykluser på ca. 30 dager.

Selv om jeg bare er i pp 8, så føler jeg at jeg har vært en prøver lenge. Jeg prøvde nemlig 2,5 år for noen år siden, da jeg var i et annet forhold. Det ble aldri noen klaff da, og det er jeg glad for nå for han gikk plutselig fra meg til ei anna etter nesten 10 år sammen.. Men det var mange negative graviditetstester og mye venting i prøveperiodene før det ble slutt. Og da det ble slutt var det mye sorg og frustrasjon over å måtte begynne helt på nytt, i tillegg til sorgen over å bli forlatt. De fleste venninnene mine hadde da begynt å få barn, så jeg syntes det var vanskelig og urettferdig at jeg måtte "rykke tilbake til start"..

Det tok noen år, men jeg var så heldig å etterhvert treffe en herlig mann som jeg ville dele livet med. :Heartred Han drømmer også om å stifte egen familie, og vi er nå godt i gang med prøvingen. Jeg hadde av en eller annen grunn en tanke om at det kom til å bli annerledes denne gangen enn sist, og at det kom til å klaffe raskt. Jeg har hørt historier om folk som ikke blir gravide med "feil" partner, men at når de finner den "rette" så klaffer det raskt. Jeg ble derfor nesten sjokkert da jeg ikke ble gravid de første månedene, nå var det jo min tur! :p Haha, jeg skal ha for trua..

Da jeg prøvde med eksen for noen år siden, kjøpte jeg en body en gang jeg trodde at jeg kanskje var gravid. Det var jeg jo da ikke, og jeg vurderte å gi bort bodyen da det ble brudd senere. Den var jo et minne om noe som ikke ble. Men så bestemte jeg meg for å ta vare på den - som et slags symbol på troen om at det en gang vil bli min tur. Så nå ligger bodyen fra 2014 og venter langt inne i klesskapet - på den dagen det er min tur til å bli mamma. Jeg er sikker på at det vil skje, og jeg gleder meg! :joyful:

IMG_2737(2).jpg


Oppdatert status:

2020
PP1 (oktober): Ikke gravid
PP2 (november): Ikke gravid
PP3 (desember): Ikke gravid

2021
Jan - mars: prøvepause
PP4 (april): Ikke gravid
PP5 (mai): Ikke gravid
PP6 (juni): Ikke gravid
PP7 (juli): Ikke gravid
PP8 (august): Ikke gravid

PP9 (september): Ikke gravid
PP10 (oktober): Ikke gravid
PP11 (november): Ikke gravid
PP12 (desember): Ikke gravid

2022
PP13 (des/jan): Ikke gravid. Utredning, alt er fint med både meg og mannen.
PP14 (januar): Ikke gravid
PP15 (februar): Ikke gravid
PP16 (mars): Ikke gravid
PP17 (april): Ikke gravid
PP18 (mai): Ikke gravid
PP19 (juni): 1. PP med letrozol, ikke gravid
PP20 (juli): 2. PP med letrozol, ikke gravid
PP21 (august): 3. PP med letrozol, GRAVID! SA 5+2..
PP22 (sept/okt): GRAVID! SA (EXU?) bekreftet 5+3..
PP23 (november): GRAVID! :nailbiting: Klamre deg fast lille spire! :smiley-angelic001 Duphaston og Albyl-e fra positiv test.

Ble mamma til verdens fineste jente 25. juli 2023 :Heartpink:love017
 
Last edited:
PP8 - CD4
Da var pp 8 i gang, og tr reiser forhåpentligvis snart og blir borte leenge.

I går tok jeg første koronavaksine (Pfizer), jeg hadde selv fått velge dato til rett etter ikm. Selv om jeg fikk tr et par dager før vaksinen, tok jeg en graviditetstest for sikkerhetsskyld før jeg skulle avgårde. Den var blenda, og hadde heldigvis ingen skyggestrek som gjorde meg usikker. Er spent på om vaksinen vil påvirke tr på noen måte, og om el vil komme til vanlig tid. Skal oppdatere her om jeg merker noen endringer som kan skyldes vaksinen. :pompus: Jeg spurte sykepleieren som satte vaksinen på meg om råd ang. videre prøving etter vaksinen, og hun sa at de anbefalte å vente i to uker (tror det var så den får begynne å virke). Jeg sa at jeg har el om et par uker, og da sa hun "kjør på". Har vurdert å ta en pause fra prøving i en mnd. pga. vaksinen, men tror ikke jeg kommer til å gjøre det likevel. Har prøvd å gjøre litt research på det, og ser ingen grunn til å vente egentlig.. annet enn usikkerheten ved vaksina og eventuelle langsiktige bivirkninger o_O Hmm.. Virker som om argumentene for å vente litt er mer basert på at jeg skal rekke å få beskyttelse fra vaksinen, og ikke med tanke på påvirkning på en eventuell spire. Men det er jo mest spiren jeg tenker på.. :shy: Noen andre her i samme situasjon?
 
