Med hjerterom og husrom ❤

Herlig oppdatering, Belka! ❤️
Så innmari fint at dere fikk behandling fort- med god effekt! :) Nyt dagene og babybobla ❤️
 
For en herlig oppdatering! Og så deilig med nr 2 när man har litt mer peiling på ting och kan be om hjälp raskt! Att vara ensam med to små är ikke en dans på rosor, meb om man kan acceptera att tibg flyter litt hemma så får man vara nöjd om alla får i sig mat och är på gott humör! :Heartblue Ibland får man til og med droppe att alla ska vara på godt humör :hilarious:
 
Fant ut at det nå var på tide med en ny oppdatering her inne :)

Lille W er nå blitt hele 13 uker gammel :eek:
Shit pomfritt som tiden flyr!
Han er nå 5590g og 58cm, mot sine 2760g og 48cm når han var født. Kan snart legge bort alle klærne i 56 og hoppe inn i 62.

Vi har de siste par månedene hatt hendene fulle med 2 små og hunden, men føler at vi endelig begynner å lande litt, selv om fra tid til annen kommer dager da lillegutt utfordrer oss litt.

W er ikke noen fan av lange lurer eller å sove i kurven/vogna/babynestet, så mye av soving på dagtid skjer i bæresjal/bæresele eller på meg, og lurene er ofte på Max 1 time i slengen. På natta sovet han heldigvis 2-2,5t i slengen mellom måltidene, men skulle jo gjerne sett at han sove lengre. Han er et skikkelig matvrak og vil nesten alltid spise hver 2. time, det har blitt så rutine at jeg kjenner utdrivningsrefleksen starter av seg selv når det har gått 2 timer siden forrige måltid :hilarious:
Håper dog han snart kan gå over på hver 3. time, for det begynner å bli litt slitsomt :wacky: I allefall på natta.
Men utover det så går ammingen veldig bra. Er utrolig godt å slippe å bekymre seg for om jeg har nok eller ikke, slik som jeg lenge slet med når S var liten.

Vi har ikke fått inn så mye rutiner enda, men føler at jeg begynner å mestre hverdagen bedre og bedre, spesielt når jeg er alene hjemme med de små.
Storesøster er fortsatt veldig stolt over lillebror og vil vise han fram til alle hun møter. Hun har dog begynt å kjenne litt på sjalusi, da i form av at hun syns det er urettferdig at lillebror sover inne hos oss og at hun ikke gjør det. Det har resultert i at hun på natten våkner og kommer inn til oss for å sove videre, og lager et skikkelig skrike/gråte-leven hvis hun får nei. Med trøtte foreldre som er i underskudd på søvn om dagen, har det ofte medført at vi har gitt etter, forutsatt at hun da selv henter dyna og puta si, og at hun sover i lillebror sin sprinkelseng (lillegutt flyttes da over i senga vår med babynestet). Nå har hun dog heldigvis hatt 2 netter hvor hun har sovet i sin egen seng, og det gir utrolig mye bedre søvn, både for henne og oss, når hun ikke blir forstyrret eller holdt våken av lillebror.


Selv om vi har våre utfordringer (hvem har vel ikke det, små barn eller ei), så kjenner jeg at jeg koser meg mer med barseltiden nå, enn med storesøster, men klart, hun var en ekstrem kolikkbaby, så skal ikke så mye til for at det skulle bli litt greiere denne gangen :p
W plages ikke så mye av magen lenger. Jeg ble etterhvert å kutte melk og en del andre produkter fra kosten min for å se om det kunne gi enda mer bedring for han, og min opplevelse er at det hjalp. Må som tarmsystemet hans har modnet mer, har jeg kunne ta melk inn i kosten igjen, samt noen av de andre produktene jeg hadde kuttet.
Syntes det var veldig vanskelig en stund, da det var utrolig mye jeg ikke kunne spise, men en heldig bieffekt av det, var at jeg tok av meg enda et par kg av svangerskapsvekta, etter å ha stått på stedet hvil en god stund.

