Med hjerterom og husrom ❤

Her hadde det skjedd utrolig mye! Gratulerer med lillebror! :Heartbigred Og så hyggelig at du og mannen fikk denne fødselen sammen!
 
Fin fødselshistorie Belka ❤️❤️ Godt du endelig fikk oppleve vaginal fødsel og med mannen ved din side :D

Var en utrolig opplevelse og fantastisk følelse ❤️ Og veldig glad for at mannen fikk vært der :happy:
 
Så herlig å lese! Det hørtes ut som en intens opplevelse. Fy søren, hva vi kvinner må gjennom. ❤️ Så utrolig bra at mannen også fikk vært med og at alt gikk fint til slutt. :D

Var utrolig intenst, men også helt fantastisk :)
Ja, det er utrolig hva vi kvinner går igjennom og hva kroppen vår får til :happy:
Nå er det ikke lenge til du er i mål heller ❤️
 
Her hadde det skjedd utrolig mye! Gratulerer med lillebror! :Heartbigred Og så hyggelig at du og mannen fikk denne fødselen sammen!

Tusen takk ❤️
Var veldig godt å få ha denne opplevelsen sammen :happy:
 
Her har det skjedd en del jeg ikke har fått med meg, ja! Gratulerer så mye❤ Håper lillemann vokser seg stor og sterk og at du får en fin barseltid :)
 
Her har det skjedd mye siden sist jeg var innom!
Gratulerer så mye Belka!!:Heartbigred
 
Gratulerer så mye ❤️❤️
 
Baby- og barselboblen er ganske så oppslukende om dagen og det gjør naturligvis at man får mindre tid til andre ting.

Lillebror er nå 4 uker og de første ukene har vært hektiske med litt utfordringer på veien.

Vi fikk jo beskjed på føden om at lillegutt var dysmatur, men det viste seg å ikke stemme. Fødselsvekten de tok, som viste 2370g, viste seg å være feil, for dagen etter viste vekten 2760g, og jeg har ikke hørt om en nyfødt som legger på seg 400g på ett døgn :p så vi fikk beskjed om å ta utgangspunkt i den.

Jeg hadde jo helt glemt fra sist gang at jeg har treg utdrivningsrefleks, så vi styra en del med pumping og mme på flaske den første uka hjemme. Tok litt tid før det gikk opp for meg hvorfor lillegutt knapt orket å spise, når jeg fikk pumpet ut både 50 og 60ml når han var ferdig med måltidet.
Men med medisiner så falt dette raskt på plass, selv om da neste utfordring stod for tur.
Lillegutt begynte, bare 11 dager gammel, å vise tegn på kollikk. Han skrek nesten konstant mellom kl 11 og 22 hver dag. Han var bare stille når jeg ammet eller når du bar han i "riktig" stilling mens han ble dunket i rumpa. Med erfaringen fra storesøster, som og hadde kolikk og skrek ca 20timer i døgnet, så var vi raskt ute med å bestille time til kiropraktor.
Hadde to behandlinger her vi bor med han, uten større effekt. Bestemte oss da for å reise til han som behandlet storesøster og vi merket effekt allerede neste dag. Så nå gråter han ikke mer enn ca 2 timer til sammen i løpet av et døgn, som jo er normalt :)

Dagene nå går i å finne rytmen og rutiner. Lillegutt spiser så ofte som hver 1,5 -2 time gjennom hele døgnet, så amming tar mye tid. Har derfor lært meg å amme i bæresjalet, som er gull når man er på farten. Han er også et lite plasterbarn og vil helst bæres på og sove på oss, så da er det veldig kjekt med sjalet.
Prøver dog å lære ham til å sove mer i kurven sin og i vogna, har da funnet ut at det hjelper godt på å pakke han inn som en burrito i dyna :p

Storesøster tar det hele overraskende bra. Hun elsker lillebror og er så stolt :love017 Hun vil hjelpe til å mate, leke med han og synger for han når han sover. Når han gråter kommer hun løpende og sier at vi må hjelpe lillebror, for han er lei seg :love7
Midt oppe i alt dette har hun sluttet med både smokk og bleie. Hun er bitt så stor og flink, mammahjertet sprekker av stolthet :Heartbigred

I disse dager har jeg begynt å kjenne litt på nervene over å være alene med begge barna og hunden når mannen blir ferdig med ferien sin. Dagtid i uka er jo greit nok, for da er storesøster i barnehagen, men blir mer utfordrende de dagene/helgene mannen har vakt eller nattevakt, for da er han borte halve døgnet og sover den andre halvparten, så da blir jeg i grunn alene med alt hele døgnet/helga. Men jeg skal vel klare å få en slags rutine på det også. Ser for meg at det blir mye turer ut av huset og mye bruk av bæresjal. Får håpe det hjelper meg med å få av disse ekstra kiloene jeg har lagt på meg under svangerskapet.

Ellers er jeg spent på hvor mye lillebror har vokst og lagt på seg. Jeg har i allefall kunnet pakke bort alt tøy i str 44 nå. Har også måtte pakke bort noen av buksene med føtter på som er i str 50, rett og slett fordi han har sykt store føtter og hender :hilarious: Har vansker med å få på noen av bodyene, rett og slett fordi jeg ikke får nevene hans igjennom ermet :hilarious:

Jaja... Man vet hva man sier om menn med store bein....
De har store sko :p

20190715_214113.jpg
 
Så herlig oppdatering fra deg Belka ❤️ Godt den gamle kiropraktoren deres kunne hjelpe litt med kolikken! Er slitsomt med klistremerkebabyer, men godt han kan være i bæresjal i det minste :happy: Det hjelper jo veldig mye på alt det man skal gjøre i det daglige!

Skjønner veldig godt du gruer deg til å være alene, det blir jo litt annerledes når man har to barn. Men det er jeg sikker på at du kommer til å takle fint, og med en så flink storesøster så går det forhåpentligvis bedre enn du seg for deg. Må være så herlig å se henne være så stolt og ønske å hjelpe til :love7

Håper overgangen fra ferie til arbeidende mann blir så skånsom som mulig :happy:
 
Åå, så koselig å lese oppdatering fra dere. Tenk at han allerede er 4 uker gammel! Tiden flyr virkelig. Godt å høre at dere allerede ser ut til å ha fått god hjelp hos kiropraktor. Det må være litt godt å ha vært igjennom det før og vet hva du skal se etter. Skjønner godt at du er spent på å være alene med begge to - det hadde jeg også vært. Jeg tenker at i så fall må kravene bare senkes helt for at alle skal få en så god dag som mulig. Og enda godt at han liker bæresjal! Kos deg videre med bebis ❤️
 
Back
Topp