Mens vi venter på en skatt..

Tusen takk, godeste Irrgrønn! :Heartred Ja det viktigste er at alt gikk bra, og det gjorde det heldigvis! Takk, jeg koser meg i mammapermisjon :love017 Håper alt er bra med deg også, må innom dagboken din for å oppdatere meg litt!
Så hyggelig at du nyter mammapermisjonen:love2. Ingen hast med å lese i min dagbok, der skjer det ikke så mye for tiden :hilarious:
 
Lille skatt 1 måned :Heartpink

Babyen min har blitt 1 måned - det er helt sprøtt o_O:D Så nå er det på tide med en liten oppdatering, og å dele fødselshistorien.

Fødselshistorien
TW: hastekeisersnitt

Da jeg nærmet meg termin hadde jeg ingen tydelige tegn på at fødselen nærmet seg, og jeg var innstilt på at jeg sannsynligvis måtte gå over termin. Men to dager før termin gikk plutselig vannet midt på natta! Det var veldig spennende og nervepirrende å våkne til det, og vite at nå var det i gang og at jeg ville få babyen min på utsiden innen kort tid. Vi ringte til føden, og fikk time til kontroll morningen etter. Jeg hadde ingen rier på det tidspunktet, og klarte utrolig nok å sove litt til før vi skulle avgårde på kontroll. På sykehuset fikk vi bekreftet vannavgang, og jeg ble koblet til ctg. Alt var fint med babyen, og vi ble sendt hjem i påvente av rier. Dersom jeg ikke hadde fått rier ville jeg blitt i gangsatt neste morgen. Utover dagen begynte jeg å få rier, og da de tok seg opp i styrke og kom tettere dro vi innover til sykehuset igjen. Det var nå blitt ettermiddag. Jeg ble undersøkt, og hadde da avflatet livmorshals og 2 cm åpning, og fikk skryt for å ha jobbet bra. Jeg ble koblet til ctg igjen, og alt var fremdeles bra med babyen. Jordmor så nok at riene stadig ble kraftigere nå, for hun sa at nå skulle vi bli værende på sykehuset til babyen kom. Etter et par timer fikk vi fødestue, og det var et koselig rom med dempet belysning. Det kom en ny jordmor på vakt, og hun var utrolig hyggelig og behagelig. På dette tidspunktet måtte jeg jobbe med riene, men de var fremdeles overkommelige. Men etter kort tid på fødestua, ble riene mye kraftigere, og kom på løpende bånd. Det var ingen pauser! Jeg prøvde lystgass, men hadde kun effekt på de første riene. Jeg ble undersøkt igjen, og hadde 4 cm. åpning. Riene var nå så kraftige at jeg ikke klarte å røre meg, jeg lå bare og vrei meg i smerte. Jeg spurte om mer smertelindring eller mulighet for epidural, men jordmor sa at hun trodde at dette kom til å gå raskt. Og hun hadde rett, i underkant av en time etterpå hadde jeg 9 cm. åpning! Dere kan tenke dere hvor voldsomt riene herjet med kroppen min den timen der, jeg visste virkelig ikke hvor jeg skulle gjøre av meg selv. På dette tidspunktet begynte det å komme flere personer inn i rommet. Jordmor som målte hjertelyden til babyen regelmessig, sa at hjertelyden begynte å bli lav. De vurderte å gi meg noe for å roe ned riene, siden de mistenkte at det var dem som stresset babyen. Jeg hadde stormrier, og babyen fikk ikke hentet seg inn mellom riene. De ba meg også prøve å presse litt, for å se om babyen kom lengre ned i bekkenet så de kunne ta henne ut med vakuum. Men babyen rikket seg ikke og var for høyt oppe til at de kunne hjelpe henne ut på andre måter, så det ble besluttet hastekeisersnitt. Hun måtte ut fort, og de løp med meg inn på operasjonssalen. Der droppet pulsen til babyen enda mer, så det ble narkose istedenfor spinalbedøvelse som de først hadde tenkt. I løpet av få minutter var lille skatt ute, og hun var heldigvis helt frisk og fin :Heartpink

Født: 25. juli
Vekt: 3200 gram
Lengde: 49 cm.