Så nå om dagen er W en blid og fornøyd liten gutt, så lenge han ikke er sulten, trøtt eller kjeder seg :joyful: han trives godt i Babygymen og i vippestolen. Han slår etter lekene og har begynt å gripe tak i ting. Han smiler masse og ler en søt, liten forsiktig latter. En skikkelig sjarmør :love017


Gulla mine :love7:Heartpink:Heartblue

Vis vedlegget 309812

Vis vedlegget 309813

Obs, ikke siter, kommer til å fjerne bildene etterhvert :)
 
Last edited:
Tiden går altså så utrolig fort! :eek: For noen nydelige barn ❤️
 
Stopp tiden, den går alt for fort :eek:

W er nå hele 4 måneder, når skjedde det liksom :wideyed:
Føles ut som om jeg nettopp fikk han i armene mine på fødestua:love7 samtidig som det føles ut som om han alltid har vært i livene våre :love017

Han er en skikkelig blidfis :happy: og er nå 62cm og 6,1kg :happy:

Vis vedlegget 312458

Han ruller snart fra rygg til mage. Han har allerede rullet fra mage til rygg 4-5 ganger, men hvor bevisst det er, vet jeg ikke :p
Han er nysgjerrig og vil ha med seg alt som skjer, så søvn på dagtid er ikke så prioritert fra hans side, dersom det skjer ting rundt han, selv om a mor gjerne skulle hatt det annerledes :hilarious:
Han spiser fortsatt stort sett hver andre time gjennom natta, men sover heldigvis igjen rett etterpå og er sånn sett rolig om nettene.

Dagene fyller vi ellers med babysang, babysvømming, turer med vogn og hund, og mye kos og lek, og litt husarbeid innimellom :p
Julegaveshoppingen er snart unnagjort, så nå gjenstår det bare rydding og vasking i skuffer og skap her hjemme før desember, og så skal adventstiden brukes til kos, baking og pynting :joyful:

I år blir det julefeiring hjemme og mine foreldre kommer hit for å feire med oss. Er deilig å kunne holde jula selv når man har små og at familien heller kan komme hit på besøk. Og så satser vi på å treffe resten av familien (søsken, tanter og onkler) ved nyttår.

Håper dere alle har en strålende og avslappende helg :):Heartred
 
Last edited:
For en sjarmør av en sønn du har Belka!! ❤️❤️ Koselig oppdatering, håper juletiden blir rolig og fin :happy:
 
For en sjarmør av en sønn du har Belka!! ❤️❤️ Koselig oppdatering, håper juletiden blir rolig og fin :happy:

Takk fine Spøkelse ❤️
Føler meg så utrolig heldig og syns jo selv at jeg har verdens flotteste gutt :love7
Håper at 2020 blir ditt år slik at du også får oppleve dette ❤️
Håper du også får en fin og rolig juletid ❤️
 
Lille W er 6 måneder :eek:

Vis vedlegget 316771

Altså, hva er det som skjer, hvor blir tiden av? :confused004
Min bitte lille baby på 48cm og 2760g har blitt 6 mnd, et halvt år :wideyed: og er ca 65cm og bikket 6,5kg.
Og han er verdens deiligste, blideste og mest kosete gutt :love7 Han elsker oppmerksomhet og smiler og ler til alle som gir han det minste lille blikk eller smil. Han er en skikkelig blidfis med en herlig latter :love7


Er rart og deilig på samme tid å se at han vokser og utvikler seg så. Han jobber og øver veldig om dagen, så nå er det å snu seg fra mage til rygg og å åle seg framover like rundt hjørnet. Blir gøy og stress på samme tid når han blir mer mobil. Må i allefall passe på å støvsuge 2-3 ganger i uka når han kommer seg framover, slik at han ikke begynner å hoste opp hårballer etter hunden :hilarious:

Ellers har vi begynt litt med fast føde. Hadde tenkt til å kjøre BLW denne gangen, men siden han gikk litt lite opp i vekt fra 4-5 mnd bestemte vi oss for å starte litt før med grøt. W har også litt tander mage, så per nå virker han å få mgevondt av det meste utenom grøt laget på rismel. Han har fått smake søtpotet, potet, gulrot, laks, brød med leverpostei og havregrøt (de 2 sistnevnte flere ganger), men det resulterer bare med mageknip og at natten fra kl 22-06 blir ødelagt for oss begge. Så en så lenge holder vi oss til risgrøten og kjører en gradvis og forsiktig intro av andre ting litt etterhvert. Litt kjedelig for han, for han er utrolig interessert i mat og vil veldig gjerne ha alt vi putter i munnen og blir litt sur når han ikke får.

Nettene er fortsatt slik det har vært stort sett hele veien. Amming ca hver andre time (sover aldri mer enn 2 timer om gangen:wacky:), av og til oftere. Men tenker at dette blir bedre etterhvert som har får flere måltider med fast føde i løpet av dagen.

