Melkefrie tips!

Lykkeår2016

Gift med forumet
Aprillykke 2016
Jeg skal nå holde meg melkefri da jeg tror lillegutt reagerer på melk. Jeg trenger tips på melkefrie middager, pålegg, osv og tenkte hvis det er flere som er "melkefrie" så kan vi dele tips her inne :) Jeg er så fantasiløs for øyeblikket med lite søvn :D

Er mye som er melkefett i glutenfri-avdelingen, vet jeg. Og flere leverposteityper er også uten melk. Det er mye som er merket som melkefritt! Middag kan være ulike typer wok, kylling/kjøtt/fisk med ulik marinade/krydder og tilbehør, ulike salater, kyllingnuggets med en salat og dip til. Ikke så konkrete tips men...

Jeg kjørte melkefritt med førstemann. Kjøpte Semper toasty brød på rema i frysedisken. Var det beste kjøpebrødet etter min mening.

Anbefaler utenmelk.no

Last edited:
Har forresten funnet ut at "polarbrød havre" er melkefri :) begynte å bli lei bare knekkebrød :D
Dei fleste vanlige brød eg og melkefri. Det er mye ferdig laga som er melkefritt for vann er billigere en melk :) han ein kompis med 2 gutter med melke allergi og laktose intoleranse. Var livredd for og gi dei mat :p men det tåler nesten alt og vis du lager mat selv er det bare og bytte til rismelk :)

Dei fleste vanlige brød eg og melkefri. Det er mye ferdig laga som er melkefritt for vann er billigere en melk :) han ein kompis med 2 gutter med melke allergi og laktose intoleranse. Var livredd for og gi dei mat :p men det tåler nesten alt og vis du lager mat selv er det bare og bytte til rismelk :)

Åja haha der ser du hva jeg kan om dette :p

Www.utenmelk.no er gull!

Var melkefri under forrige ammeperiode og så fram til snuppa var 2 år. Hun har heldigvis vokst allergien av seg nå.

Men grunnleggende tips:
- Havremelk tilsatt kalsium er perfekt til baking, vafler, pannekaker og boller, og melkefri Melange.
-Soft flora har en blå pakning med melkefri margarin.
-soyamelk egner seg godt i matretter, men husk å kjøpe usøtet.
-Alpro har en soya kremfløte som man kan lage krem til kaker av, og man kan lage iskrem/iskake av den. Den er kjempegod :D
-Alpro har også soya matfløte, perfekt i supper og sauser. :)
-alle kjøpebrød er som regel melkefri.
-Gilde Go og mager sine produkter er melkefrie. ;)

Www.utenmelk.no er gull!

Var melkefri under forrige ammeperiode og så fram til snuppa var 2 år. Hun har heldigvis vokst allergien av seg nå.

Men grunnleggende tips:
- Havremelk tilsatt kalsium er perfekt til baking, vafler, pannekaker og boller, og melkefri Melange.
-Alpro har en soya kremfløte som man kan lage krem til kaker av, og man kan lage iskrem/iskake av den. Den er kjempegod :D

Takk! :D

Jeg syns det er kjempe vanskelig. :( men nå begynner jeg å tro det kanskje ikke er melk allikevel når han er like ille igjen.

3 uker ca. Har nesten bare spist melkefritt brød med skinke/melkefri salami. Syns middager er verst. Gikk vel ca 1,5 uke så følte jeg at vi merket endringer. Hadde 3 gode dager. Men nå hyler han mer enn noen gang så nå skjønner jeg ingenting. :(

3 uker ca. Har nesten bare spist melkefritt brød med skinke/melkefri salami. Syns middager er verst. Gikk vel ca 1,5 uke så følte jeg at vi merket endringer. Hadde 3 gode dager. Men nå hyler han mer enn noen gang så nå skjønner jeg ingenting. :(

Huff da! Kan det vare noe annet du har drukket eller spist kanskje? Kaffe, brus eller noe? Håper det gir seg! Er ikke lett å bli klok på hva det er de små blirnplaget av :/

Drikker verken kaffe eller brus:( skjønner ikke hva det er.

Huff kan være vanskelig å vite! Håper du ikke klandrer deg selv for at lille har magevondt! Vet i hvertfall at jeg sliter med det. Får høre fra HS at jeg ikke må tenke på dette og tro at det er min skyld at han har vondt, men gjør jo det automatisk. Får jo så vondt av lille når han har det så vondt :/ vi får trøste oss med at det vil gi seg! :/

Www.utenmelk.no er gull!

Men grunnleggende tips:
Gode tips - tommel opp!
De har forresten godt smør uten melk i Sverige (blåstripete), både til smøring, baking og flytende;)
Lag mat fra bunnen av eller bruk go' og mager-produktene så kommer du langt!
Lykke til:)

Jeg skal nå holde meg melkefri da jeg tror lillegutt reagerer på melk. Jeg trenger tips på melkefrie middager, pålegg, osv og tenkte hvis det er flere som er "melkefrie" så kan vi dele tips her inne :) Jeg er så fantasiløs for øyeblikket med lite søvn :D
Ammer du?

Om du tror han har melkeallergi vil han jo reagere på din melk også.

Back
Topp