Last edited:
Tusen takk! Koselig at du vil følge meg :Heartred

Så at du skal i gang med prøving på nr. 2 nå? :) Spennende! Hvor lang tid tok det før nr. 1 satt?

Ja, det stemmer. Selv om det er litt utfordrende når mensen ikke er tilbake, og jeg uansett må hoppe over én måned siden jeg skal være forlover i et bryllup. Vi brukte et halvt år sist. Hadde veldig ustabile sykluser og kort lutealfase, men det klaffer med en gang når jeg fikk letrozol og progesteronstøtte. Veldig spent på hvordan syklusen blir når jeg får den tilbake ☺️
 
Ja, det stemmer. Selv om det er litt utfordrende når mensen ikke er tilbake, og jeg uansett må hoppe over én måned siden jeg skal være forlover i et bryllup. Vi brukte et halvt år sist. Hadde veldig ustabile sykluser og kort lutealfase, men det klaffer med en gang når jeg fikk letrozol og progesteronstøtte. Veldig spent på hvordan syklusen blir når jeg får den tilbake ☺️

Ah ja det hørtes utfordrende ut, ikke så lett å planlegge når du ikke vet når mensen kommer tilbake. Håper det går raskt! :)
Vurderer du å gå rett på den samme støtten som sist da det klaffet, eller tenker du prøve litt uten noe de første månedene?
 
Ah ja det hørtes utfordrende ut, ikke så lett å planlegge når du ikke vet når mensen kommer tilbake. Håper det går raskt! :)
Vurderer du å gå rett på den samme støtten som sist da det klaffet, eller tenker du prøve litt uten noe de første månedene?
Spørs litt når jeg får tilbake mensen. Får jeg den tilbake nå prøver vi uten først. Får jeg mensen tilbake i november, så begynner jeg rett på pillene (gitt at jeg ikke ammer, letrozol kan man ikke ta med amming) ☺️
 
Heei :greet025

Jeg har lenge tenkt på å skrive egen dagbok her inne, men har vært så naiv at jeg trodde at jeg kom til å bli raskt gravid og tenkte at det derfor ikke var nødvendig. Men nå er vi i gang med pp 8, så det tok visst litt tid likevel.. Så da går jeg i gang! Om jeg skulle bli gravid nå er det uansett koselig å dele graviditeten med dere som leser. :shy:

Litt om meg;

Jeg har rundet 30 år, er gift og vi prøver på første barnet. Mannen er like ivrig og involvert i prøvingen som meg, og er med hver gang jeg tester. :Heartred Jeg er så vidt jeg vet frisk, og har regelmessige sykluser på ca. 30 dager.

Selv om jeg bare er i pp 8, så føler jeg at jeg har vært en prøver lenge. Jeg prøvde nemlig 1,5 år for noen år siden, da jeg var i et annet forhold. Det ble aldri noen klaff da, og det er jeg glad for nå for han gikk plutselig fra meg til ei anna etter nesten 9 år sammen.. Men det var mange negative graviditetstester og mye venting i prøveperiodene før det ble slutt. Og da det ble slutt var det mye sorg og frustrasjon over å måtte begynne helt på nytt, i tillegg til sorgen over å bli forlatt. De fleste venninnene mine hadde da begynt å få barn, så jeg syntes det var vanskelig og urettferdig at jeg måtte "rykke tilbake til start"..

Det tok noen år, men jeg var så heldig å etterhvert treffe en herlig mann som jeg ville dele livet med. :Heartred Han drømmer også om å stifte egen familie, og vi er nå godt i gang med prøvingen. Jeg hadde av en eller annen grunn en tanke om at det kom til å bli annerledes denne gangen enn sist, og at det kom til å klaffe raskt. Jeg har hørt historier om folk som ikke blir gravide med "feil" partner, men at når de finner den "rette" så klaffer det raskt. Jeg ble derfor nesten sjokkert da jeg ikke ble gravid de første månedene, nå var det jo min tur! :p Haha, jeg skal ha for trua..

Da jeg prøvde med eksen for noen år siden, kjøpte jeg en body en gang jeg trodde at jeg kanskje var gravid. Det var jeg jo da ikke, og jeg vurderte å gi bort bodyen da det ble brudd senere. Den var jo et minne om noe som ikke ble. Men så bestemte jeg meg for å ta vare på den - som et slags symbol på troen om at det en gang vil bli min tur. Så nå ligger bodyen fra 2014 og venter langt inne i klesskapet - på den dagen det er min tur til å bli mamma. Jeg er sikker på at det vil skje, og jeg gleder meg! :joyful:

Vis vedlegget 361605

Så gøy at du har laga deg dagbok :D❣ her skal eg følge ivrig med! Har så truo på at tida snart er rett for dere ❤
Må berre kommentera at eg kjøpte ein slik body til vår første jente som er født i 2013, og det var favoritt bodyen å bruke på hu ❤❤ fekk skikkelig gode baby flashback av å se den!
Skal huske deg i mine bønner, og blei veldig minna på forkynneren 3:1 ♡♡
 
