Ammer du?
Ja jeg del ammer
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ammer du?
Noen som har tips på en god sjokolade uten melk? Savner sjokoladen!!
Synes ikke melke/laktosefri sjokolade kan måle seg med vanlig sjokolade, men jeg liker veldig godt alpro sine soyaprodukter - sjokoladepudding og sjokolademelk. Og ellers finnes det gode ris og soyaiser med sjokoladesmak hvertfall
Det dekker hvertfall mitt sjokoladebehov greit
Har testet dem og de er veldig gode ja Men savner fortsatt sjokoladen ❤
Plamil har god melkefri sjokolade. Både "melkesjokolade" og mørk sjokolade. Den med appelsin er min favoritt! Synes å huske at Coop Änglamark sin mørke sjokolade også er melkefri.Noen som har tips på en god sjokolade uten melk? Savner sjokoladen!!
Skjønner den altså. Har laktoseintoleranse selv, men ganske mildt så kan unne meg litt melkesjokolade i ny og ne uten at det er krise. Har du sjekka Iherb? Der har de jo mye bra til en mye bedre pris enn her hjemme, så da kan man teste ut litt. Ellers pleier jo utvalget av laktosefri ting å være mye bedre i Sverige, og det gjelder sikkert melkefritt også
Plamil har god melkefri sjokolade. Både "melkesjokolade" og mørk sjokolade. Den med appelsin er min favoritt! Synes å huske at Coop Änglamark sin mørke sjokolade også er melkefri.
Min første hadde en del vondt i magen, og utslett i ansiktet. Vi skjønte ikke hva det var før han fikk grøt på 4 mnd og fikk allergisjokk.Kan eg spör vad för symtomer babyen din har för att du tror de e melk han reagera på eller har du testat han för det?
Kan eg spör vad för symtomer babyen din har för att du tror de e melk han reagera på eller har du testat han för det?
Har du forresten testet å helle litt ren melk på en liten del av huden? Gjorde vi det med første reagerte han veldig... Altså skikkelig hudreaksjon!Har ikke fått testet enda men skal gjøre det han presser og presser og gråter mye når jeg har spist noe med melk i :/ blir en helt annen gutt når jeg ikke har melk i kostholdet har fremprovosert og testet
Vår eldste hadde melkeproteinintolleranse. Ille symptomer med mageproblemer og blod i avføringen, men ingen utslett. Siden hun ikke fikk utslag på allergitester fikk hun diagnose intoleranse. Så om vi hadde melk på huden spilte ingen rolle. Men hun ble veldig syk om hun fikk vanlig mme eller jeg spiste noe med melk i.Har du forresten testet å helle litt ren melk på en liten del av huden? Gjorde vi det med første reagerte han veldig... Altså skikkelig hudreaksjon!
Hvis du gjør det bør du vaske han godt etterpå og smøre på mildison (den mildeste kremen med kortison som er reseptfri på apoteket)! Er jo eksem som evt er reaksjonen..
Håper det gir seg og at du kan ha normalkost snart igjen!
Dum fråga men vad menar du medMin første hadde en del vondt i magen, og utslett i ansiktet. Vi skjønte ikke hva det var før han fikk grøt på 4 mnd og fikk allergisjokk.
Så på nr 2 og 3 har vi fulgt med på om de promper greit p) og om de har noe som helst utslett i ansiktet. Ikke hatt det, og promper greit (altså mye, men lite vondt), så tror vi kun har førstemann med slik allergi!
Han har forøvrig vokst av seg melkeproteinsallergi og egg, men har nå reaksjon på pollen.
Haha, promper uten å jobbe massivt for å få ut lufta!Dum fråga men vad menar du med
promper greit??
Min var kraftig melkeproteinsallergiker og eggeallergi, og slo veldig ut på testene. Fikk da også dekt mme på apoteket. Fikk dere det forresten?Vår eldste hadde melkeproteinintolleranse. Ille symptomer med mageproblemer og blod i avføringen, men ingen utslett. Siden hun ikke fikk utslag på allergitester fikk hun diagnose intoleranse. Så om vi hadde melk på huden spilte ingen rolle. Men hun ble veldig syk om hun fikk vanlig mme eller jeg spiste noe med melk i.
Hade du ikkje nok melk eller valgde du å ikkje amma Pga melkeallergi?Min var kraftig melkeproteinsallergiker og eggeallergi, og slo veldig ut på testene. Fikk da også dekt mme på apoteket. Fikk dere det forresten?
Klart de reagerer forskjellig, men er det intoleranse kan det vel også ha sammenheng med mengde melk, og allergi er uansett mengde? Eller tar jeg feil?
Tenker bare at en "test" kan hjelpe for å finne ut hvor allergisk/ intolerant poden er så man får litt bedre oversikt over om man selv skal på streng diett, eller om man vil vurdere mme..
Aller beste er kanskje å teste hos lege/ sykehus når de er over 3 mnd (mer modne tarmer og problem kanskje løst av seg selv)?
Har du forresten testet å helle litt ren melk på en liten del av huden? Gjorde vi det med første reagerte han veldig... Altså skikkelig hudreaksjon!
Hvis du gjør det bør du vaske han godt etterpå og smøre på mildison (den mildeste kremen med kortison som er reseptfri på apoteket)! Er jo eksem som evt er reaksjonen..
Håper det gir seg og at du kan ha normalkost snart igjen!
Hun var 6 måneder da testing ble gjort. Siden det ikke var utslag på test ble hun diagnostisert på bakgrunn av symptomer. Så vi fikk dekt mme fra HELFO ja. Hun reagerte uansett mengde. Måtte ha totalt avhold av melkeprotein til minimum to år for ikke å provosere tarmen ytterligere. Da fikk den modnes uten å stadig irriteres av melk. Innen hun var 3 hadde hun vokst det av seg.Min var kraftig melkeproteinsallergiker og eggeallergi, og slo veldig ut på testene. Fikk da også dekt mme på apoteket. Fikk dere det forresten?
Klart de reagerer forskjellig, men er det intoleranse kan det vel også ha sammenheng med mengde melk, og allergi er uansett mengde? Eller tar jeg feil?
Tenker bare at en "test" kan hjelpe for å finne ut hvor allergisk/ intolerant poden er så man får litt bedre oversikt over om man selv skal på streng diett, eller om man vil vurdere mme..
Aller beste er kanskje å teste hos lege/ sykehus når de er over 3 mnd (mer modne tarmer og problem kanskje løst av seg selv)?
Hadde mer enn nok melk, men poden reagerte på min melk også så ble rådet til å venne han til erstatning. Han var ca 7 mnd når jeg sluttet å amme.Hade du ikkje nok melk eller valgde du å ikkje amma Pga melkeallergi?