Dagene ellers går til lange trilleturer med hunden, så fremt det lenge ikke fossregner (hvilket det nesten har gjort hver dag siden i høst), babysvømming, treff med venninner og barselgruppe, husarbeid og tid med storesøster og mannen.

Storesøster elsker lillebror og syns det er kjempe gøy å få han til å smile og le, og han virker å elske sin søster. Er fantastisk å se det båndet de to har og hvor glad de er i hverandre, det smelter virkelig et mammahjerte:Heartbigred

Vis vedlegget 316774

Om 3,5mnd begynner jeg på jobb igjen (i redusert stilling etter eget ønske), men kjenner meg ikke klar i det heletatt. Rart cv å skulle tilbake på jobb når han bare er 9,5 mnd, spesielt siden jeg var hjemme med søstra til hun var 15/16mnd. Men er jo litt annerledes når man har 2 barn som skal forsørges. Er i allefall glad for at jeg har valgt å gå redusert ut året, så får jeg litt ekstra tid hjemme med ungene og mannen :love7

Jeg går forøvrig fortsatt rundt å drømmer om en nr 3. Tenker å bringe det på banen for mannen igjen når W har blitt 1 år gammel. Håper jeg kan få han på gli etterhvert, hvis ikke har jeg en stor sorg jeg må begynne å bearbeide, for jeg er virkelig ikke ferdig med hverken graviditet eller baby:rolleyes:


Håper du som stikker innom og leser har en flott mandags kveld :):Heartred
 
Last edited:
Lille W er 6 måneder :eek:

Vis vedlegget 316771

Altså, hva er det som skjer, hvor blir tiden av? :confused004
Min bitte lille baby på 48cm og 2760g har blitt 6 mnd, et halvt år :wideyed: og er ca 65cm og bikket 6,5kg.
Og han er verdens deiligste, blideste og mest kosete gutt :love7 Han elsker oppmerksomhet og smiler og ler til alle som gir han det minste lille blikk eller smil. Han er en skikkelig blidfis med en herlig latter :love7


Er rart og deilig på samme tid å se at han vokser og utvikler seg så. Han jobber og øver veldig om dagen, så nå er det å snu seg fra mage til rygg og å åle seg framover like rundt hjørnet. Blir gøy og stress på samme tid når han blir mer mobil. Må i allefall passe på å støvsuge 2-3 ganger i uka når han kommer seg framover, slik at han ikke begynner å hoste opp hårballer etter hunden :hilarious:

Ellers har vi begynt litt med fast føde. Hadde tenkt til å kjøre BLW denne gangen, men siden han gikk litt lite opp i vekt fra 4-5 mnd bestemte vi oss for å starte litt før med grøt. W har også litt tander mage, så per nå virker han å få mgevondt av det meste utenom grøt laget på rismel. Han har fått smake søtpotet, potet, gulrot, laks, brød med leverpostei og havregrøt (de 2 sistnevnte flere ganger), men det resulterer bare med mageknip og at natten fra kl 22-06 blir ødelagt for oss begge. Så en så lenge holder vi oss til risgrøten og kjører en gradvis og forsiktig intro av andre ting litt etterhvert. Litt kjedelig for han, for han er utrolig interessert i mat og vil veldig gjerne ha alt vi putter i munnen og blir litt sur når han ikke får.

Nettene er fortsatt slik det har vært stort sett hele veien. Amming ca hver andre time (sover aldri mer enn 2 timer om gangen:wacky:), av og til oftere. Men tenker at dette blir bedre etterhvert som har får flere måltider med fast føde i løpet av dagen.

Dagene ellers går til lange trilleturer med hunden, så fremt det lenge ikke fossregner (hvilket det nesten har gjort hver dag siden i høst), babysvømming, treff med venninner og barselgruppe, husarbeid og tid med storesøster og mannen.

Storesøster elsker lillebror og syns det er kjempe gøy å få han til å smile og le, og han virker å elske sin søster. Er fantastisk å se det båndet de to har og hvor glad de er i hverandre, det smelter virkelig et mammahjerte:Heartbigred

Vis vedlegget 316774

Om 3,5mnd begynner jeg på jobb igjen (i redusert stilling etter eget ønske), men kjenner meg ikke klar i det heletatt. Rart cv å skulle tilbake på jobb når han bare er 9,5 mnd, spesielt siden jeg var hjemme med søstra til hun var 15/16mnd. Men er jo litt annerledes når man har 2 barn som skal forsørges. Er i allefall glad for at jeg har valgt å gå redusert ut året, så får jeg litt ekstra tid hjemme med ungene og mannen :love7

