Med hjerterom og husrom ❤

Åhh skjønner det ikke er lett hvis han ikke vil ha flere når du har et ønske om det :( Men er han helt bestemt på at det er uaktuelt?

Godt det hjalp å snakke ut med mannen etter koronasammenbruddet, tror det mer eller mindre tar på psykisk for alle å ha så strenge restriksjoner som er satt i gang! Nå letter de heldigvis litt på det framover, det tror jeg er bra :) Uansett, stor klem til deg ❤️❤️

Han virker veldig låst på det ja. Han kan plutselig finne på å tulle om en nr 3 for så i neste øyeblikk snakke om å klippe strengen. Tviler desverre på at det blir en planlagt nr 3 (derfor jeg håper på et lite uhell :hilarious:).

Ja, denne unntakstilstanden tar nok på for de fleste, så kjenner det var ekstra godt nå at mannen startet permisjon og at jeg valgte å ta litt ulønnet perm, så kan vi nyte tiden hjemme sammen med barna.
Selv om jeg syns tiltakene er viktige og nødvendige, så er det godt at det slippes litt mer opp nå. Har en del psykiatri i familien/slekta, så er redd jeg kan være litt genetisk predisponert, i tillegg til at jeg har hatt et par vinterdepresjoner for noen år tilbake. Så kjenner litt på frykten for å få en ny depresjon, men nå når man kan begynne å treffe 1-2 faste venninner, så kommer det til å gjøre godt for den mentale helsa :joyful:
 
Han virker veldig låst på det ja. Han kan plutselig finne på å tulle om en nr 3 for så i neste øyeblikk snakke om å klippe strengen. Tviler desverre på at det blir en planlagt nr 3 (derfor jeg håper på et lite uhell :hilarious:).

Ja, denne unntakstilstanden tar nok på for de fleste, så kjenner det var ekstra godt nå at mannen startet permisjon og at jeg valgte å ta litt ulønnet perm, så kan vi nyte tiden hjemme sammen med barna.
Selv om jeg syns tiltakene er viktige og nødvendige, så er det godt at det slippes litt mer opp nå. Har en del psykiatri i familien/slekta, så er redd jeg kan være litt genetisk predisponert, i tillegg til at jeg har hatt et par vinterdepresjoner for noen år tilbake. Så kjenner litt på frykten for å få en ny depresjon, men nå når man kan begynne å treffe 1-2 faste venninner, så kommer det til å gjøre godt for den mentale helsa :joyful:
Er jo lov å håpe :rolleyes::hilarious: Men samtidig kjipt at dere ønsker så forskjellig når det kommer til det.

Sosial omgang er så utrolig viktig for den psykiske helsen, så jeg har også vært veldig opptatt med å bevare den oppi covidrestriksjonene. Treffe folk så sant det tar seg gjøre å holde avstand osv. Vi er jo sosiale vesner og er ikke lagd for å leve i isolasjon. Så jeg syns det er veldig bra de letter på tiltakene :) Selv om det vil bety en økning i smittede. Nå får vi en mer kontrollert stigning av smittebølgen. Men du, ta vare på deg selv ❤️ Godt dere er begge hjemme nå :)
 
Måtte ta en graviditetstest i dag....
Har ikke fått tilbake mensen etter fødsel enda og går ikke på noe prevensjon for øyeblikket.
Har den siste uka vært veldig oppblåst fra ettermiddagen og til dagen etter, lett snufset nese med slimhinner som blir utrolig lett såre. Mamma spurte meg til og med om jeg var gravid pga at jeg var så oppblåst. Hadde de samme symptomene med guttungen.
Testen var til både glede og sorg negativ. Glede fordi jeg gjerne vil at det skal være minst 2 år i mellom, så det hadde blitt litt for tett for mitt ønske. I tillegg så våkner gutten gjerne 4-5 ganger i løpet av natta fortsatt, så vil jo gjerne kunne nyte litt nattesøvn først :hilarious:
Sorg fordi jeg sårt ønsker nr 3, mens mannen føler seg ferdig med 2. Ser for meg at et uhell hadde vært eneste muligheten for en nr 3.
Men men, sånn er det nå en gang... Får bare se hva fremtiden bringer.
Men nå skal jeg prøve å sove litt, før Lillemann våkner og vil ha pupp igjen :wacky:
 