Tiden i ettertid har vært både veldig fin, og utfordrende. Jeg synes det er vanskelig å tenke på hvordan fødselen ble, samtidig som jeg er utrolig takknemlig for at alt gikk bra, og for den gode hjelpen jeg fikk på føden. Pga. keisersnittet og stort blodtap var jeg i dårlig form etter fødselen, noe som dessverre preget den første tiden. I tillegg kom melkeproduksjonen sent i gang, så vi har hatt store problemer med ammingen. Summet av alt har gjort at det har vært en del barseltårer.. Jeg syntes det var trist at så mange utfordringer skulle prege den første tiden min som mamma når jeg bare hadde lyst til å være glad og kose meg, men sånn er det vel for mange i større eller mindre grad. Og et par uker etter fødselen, og etter en god prat med jordmor om fødselen, har det blitt bedre. Jeg er superstolt og takknemlig for den herlige lille babyen min, og koser meg masse sammen med henne. Tenk at jeg har blitt mamma! :love017 Føler det samme nå som jeg gjorde gjennom graviditeten; det føles helt uvirkelig og har nok fremdeles ikke gått helt opp for meg :Heartpink
For en fødsel! Jeg hadde stormrier selv, men ikke like rask progresjon som det du hadde, så kan virkelig tenke med det var uutholdelig i mens det sto på. Også så ekkelt når man plutselig skal bekymre seg for mini oppe i det hele :Heartred Men godt det endte bra, i hvert fall. Kunne ønske du bare hadde hatt en rosenrød og idyllisk start på mammalivet, men det blir dessverre ikke alltid sånn :( Godt å høre at det går bedre nå i hvert fall. Og høres ut som du gjorde en helt rå innsats under fødsel!:love7Fine Alfrakrøll:Heartred:Heartred
 
Usj ja, jeg tenkte i begynnelsen at jeg regnet med det ville gå 6 mnd og kanskje litt til, men over ett år + hjelp og henvisning til ivf.. så ikke den komme :shy: Veldig glad for at vi fikk til med ovitrelle :Heartpink Går fort til mars og premiii:love017
Ja på en måte godt at man ikke vet om det på forhånd, hvor lang tid det vil ta.. Jaa vipps så er det jul, og så vipps er det mars med vår og baby :D
 
For en fødsel! Jeg hadde stormrier selv, men ikke like rask progresjon som det du hadde, så kan virkelig tenke med det var uutholdelig i mens det sto på. Også så ekkelt når man plutselig skal bekymre seg for mini oppe i det hele :Heartred Men godt det endte bra, i hvert fall. Kunne ønske du bare hadde hatt en rosenrød og idyllisk start på mammalivet, men det blir dessverre ikke alltid sånn :( Godt å høre at det går bedre nå i hvert fall. Og høres ut som du gjorde en helt rå innsats under fødsel!:love7Fine Alfrakrøll:Heartred:Heartred
Ja da vet du hvordan det var med stormrier, man må nesten oppleve det for å kunne forstå det tror jeg :smiley-ashamed004 Ja det viktigste er at det endte bra, er så takknemlig for det :Heartred Nei blir dessverre ikke alltid som man ser for seg, men blir heldigvis som regel bra til slutt likevel. Takk for gode ord :Heartred:Heartred
 
Lille skatt 1/2 år!
:Heartred

Nå er det på tide med en oppdatering - nå som jeg har fått en halvtåring i hus
:love017


Tiden går virkelig fort, samtidig som det føles leenge siden jeg var prøver og ble gravid. Det er helt utrolig hvor mye en baby utvikler seg de første månedene - fra å trenge hjelp til absolutt alt til å nå ha god kontroll på både hender og føtter, spise litt fast føde og klare å rulle rundt på gulvet. Det er også en helt fantastisk utvikling når det kommer til kontakten med henne - fra helt i starten der vi ikke engang fikk blikkontakt, til nå som det er masse smil, latter og "prating".
:Heartpink
Jeg føler meg veldig heldig som får oppleve dette, det er virkelig ingen selvfølge.