Jeg går forøvrig fortsatt rundt å drømmer om en nr 3. Tenker å bringe det på banen for mannen igjen når W har blitt 1 år gammel. Håper jeg kan få han på gli etterhvert, hvis ikke har jeg en stor sorg jeg må begynne å bearbeide, for jeg er virkelig ikke ferdig med hverken graviditet eller baby:rolleyes:


Håper du som stikker innom og leser har en flott mandags kveld :):Heartred

For en herlig gutt! :Heartred Så heldig han er som har så god storesøster:love7 Virker som du koser deg, Belka. Hverdagen din høres helt lik ut som min :p Minus ett barn da :D
 
For en herlig gutt! :Heartred Så heldig han er som har så god storesøster:love7 Virker som du koser deg, Belka. Hverdagen din høres helt lik ut som min :p Minus ett barn da :D

Takk, jeg føler meg som verdens heldigste :Heartred Og ja, jeg koser meg masse hjemme med barna:happy:

Hvordan går det med deg? Er dere fortsatt ute og reiser i verden eller er dere kommet hjem igjen til Norge?
 
Takk, jeg føler meg som verdens heldigste :Heartred Og ja, jeg koser meg masse hjemme med barna:happy:

Hvordan går det med deg? Er dere fortsatt ute og reiser i verden eller er dere kommet hjem igjen til Norge?

Vi er hjemme igjen nå. Har vært en helt fantastisk ferie :) Hverdagen kjennes litt brutal ut akkurat nå.:banghead: Ellers går det bra. Flyttet mini over på eget rom i går. Han sov fra 20-05. Et stort steg for lille mannen. Tenkte også vi skulle begynne å prøve på nr. 2, men er bare tull med syklusen så blir enn så lenge med tanken :p
 
Nå var det lenge siden jeg hadde oppdatert her inne og W har rukket å bli hele 9 mnd :eek:

Han er en skikkelig blidfis og skravler høylytt :joyful:
Nå om dagen er han veldig på med å lage "skremmelyder" og bil-lyder, så det spruter spytt lang vei :hilarious: når han vil ha mat eller vil opp til meg så går det i "mamamama" og ellers går det mye i "papapapa". Syns det er veldig koselig, da storesøster ikke sa mamma eller pappa før hun var 12-13 mnd, hun var for opptatt med "Hei" og "Hadet" i denne alderen og fram til hun var rett over året.

Ellers er han en aktiv gutt og han åler seg framover i stor fart og reiser seg opp etter alt av møbler.
Storesøsters leker er langt mer interessante enn hans egne, til hennes store frustrasjon :hilarious:
Men til tross for det er hun flink og dele og elsker lillebror over alt :love017

Vi begynte med fast føde et par uker før W var 6mnd og han er en veldig matglad gutt. Vi slet lenge med at han fikk magevondt at alt av middagsmat, så det gikk lenge i bare brød og grøt. Litt etter litt har det gått seg til, så nå spiser han alle måltider sammen med oss, i tillegg til at jeg fortsatt ammer 4-5 ganger på dagen, pluss natt.

Nettene har vært preget av mye uro og hyppige oppvåkninger. Han sover sjeldent mer enn 2 timer i slengen og i perioder så har han våknet 3-5 ganger mellom 19.30-23.
Fikk tips om å få sjekket ørene hans hos legen og det viste seg at han hadde ørebetennelse. Vi hadde 2 runder med behandling, da han 3 uker etter første behandling fikk en ny, kraftigere runde, med betennelse og feber. Etter dette har kveldene stort sett blitt roligere. Han våkner fortsatt hyppig og ammer ca hver 1,5t gjennom natten, men nå kan kan fort sove 2,5-3 timer den første soveøkten. Tror nok ikke han slutter å våkne på dette viset før vi slutter med nattamming, men det venter vi med til mannen starter sin permisjon. Enn så lenge koser vi oss mest med amming og samsoving, selv om det legger noe dempere på samlivet o_O

Om 1,5 uke skulle jeg egentlig begynt på jobb igjen, men har bestemt meg for å ta ulønnet permisjon ut august. Ønsker å nyte tiden hjemme med ungene så mye som mulig, spesielt hvis dette blir sistemann.
Som følge av denne Covid-19 pandemien vi står midt oppi, så har jeg jo fått ekstra tid med storesøster også. Klart, slutten av permisjonen ble ikke helt som jeg hadde trodd, men man må jo bare tilpasse seg og prøve å fokusere på de gode tingene. Vi er friske, har hage vi kan kose oss ute i, mannen og jeg har trygge jobber og vi får mye tid til hverandre :Heartred