Så, i påvente av at mannen og jeg skal bli enige om vi skal gå for en nr 3 eller ikke har jeg bestemt meg for endelig å ta grep om vekta og formen. Jeg for normalvektig å regne, men har rundt 5 kg mer på kroppen etter 2 svangerskap som jeg godt kunne tenke meg å ta av. Ønsker også å komme i bedre form slik at jeg har mer overskudd til husarbeid, lek med ungene og kjærestetid med mannen. Det siste året har jeg vært mye stillesittende på kvelden, del pga at W er urolig på kvelden og sover dårlig, del for at når han endelig sover, så er det så deilig å gjøre ingenting etter en travel dag med små barn, hund og hus. Har også blitt alt for mye potetgull, snop og is på disse stillesittende kveldene, men det er det nå slutt på. Fram til vekta er på plass og formen er bedre, så blir det ikke noe slik på kvelden, og etter hvert så blir det kun på lørdager.
Startskuddet gikk i går med endring av kost. Så nå er det Max 1200kcal per dag og trening 3-4 dager i uka. Har i kveld tatt en joggetur med hunden og så tatt 10x3 situps, squats og pushups. Når CrossFit senteret i byen åpner opp igjen har mannen satt seg villig til å spandere på meg medlemsskap, så det gleder jeg meg veldig til :happy:

Tenker også at skulle jeg være så heldig å få bli gravid en 3. og siste gang, så er det greit at kroppen er best mulig rustet, så da er det jo bare å henge i.
Er forøvrig godt å gjøre noe for meg selv også, siden jeg stort sett står på pinne for mann, barn og jobb ellers :)

Ønsker alle som måtte titte innom en flott omsdags kveld :Heartred
 
Veldig lurt å ta grep om formen før et eventuelt nytt svangerskap :happy: Men 1200 kalorier, det er liiite! :wideyed: Vet ikke om jeg har viljestyrke til å klare sånt! Når jeg har redusert i kalorier har jeg holdt det rundt 1500-1700, og føler til og med da jeg er mye sulten :hilarious: Men jeg heier på deg!
 
Veldig lurt å ta grep om formen før et eventuelt nytt svangerskap :happy: Men 1200 kalorier, det er liiite! :wideyed: Vet ikke om jeg har viljestyrke til å klare sånt! Når jeg har redusert i kalorier har jeg holdt det rundt 1500-1700, og føler til og med da jeg er mye sulten :hilarious: Men jeg heier på deg!

Kjekt å ha noen som heier å en :joyful:

Ja, 1200kcal er lite, noen dager blir det mindre. Spiser vanlig middag med familien (blir ofte da ett måltid på ca 500-600kcal), og de andre måltidene (3-4 måltider alt ettersom) har jeg så langt erstattet med shaker/supper fra Allevò (ca 116kcal per porsjon) eller Questbarer (200kcal). Er rett og slett for å kickstarte vektnedgangen. Tenker raskt ned i vekt og så skal ett og ett pulvermåltid erstattes med vanlig mat (men da sunnere enn jeg har spist det siste året :p).
Enn så lenge et ikke sultfølelsen det verste, det er rett og slett abstinensen etter sukker.... Syns det er vanskelig å holde linja, men mannen min støtter og motiverer :) Og det blir bare 1-2 uker før jeg tenker at jeg skal opp på 1500-1700 kcal, før jeg omsider skal stabilisere meg på 2000-23000kcal.
Spent på hvor lang tid det vil ta og om jeg klarer å få bukt med de dårlige vanene eller om jeg faller tilbake i gamle mønstre.
En av utfordringene er jo at mannen, som meg, er et skikkelig sukkermonster. Bare at han legger jo ikke på seg noen ting uansett hva han spiser :meh:
 
Kjekt å ha noen som heier å en :joyful:

Ja, 1200kcal er lite, noen dager blir det mindre. Spiser vanlig middag med familien (blir ofte da ett måltid på ca 500-600kcal), og de andre måltidene (3-4 måltider alt ettersom) har jeg så langt erstattet med shaker/supper fra Allevò (ca 116kcal per porsjon) eller Questbarer (200kcal). Er rett og slett for å kickstarte vektnedgangen. Tenker raskt ned i vekt og så skal ett og ett pulvermåltid erstattes med vanlig mat (men da sunnere enn jeg har spist det siste året :p).
Enn så lenge et ikke sultfølelsen det verste, det er rett og slett abstinensen etter sukker.... Syns det er vanskelig å holde linja, men mannen min støtter og motiverer :) Og det blir bare 1-2 uker før jeg tenker at jeg skal opp på 1500-1700 kcal, før jeg omsider skal stabilisere meg på 2000-23000kcal.
Spent på hvor lang tid det vil ta og om jeg klarer å få bukt med de dårlige vanene eller om jeg faller tilbake i gamle mønstre.
En av utfordringene er jo at mannen, som meg, er et skikkelig sukkermonster. Bare at han legger jo ikke på seg noen ting uansett hva han spiser :meh:
Det høres jo lurt ut :) Å starte lavt og trappe opp. Vi er selv veeeeldig glad i søtsaker, har blitt mye is og snop i det siste! Litt trøstespising må jo være lov hehe. Men jeg må snart ta meg sammen og holde meg til en godterdag i uken :)
 
Det høres jo lurt ut :) Å starte lavt og trappe opp. Vi er selv veeeeldig glad i søtsaker, har blitt mye is og snop i det siste! Litt trøstespising må jo være lov hehe. Men jeg må snart ta meg sammen og holde meg til en godterdag i uken :)

Litt trøstespising i ny og ned er selvfølgelig helt lov og tidvis helt nødvendig :p
Jeg må også holde meg til en godtedag i uka når jeg kommer så langt at jeg er tilbake på normal kost.

Har dere hørt noe mer om når det blir nytt forsøk?
 
Helt tydelig at jeg lengter etter å være prøver igjen...
Drømte i natt at jeg fikk positiv g-test, våkna i morges og var skikkelig skuffa :hilarious:
 
Litt trøstespising i ny og ned er selvfølgelig helt lov og tidvis helt nødvendig :p
Jeg må også holde meg til en godtedag i uka når jeg kommer så langt at jeg er tilbake på normal kost.

Har dere hørt noe mer om når det blir nytt forsøk?
Ikke hørt noe fra Porsgrunn, så vi går nok privat på ett forsøk nå. :)
 
Tja, man kan jo lure på om det har rablet for meg her jeg sitter og pakker adventskalender og julegaver i juni.... :hilarious:

IMG-20200607-WA0003.jpeg

Tror det er ei frøken som blir veldig fornøyd i år :love017


IMG-20200607-WA0005.jpeg




Ellers så tok jeg en EL-test i dag, litt for gøy og litt for å se om kroppen snart har tenkt til å komme i gang igjen :p venter jo fortsatt på mensen etter fødsel.
20200607_192432.jpg

Syklus ser ut til å være langt unna enn så lenge, men kanskje ikke så rart siden jeg ammer sikkert 5-6 ganger på natt, i tillegg til 3-5 ganger i løpet av dagen :rolleyes:

Bør vel begynne å redusere litt, sånn med tanke på når W skal starte i bhg og jeg på jobb igjen. Må jo etterhvert slutte med nattammingen også. Altså, kunne ha fortsatt, for vi koser oss veldig med ammingen, men han trenger mer sammenhengende søvn, og det gjør i grunn mor også :hilarious: Har ikke sovet 3 timer sammenhengende siden før han ble født :wideyed:

Gleder meg til at jeg etterhvert skal få sove :)
 