Jeg har satt pris på alle de ulike fasene disse siste seks månedene, men kjenner at jeg synes det bare blir mer og mer stas for hver dag som går. Det er så utrolig koselig å oppdage mer av personligheten hennes, se hvilke sanger hun synes er fine, se hva som får henne til å le og hva hun liker å gjøre. Hun er så god og fiin
:shy:
I starten ble hun overstimulert og sliten av mange andre mennesker, nå synes hun det er veldig interesant å treffe andre (men helst fra mamma eller pappas fang). Hun er veldig glad i andre barn, og smiler stort når hun ser andre babyer. Hun er veldig glad i fast føde, og elsker grøt. Hun er veldig fornøyd med at vi har byttet til sportsdelen i vogna, så hun kan sitte å se på alt vi triller forbi
:binkybaby


Det har også vært utfordringer selvfølgelig, blant annet atopisk eksem som har klødd og som medfører smøring av hele kroppen flere ganger daglig. I tillegg har vi jo de "vanlige" utfordringene med tannfrembrudd, søvn og generell uro/misnøye iblant. Men alt går i faser, og det er virkelig sprøtt hvor fort ting endrer seg. Om vi finner noe som fungerer en dag, er det ikke sikkert det fungerer neste dag. Men det går andre veien også - om det er noe som er krevende kan det plutselig snu brått og bli lettere igjen uten at vi skjønner hvorfor
:think005


Jeg gleder meg masse til tiden fremover, til våren med en baby som etterhvert begynner å krabbe og skal utforske mer av verden
:smiley-angelic003


Helt til sist må jeg legge ved et bilde som gjør meg rørt, og som sier mer enn 1000 ord for meg. For å skjønne hva det betyr for meg, kan dere se på første siden av denne dagboken..
:Heartpink


IMG_7295.jpeg
 
Lille skatt 1/2 år!
:Heartred

Nå er det på tide med en oppdatering - nå som jeg har fått en halvtåring i hus
:love017


Tiden går virkelig fort, samtidig som det føles leenge siden jeg var prøver og ble gravid. Det er helt utrolig hvor mye en baby utvikler seg de første månedene - fra å trenge hjelp til absolutt alt til å nå ha god kontroll på både hender og føtter, spise litt fast føde og klare å rulle rundt på gulvet. Det er også en helt fantastisk utvikling når det kommer til kontakten med henne - fra helt i starten der vi ikke engang fikk blikkontakt, til nå som det er masse smil, latter og "prating".
:Heartpink
Jeg føler meg veldig heldig som får oppleve dette, det er virkelig ingen selvfølge.

Jeg har satt pris på alle de ulike fasene disse siste seks månedene, men kjenner at jeg synes det bare blir mer og mer stas for hver dag som går. Det er så utrolig koselig å oppdage mer av personligheten hennes, se hvilke sanger hun synes er fine, se hva som får henne til å le og hva hun liker å gjøre. Hun er så god og fiin
:shy:
I starten ble hun overstimulert og sliten av mange andre mennesker, nå synes hun det er veldig interesant å treffe andre (men helst fra mamma eller pappas fang). Hun er veldig glad i andre barn, og smiler stort når hun ser andre babyer. Hun er veldig glad i fast føde, og elsker grøt. Hun er veldig fornøyd med at vi har byttet til sportsdelen i vogna, så hun kan sitte å se på alt vi triller forbi
:binkybaby


Det har også vært utfordringer selvfølgelig, blant annet atopisk eksem som har klødd og som medfører smøring av hele kroppen flere ganger daglig. I tillegg har vi jo de "vanlige" utfordringene med tannfrembrudd, søvn og generell uro/misnøye iblant. Men alt går i faser, og det er virkelig sprøtt hvor fort ting endrer seg. Om vi finner noe som fungerer en dag, er det ikke sikkert det fungerer neste dag. Men det går andre veien også - om det er noe som er krevende kan det plutselig snu brått og bli lettere igjen uten at vi skjønner hvorfor
:think005


Jeg gleder meg masse til tiden fremover, til våren med en baby som etterhvert begynner å krabbe og skal utforske mer av verden
:smiley-angelic003


Helt til sist må jeg legge ved et bilde som gjør meg rørt, og som sier mer enn 1000 ord for meg. For å skjønne hva det betyr for meg, kan dere se på første siden av denne dagboken..
:Heartpink


