I følge legen så var ikke eggløsning skjedd og hun så på ultralyd igjen. Folikkel hadde stoppet på 12 mm og det var ingen andre ledende folikler. Slimhinne ble målt til 12,5 mm. Vi diskuterte litt og hun sa at dette så ikke helt bra ut at folikkel har stoppet på 12. Hun måtte høre med den faste legen. Kanskje vi kunne sette ovitrelle og ta innsett om en uke. Jeg sa klart og tydelig at hvis det ikke er optimale forhold med en 12 mm folikkel så er det mye bedre å avbryte enn å risikere et dyrebart embryo. Ja det var hun enig i.
Så ringer hun med kontrabeskjed. Faste legen har da fått sett på blodprøver og sier at her har eggløsning skjedd. Da går det an med innsett på fredag mener han. Så da avbrøt vi. Jeg kunne vel greid å komme meg til klinikken, men det blir veldig veldig stressende med konfirmasjonen dagen etter og alle ting som må gjøres klart.
Pluss at jeg selv mener eggløsning skjedde på mandag siden de sterke testene var på søndag og da er fredag 4 dpo.

Det blir iallefall ikke optimalt for embryoet. Så da sparer vi oss masse stress og avbryter.
Jeg er litt sånn ja.. hvordan klarer hun å bomme både på ultralyd og på blodprøver? Hun starta timen med å si at blodprøver viser at det ikke har vært.