I dag er en skikkelig dritt dag og jeg kjenner meg rett og slett litt knust...
I natt kom mensen tilbake. Da blir det ikke noen overraskelsesbaby og sjansen er enormt stor for at jeg nå må begynne å innse at det kanskje aldri blir et 3. og siste barn. Mannen er så låst på at han bare vil ha 2 barn. Jeg ønsket i utgangspunktet 4, men ville sett meg godt fornøyd med 3. Er jo selvfølgelig utrolig takknemlig for de 2 jeg har, men føler at familien ikke er komplett, og føler også på en stor sorg over å trolig aldri igjen få oppleve hverken graviditet eller fødsel igjen. Tørr på ingen måte å håpe på at mannen vil snu og han snakket allerede om sterilisering etter nummer 1 :(
Vet ikke helt hvordan og om jeg noen gang vil klare å forsone meg med at det ikke blir flere...
 
Hvordan går det ?

Takk som spør ❤️

Joda, det går bedre. Har enn så lenge lagt bort tanker/planer om nr 3 og tenker at jeg skal bringe det på banen igjen om 6-12 mnd. Håpet er at vi da har flyttet nærmere familie og da har mer mulighet for "avlastning"/barnefri og at mannen da kanskje vil kjenne at det ikke trenger å bli så tungt/stressende med et siste tilskudd.
Mamma og pappa har tilbudt seg/har lyst til å ha ungene ca hver 3. Helg når vi får flyttet nærmere. Både for å ha mer tid med barnebarna og knytte nærmere bånd med de, men også for å gi oss til kjæreste tid. I de 4 årene vi har hatt barn, så kan jeg telle på en hånd hvor mange kvelder vi har hatt barnefri. Klager ikke over at vi har lite mulighet for barnefri, men hadde selvfølgelig vært hyggelig å kunne ha en "datenight" fra tid til annen, uten å måtte bli avbrutt av de små som våkner og slik. Men sånn er det når man hele tiden har bodd mellom 6-24t unna familien.

For tiden har jeg flyttet fokus over på egen helse og fysiske form. Har i løpet av 2-3 uker tatt av meg de siste babykiloene pluss et par kilo til. Planlegger å melde meg på crossfit etter sommeren. Har ikke kjent meg så vel i egen kropp siden jeg var i midten av 20åra :hilarious: Så gleder meg til å skulle kjøpe nye shorts og ny bikini i morgen eller på mandag.
Mannen klager heller ikke over fremskrittene jeg har gjort med kost, trening og vektnedgang :p

Styrer ellers mye med hus og hage.
Kjennes litt rart å legge så mye tid og energi i å fikse opp ting når man trolig skal flytte inn et 1-1,5år :hilarious:
Men kjenner at så lenge jeg bor her, så vil jeg ha det så fint som mulig rundt meg og så håper jeg også at det vil kunne gjøre et mulig salg av huset lettere også, når tiden kommer :)

Så enn så lenge innser jeg at det ikke blir noen ny baby nå, men har ennå ikke gitt opp drømmen. Håper at han med tiden kan se hvor sterkt ønsket mitt er og at han kan se hvilken glede et siste tilskudd han bringe med seg, både for de 2 vi har, men også for oss ❤️
 
Takket være Covid ble navnefesten vil skulle ha for W i starten av April utsatt på ubestemt tid.
I dag har vi endelig fått gjennomført feiringen. Ble et par hektiske dager i forkant, da jeg, med unntak av en kake (som mannen lagde) og 4 ting på buffetbordet, har laget alt selv.

Ble utrolig fornøyd med hovedkakene, de smakte like bra som de så ut :happy:

Litt skrytebilder må til, siden jeg er så fornøyd :p:cool:

20200711_144431.jpg

Buffetbordet rakk jeg ikke ta bilde av før vi spiste :p

20200711_160050.jpg

20200711_160046.jpg

20200711_160043.jpg

20200711_160038.jpg

20200711_160034.jpg

20200711_160053.jpg

20200710_222451.jpg

20200710_222504.jpg

Hjemmelaget sukkertøy på tåteflasker. Polkagriser med blåe striper istedenfor rød.
 
Hæææ har du lagd de fine kakene selv?? :eek: Lager du kake på bestilling eller??
Gratulerer med overstått navnefest! :happy:
 
Back
Topp