Ellers er vi spente på å se når vi får avhold navnefest for W, for det skulle vi egentlig ha i begynnelsen av denne måneden. Ferieplanene vi hadde begynt å legge for sommeren er lagt på is og vi ser nå heller på muligheten for bilferie i Norge og det å reise og besøke familie. Hadde heldigvis ikke større ferieplanene enn en tur til Sverige og Astrid Lindgrens verden, men det får vi bare ha til gode :)

Men nå skal jeg gjøre som W og gå inn i drømmeland.

Håper den som måtte titte innom har en fin tirsdags kveld :)
 
Tja, hva skal man si.... Til tross for at jeg har hendene fulle med 2 flotte barn om dagen, så savner jeg å være prøver... :oops:
Kjenner meg litt misunnelige når jeg ser bilder av
EL-tester,graviditetstester, gravidbilder og ultralyd bilder :sorry:
Hadde bare mannen vært med på en nr. 3 så hadde jeg kanskje ikke tenkt så mye på det om dagen, men siden han i utgangspunktet syns det er nok med 2, så går jeg liksom bare rundt og håper på et lite "uhell" siden vi ikke har startet med noe prevensjon enda siden jeg ikke har fått tilbake mensen etter fødsel.
Det at lillegutt våkner ganske mange ganger på kveld og natt hjelper heller ikke på når jeg prøver å selge inn en liten nummer 3... :hilarious:
Det innebærer også at all sengekos :dance011 i stor grad skjer på sofaen eller på gjesterommet :wacky::hilarious:
Enn så lenge skjer det så sjelden at sjansen for et lite uhell er minimal, kan telle antall ganger siden fødsel på en hånd o_O Hadde forøvrig vært bra for forholdet å få økt den frekvensen noe, siden det har vært lite voksentid siden lillegutt kom og at vi generelt sett har lite overskudd til hverandre som kjærester/ektefeller.

Disse corona-tider har heller ikke hjulpet på situasjonen. Trodde i grunn jeg hadde takler det hele ganske greit, 8 uker med begge ungene hjemme hele døgnet og en mann som jobber dag, natt og helger (natt og helger med 16timers- og 12-timers vakter). Vi har kun vært ute for å lufte hunden og butikken 1-2 ganger per uke. Ikke møtt noen, ikke familie eller venner. Var overrasket over meg selv over hvor godt jeg hadde taklet det, helt til jeg gikk på en smell for et par dager siden. Da toppet det plutselig seg, 9mnd med lite søvn (aldri mer enn 2t sammenhengende, stort sett bare 1,5t i slengen), 8 uker i isolasjon mer eller mindre, aktiv 4åring og går på veggen og lillegutt som krabber over alt og klatrer på alt), dårlig samvittighet ovenfor ungene, mannen og hunden, følelsen av å aldri strekke til og et hus hvor vask, klesvask og rot bare hopet seg opp, og sjeldent en time for meg selv til å kunne hente meg inn litt. Kom som kastet over meg mens jeg satt å prøvde å leke med storesøster og mens lillegutt stadigvekk ville oppi leken vi holdt på med eller klarte på meg. Mannen var heldigvis hjemme så jeg låste meg inne på badet en halvtimes tid mens tårene bare fosset. Fikk snakket ut med mannen på kvelden etter at ungene var lagt og det hjalp heldigvis godt på. Nå har jeg tatt fatt på ny energi og nyter ekstrahjelp hjemme siden mannen har startet sin permisjon.

Uff, følte at dette ble et veldig sytete innlegg, men jaja, hva har man vel dagbøker for, om ikke å få tømt hodet litt for tanker.

Til den som eventuelt har orket å lese seg gjennom rableriet mitt, så ønsker jeg deg en fin fin torsdag kveld :Heartred
 
Last edited:
Åhh skjønner det ikke er lett hvis han ikke vil ha flere når du har et ønske om det :( Men er han helt bestemt på at det er uaktuelt?

Godt det hjalp å snakke ut med mannen etter koronasammenbruddet, tror det mer eller mindre tar på psykisk for alle å ha så strenge restriksjoner som er satt i gang! Nå letter de heldigvis litt på det framover, det tror jeg er bra :) Uansett, stor klem til deg ❤️❤️
 
Back
Topp