Vis vedlegget 428661
Der var bodyen på plass ja :love017 så fint å lesa oppdateringen din, høres ut som ei fantastisk datter dokkhar fått❤️ det er ei tid for alt, og den tida den berre flyr, fra mykje vondt og fælt til plutselig å ha "alt" på stell! Det er så spesielt, og samtidig så fint ❤️
 
Lille skatt 1/2 år!
:Heartred

Nå er det på tide med en oppdatering - nå som jeg har fått en halvtåring i hus
:love017


Tiden går virkelig fort, samtidig som det føles leenge siden jeg var prøver og ble gravid. Det er helt utrolig hvor mye en baby utvikler seg de første månedene - fra å trenge hjelp til absolutt alt til å nå ha god kontroll på både hender og føtter, spise litt fast føde og klare å rulle rundt på gulvet. Det er også en helt fantastisk utvikling når det kommer til kontakten med henne - fra helt i starten der vi ikke engang fikk blikkontakt, til nå som det er masse smil, latter og "prating".
:Heartpink
Jeg føler meg veldig heldig som får oppleve dette, det er virkelig ingen selvfølge.

Jeg har satt pris på alle de ulike fasene disse siste seks månedene, men kjenner at jeg synes det bare blir mer og mer stas for hver dag som går. Det er så utrolig koselig å oppdage mer av personligheten hennes, se hvilke sanger hun synes er fine, se hva som får henne til å le og hva hun liker å gjøre. Hun er så god og fiin
:shy:
I starten ble hun overstimulert og sliten av mange andre mennesker, nå synes hun det er veldig interesant å treffe andre (men helst fra mamma eller pappas fang). Hun er veldig glad i andre barn, og smiler stort når hun ser andre babyer. Hun er veldig glad i fast føde, og elsker grøt. Hun er veldig fornøyd med at vi har byttet til sportsdelen i vogna, så hun kan sitte å se på alt vi triller forbi
:binkybaby


Det har også vært utfordringer selvfølgelig, blant annet atopisk eksem som har klødd og som medfører smøring av hele kroppen flere ganger daglig. I tillegg har vi jo de "vanlige" utfordringene med tannfrembrudd, søvn og generell uro/misnøye iblant. Men alt går i faser, og det er virkelig sprøtt hvor fort ting endrer seg. Om vi finner noe som fungerer en dag, er det ikke sikkert det fungerer neste dag. Men det går andre veien også - om det er noe som er krevende kan det plutselig snu brått og bli lettere igjen uten at vi skjønner hvorfor
:think005


Jeg gleder meg masse til tiden fremover, til våren med en baby som etterhvert begynner å krabbe og skal utforske mer av verden
:smiley-angelic003


Helt til sist må jeg legge ved et bilde som gjør meg rørt, og som sier mer enn 1000 ord for meg. For å skjønne hva det betyr for meg, kan dere se på første siden av denne dagboken..
:Heartpink


Vis vedlegget 428661
Å, så fin oppdatering, Alfakrøll! Husker den bodyen :love2 endelig er den i bruk! Kos deg videre med den lille skatten :binkybaby
 
Se der ja, fine bodyen på plass :Heartpink Tar jo nesten til tårene her jeg sitter. Endelig liksom:Heartpink Gøy å lese om utvikling og at dere koser dere sånn! Er så glad på dine vegne:love7
 
Lille skatt 1/2 år!
:Heartred

Nå er det på tide med en oppdatering - nå som jeg har fått en halvtåring i hus
:love017


Tiden går virkelig fort, samtidig som det føles leenge siden jeg var prøver og ble gravid. Det er helt utrolig hvor mye en baby utvikler seg de første månedene - fra å trenge hjelp til absolutt alt til å nå ha god kontroll på både hender og føtter, spise litt fast føde og klare å rulle rundt på gulvet. Det er også en helt fantastisk utvikling når det kommer til kontakten med henne - fra helt i starten der vi ikke engang fikk blikkontakt, til nå som det er masse smil, latter og "prating".
:Heartpink
Jeg føler meg veldig heldig som får oppleve dette, det er virkelig ingen selvfølge.