Spørs litt når jeg får tilbake mensen. Får jeg den tilbake nå prøver vi uten først. Får jeg mensen tilbake i november, så begynner jeg rett på pillene (gitt at jeg ikke ammer, letrozol kan man ikke ta med amming) ☺️

Høres ut som en god plan. Krysser fingrene for at det klaffer fort! :love2
 
Så gøy at du har laga deg dagbok :D❣ her skal eg følge ivrig med! Har så truo på at tida snart er rett for dere ❤
Må berre kommentera at eg kjøpte ein slik body til vår første jente som er født i 2013, og det var favoritt bodyen å bruke på hu ❤❤ fekk skikkelig gode baby flashback av å se den!
Skal huske deg i mine bønner, og blei veldig minna på forkynneren 3:1 ♡♡

Koselig at du vil følge med! :Heartred Følger ivrig med på din også, og venter på de ukentlige oppdateringene etter UL :D
Wow så artig og fantastisk at du kjøpte den samme bodyen til din første :love7 Det blir utrolig spesielt for meg når jeg en dag kan bruke den.. Tror ikke jeg tenkte så mye over hvordan bodyen så ut da jeg kjøpte den, annet enn at jeg syntes den var fin og kjønnsnøytral, men når tiden har gått synes jeg at hjertet blir mer og mer passende og "symbolsk" på hvordan det er og blir. Han/hun som en gang skal bruke den er såå ønsket og elsket :Heartred Takk kjære deg! Ja det er en tid for alt, og jeg håper det snart er min tur nå altså :rolleyes:
 
Last edited:
PP8 - CD9

Tr har reist, og jeg kan ikke si at jeg merket noen endringer som følge av vaksina (tok den CD3). Om det skulle være noe så kan det ha vært litt mer lyst rødt (friskt blod) det som kom de siste dagene enn det det pleier (vanligvis mer mørk spotting). Men omtrent samme mengde og antall dager, så tror ikke det betyr noe. Har derimot merket vaksina godt på kroppen på andre måter, i 5-6 dager nå, så det er tydelig at kroppen har jobbet. I dag føler jeg meg nesten helt normal igjen, så satser på at EL kommer CD15 som den pleier. :shy: Så da er det straks tid for aksjelegging igjen! :love022 :D
 
PP8 - CD16 - 4 DPO?
Jeg misset EL denne pp :wideyed: Vanligvis kjenner jeg EL-smerter fra dag 12 og frem til EL dag 14/15, så da jeg fikk vondt dag 12 denne syklusen tenkte jeg at alt var som vanlig. Men EL-smertene forsvant etter dag 12 og kom ikke tilbake, og da jeg sjekket tempen dag 14 hadde den steget :eek: Litt deilig å hoppe et par dager inn i DPO-land, men vi fikk kun lagt inn aksjer én gang :facepalm: Heldigvis kan det være alt som skal til, men vi hadde jo tenkt å gjøre en større innsats enn det. Men er vel positivt at ikke vaksina utsatte EL ihvertfall.. Jaja, let the waiting game begin :nailbiting:
 
Last edited:
PP8 - CD27 - 15 DPO?
Nå er jeg midt oppi de mest slitsomme dagene i hele syklusen, rett før ikm.. :dead: kjenner så mye rart i kroppen og bare venter.. Ingen spotting foreløpig (som det nesten alltid pleier være), men blenda test i dag.. :shifty:

Håper virkelig ikke vaksina har klusset med syklusen, men selv om den har gjort det kan vel ikke lutealfasen (tiden mellom el og ikm) endres, den må vel være ganske lik? Dvs at tr bør komme i dag.. El kan ha vært 1-2 dager senere, men ikke mer enn det.. Liker ikke når tr ikke gir forvarsel før hun kommer..
 
Last edited:
PP8 - CD27 - 15 DPO?
Nå er jeg midt oppi de mest slitsomme dagene i hele syklusen, rett før ikm.. :dead: kjenner så mye rart i kroppen og bare venter.. Ingen spotting foreløpig (som det nesten alltid pleier være), men blenda test i dag :arghh:

Håper virkelig ikke vaksina har klusset med syklusen, men selv om den har gjort det kan vel ikke lutealfasen (tiden mellom el og ikm) endres, den må vel være ganske lik? Dvs at tr bør komme i dag.. El kan ha vært 1-2 dager senere, men ikke mer enn det.. Liker ikke når tr ikke gir forvarsel før hun kommer.. :shifty:

Jo den kan endres vettu, både av seg selv, stress og sikkert vaksina. Eg trudde og den var konstant, men etter eg starta både å tempe og å teste så la eg merke til at forskjellen var ofte ikkje ka tid EL kom, men lutealfasen. Den har variert med 10-15 dager hos meg, alt etter ka eg hadde vært gjennom på forhånd ❤ håper kroppen finner ut av det kjapt! :)
 
Back
Topp