Melkefrie tips!

Hun var 6 måneder da testing ble gjort. Siden det ikke var utslag på test ble hun diagnostisert på bakgrunn av symptomer. Så vi fikk dekt mme fra HELFO ja. :) Hun reagerte uansett mengde. Måtte ha totalt avhold av melkeprotein til minimum to år for ikke å provosere tarmen ytterligere. Da fikk den modnes uten å stadig irriteres av melk. Innen hun var 3 hadde hun vokst det av seg. :)
Min vokste det også av seg på ca 3 år! Fantastisk å kunne spise vanlig is den sommeren:)
Syns forøvrig kost uten melkeprotein gikk veldig greit når man først kom inn i det! Og ble en racer på å bake uten egg og melk:p :)

Min vokste det også av seg på ca 3 år! Fantastisk å kunne spise vanlig is den sommeren:)
Syns forøvrig kost uten melkeprotein gikk veldig greit når man først kom inn i det! Og ble en racer på å bake uten egg og melk:p :)
Samme her! Ingen sak når det finnes så mange erstatningsvarer. :) heldigvis tålte hun soya så ble iskake på soyafløte og pizza laga med melkefri ost. :) Man blir dreven ganske fort. :P

Ang sjokolade: kjøp ren sjolade på helsekost og kjør der i mikser sammen med dadler. Lag sjokoladekuler og nyt sunn og god sjokolade :) eller smelt det sammen med sirup og for eks knuste nøtter. Hell de i små former eller bare små "dotter" på bakepapir og spis når det er stivnet.

Hvorfor uten egg også?

Ang sjokolade: kjøp ren sjolade på helsekost og kjør der i mikser sammen med dadler. Lag sjokoladekuler og nyt sunn og god sjokolade :) eller smelt det sammen med sirup og for eks knuste nøtter. Hell de i små former eller bare små "dotter" på bakepapir og spis når det er stivnet.

Så lurt!! Takk for tips! :)

Back
Topp