Jeg har satt pris på alle de ulike fasene disse siste seks månedene, men kjenner at jeg synes det bare blir mer og mer stas for hver dag som går. Det er så utrolig koselig å oppdage mer av personligheten hennes, se hvilke sanger hun synes er fine, se hva som får henne til å le og hva hun liker å gjøre. Hun er så god og fiin
:shy:
I starten ble hun overstimulert og sliten av mange andre mennesker, nå synes hun det er veldig interesant å treffe andre (men helst fra mamma eller pappas fang). Hun er veldig glad i andre barn, og smiler stort når hun ser andre babyer. Hun er veldig glad i fast føde, og elsker grøt. Hun er veldig fornøyd med at vi har byttet til sportsdelen i vogna, så hun kan sitte å se på alt vi triller forbi
:binkybaby


Det har også vært utfordringer selvfølgelig, blant annet atopisk eksem som har klødd og som medfører smøring av hele kroppen flere ganger daglig. I tillegg har vi jo de "vanlige" utfordringene med tannfrembrudd, søvn og generell uro/misnøye iblant. Men alt går i faser, og det er virkelig sprøtt hvor fort ting endrer seg. Om vi finner noe som fungerer en dag, er det ikke sikkert det fungerer neste dag. Men det går andre veien også - om det er noe som er krevende kan det plutselig snu brått og bli lettere igjen uten at vi skjønner hvorfor
:think005


Jeg gleder meg masse til tiden fremover, til våren med en baby som etterhvert begynner å krabbe og skal utforske mer av verden
:smiley-angelic003


Helt til sist må jeg legge ved et bilde som gjør meg rørt, og som sier mer enn 1000 ord for meg. For å skjønne hva det betyr for meg, kan dere se på første siden av denne dagboken..
:Heartpink


Vis vedlegget 428661
Fikk helt frysninger da jeg så bilde i den bodyen :shy: Fantastisk:Heartred Høres ut som du stortrives i mammarollen – så fint å lese! Vi har også slitt mye med atopisk eksem og masse smøring dagen lang. Mini her er mye bedre nå, så nå må vi bare unngå ull rett på huden og bruke mye badeolje (NAF) når hun bades. Håper deres lille også blir bedre og bedre, så dere slipper «smøreregime», det er jo litt slitsomt i lengden. Og så bra hun koser seg med mat og er nysgjerrig på omverden! Høres ut som en sosial og glad liten jente :shy: :Heartred
 
Så fint å høre at alt er bra med dere❤️ og så gøy å se igjen bodyen❤️
 
Lille skatt 1/2 år!
:Heartred

Nå er det på tide med en oppdatering - nå som jeg har fått en halvtåring i hus
:love017


Tiden går virkelig fort, samtidig som det føles leenge siden jeg var prøver og ble gravid. Det er helt utrolig hvor mye en baby utvikler seg de første månedene - fra å trenge hjelp til absolutt alt til å nå ha god kontroll på både hender og føtter, spise litt fast føde og klare å rulle rundt på gulvet. Det er også en helt fantastisk utvikling når det kommer til kontakten med henne - fra helt i starten der vi ikke engang fikk blikkontakt, til nå som det er masse smil, latter og "prating".
:Heartpink
Jeg føler meg veldig heldig som får oppleve dette, det er virkelig ingen selvfølge.

Jeg har satt pris på alle de ulike fasene disse siste seks månedene, men kjenner at jeg synes det bare blir mer og mer stas for hver dag som går. Det er så utrolig koselig å oppdage mer av personligheten hennes, se hvilke sanger hun synes er fine, se hva som får henne til å le og hva hun liker å gjøre. Hun er så god og fiin
:shy:
I starten ble hun overstimulert og sliten av mange andre mennesker, nå synes hun det er veldig interesant å treffe andre (men helst fra mamma eller pappas fang). Hun er veldig glad i andre barn, og smiler stort når hun ser andre babyer. Hun er veldig glad i fast føde, og elsker grøt. Hun er veldig fornøyd med at vi har byttet til sportsdelen i vogna, så hun kan sitte å se på alt vi triller forbi
:binkybaby


Det har også vært utfordringer selvfølgelig, blant annet atopisk eksem som har klødd og som medfører smøring av hele kroppen flere ganger daglig. I tillegg har vi jo de "vanlige" utfordringene med tannfrembrudd, søvn og generell uro/misnøye iblant. Men alt går i faser, og det er virkelig sprøtt hvor fort ting endrer seg. Om vi finner noe som fungerer en dag, er det ikke sikkert det fungerer neste dag. Men det går andre veien også - om det er noe som er krevende kan det plutselig snu brått og bli lettere igjen uten at vi skjønner hvorfor
:think005


Jeg gleder meg masse til tiden fremover, til våren med en baby som etterhvert begynner å krabbe og skal utforske mer av verden
:smiley-angelic003


Helt til sist må jeg legge ved et bilde som gjør meg rørt, og som sier mer enn 1000 ord for meg. For å skjønne hva det betyr for meg, kan dere se på første siden av denne dagboken..
:Heartpink


Vis vedlegget 428661
Så koselig å lese! Det er nesten som å lese om mitt eget liv akkurat nå :p Min gutt blir 6 mnd om en uke, og vi har det veldig likt. Utrolig morsom alder de er i nå, synes jeg. De lærer så sinnsykt mye nå :love017 Min har også atopisk eksem. Har dere fått resept på kortisonkrem (ikke hydrokortison, men grad 2 eller 3 kortison)? Vi har fått kontroll på den med kortisonkrem og A-derma fuktighetskrem (smører 1-2 ganger daglig):)
 
Der var bodyen på plass ja :love017 så fint å lesa oppdateringen din, høres ut som ei fantastisk datter dokkhar fått❤️ det er ei tid for alt, og den tida den berre flyr, fra mykje vondt og fælt til plutselig å ha "alt" på stell! Det er så spesielt, og samtidig så fint ❤️
Ja tenk det, endelig er den i bruk :Heartpink Ja tiden flyr virkelig, og det er en veldig spesiell og fin tid. Håper du også har det fint med din lille datter og resten av gjengen din :love017
 
Se der ja, fine bodyen på plass :Heartpink Tar jo nesten til tårene her jeg sitter. Endelig liksom:Heartpink Gøy å lese om utvikling og at dere koser dere sånn! Er så glad på dine vegne:love7
Jaa endelig! Det er helt rørende å tenke på :Heartpink Og tenk at snart er du her, med en liten, etterlengtet baby i armene igjen! :love017
 
Fikk helt frysninger da jeg så bilde i den bodyen :shy: Fantastisk:Heartred Høres ut som du stortrives i mammarollen – så fint å lese! Vi har også slitt mye med atopisk eksem og masse smøring dagen lang. Mini her er mye bedre nå, så nå må vi bare unngå ull rett på huden og bruke mye badeolje (NAF) når hun bades. Håper deres lille også blir bedre og bedre, så dere slipper «smøreregime», det er jo litt slitsomt i lengden. Og så bra hun koser seg med mat og er nysgjerrig på omverden! Høres ut som en sosial og glad liten jente :shy: :Heartred
Ja helt fantastisk :Heartpink Ja jeg trives veldig godt som mamma, og prøver virkelig å sette pris på alle øyeblikk. Det er selvfølgelig krevende og iblant litt overveldende også, men det er jo sånn det skal være :shy: Så kjedelig at dere også har slitt med atopisk eksem. Ja smøreregime er slitsomt, og hun er ikke veldig glad i det heller så det må underholdes og synges for å få distrahert nok til å få gjort det. Unngår ull og bruker samme badeolje vi også, så høres ganske likt ut. Så bra minien din er bedre nå! Håper alt er bra med deg ellers også :)
 
Så koselig å lese! Det er nesten som å lese om mitt eget liv akkurat nå :p Min gutt blir 6 mnd om en uke, og vi har det veldig likt. Utrolig morsom alder de er i nå, synes jeg. De lærer så sinnsykt mye nå :love017 Min har også atopisk eksem. Har dere fått resept på kortisonkrem (ikke hydrokortison, men grad 2 eller 3 kortison)? Vi har fått kontroll på den med kortisonkrem og A-derma fuktighetskrem (smører 1-2 ganger daglig):)
Så artig at det er så mye likt! Ja enig, veldig fin og morsom alder nå :love017 Ja vi har fått resept på grad 2 kortison, og det har fungert ganske bra de fleste steder på kroppen. Men så kommer det tilbake igjen etter noen uker så vi må ta en ny runde, men det er vel vanlig. Så bra dere har fått kontroll på det. Håper det blir bedre nå som våren og etterhvert sommeren kommer også :)
 
Back
Topp