Mattips??

Lego

Forumet er livet
Marslykke 2016
Hva spiser dere for tiden som dere syns er godt? Syns mat er et ork akkurat nå...
 
Uff, sliter med det samme - nesten all ordentlig mat gjør meg småkvalm, føler jeg alltid må vurdere hvordan det vil føles når jeg må smake den for 2.gang :meh: Spiser mye bær og frukt og kaptein-kjeks, samt plain macaroni - ikke så mye gode forslag herfra altså :wtf:
 
Mye bær og frukt (m/kesam, gresk yoghurt o.l). Jeg merker også at det er lettere å få mat i meg hvis jeg får maten servert. Kjøkkenet er en lite fristende plass om dagene :(
 
Her frister det nesten bare med grønnsaker. Har spist mye nudler, men nå blir jeg kvalm bare av tanken. Går i en brødskive til frokost, eple til lunsj og middag er vel det som frister aller minst. Nå frister det skikkelig med grønnsakssuppe, men samboeren syns det er kjedelig feriemat ;-p
 
Hatt veldig lyst på fiskemat i det siste! I går ble det terteskjell med fiskepudding, crabsticks og reker i hvit saus! Spist lakseburger også. I dag lagde sambo nachos. :) til frokost blir det ofte btødskive eller appelsin :)
 
Middagen blir efter vad jag känner att jag är sugen på ,
Sambon gjorde lasagne som jag älskar , men efter en tugga så vart jag bara dålig..åt 2 kiwi istället..
 
Jeg må kjøpe inn mer frukt. Melon f.eks. Sist hadde jeg dilla på epler. Jeg er allergisk mot epler men tålte det når jeg gikk med lillemor. Prøvde her om dagen men reagerte da, litt mindre enn vanlig kanskje. Håper jeg tåler det i dette svangerskapet også. Kroppen er rar
 
Hva spiser dere for tiden som dere syns er godt? Syns mat er et ork akkurat nå...
Jeg føler med deg.. Får i meg mye kjeks pga kvalmen, men har ikke så mye lyst på mat. Føler jeg må bare hiv i meg mat, selv om jeg får kvalmen tilbake.. Får dårlig samvittighet om jeg spiser dårlig :p
Jeg har også for tiden begynt å synes fisk er helt megaheslig :p lukta, konsistensen, smaken.. Alt. Blir lite fisk da :) men håper dette gir seg om ikke lenge! Kan ikke holde på å spise bare kjeks :p
 
ingen matlyst men får plutselig cravings etter noe og da må jeg bare ha det. men må tenke lenge på mat hvis jeg skal finne noe..hehe. is ...men det er jo ikke mat akkurat... har dilla på taco og,,, eller alt i lefse med lettrømme med andre ord...
 
ingen matlyst men får plutselig cravings etter noe og da må jeg bare ha det. men må tenke lenge på mat hvis jeg skal finne noe..hehe. is ...men det er jo ikke mat akkurat... har dilla på taco og,,, eller alt i lefse med lettrømme med andre ord...
 
grovbrød m leverpostei eller fisk og melk eller appelsinjuce.

Leverpostei og appelsinjuice er en super kombo siden vitamin c øker opptaket av jern!

Styr unna melk og meieriprodukter sammen med leverpostei da de hemmer opptaket av jern. Til vanlig spiller det neppe en rolle, men siden mange gravide sliter med lave jernlagre er det sikkert lurt nå. :D
 
Lite matlyst her også... Bare tanken på mat generelt gjør meg uggen! I dag har jeg fått i meg litt nudler, et lite pizzastykke (hovedsakelig skorpa), litt sjokoladekake og en grillpølse :p Så dette har vært en av de bedre dagene!!
 
Sliter også med å få i meg mat, så det blir mye dritt for å temme kvalmen. Eneste jeg har hatt lyst på de sist ukene er kjøttdeig og spagetti/makaroni med ost. Er jo ikke særlig sunt det heller
 
Spiser rista brød med banan ;) gresk yoghurt med sitron ig bær på. Prøvde meg på hamburger ute forrige dagen, det var ikke godt!
 
I dag tenkte jeg å lage hjemmelaget fiskesuppe (evt få mannen til å gjøre det hvis jeg ikke orker). Jeg har fått skikkelig avsmak på fisk, så nå prøver jeg litt alternative måter å få i meg fisk på.
 
Har vært ihelsulten siden jeg ble gravid o_O
Så må prøve å begrense meg selv litt... Minne meg på at jeg tross alt ikke spiser for 2 Men kun for 1 og en brøkdel :p
Men er ikke alt som faller i smak og det går litt opp og ned og forandrer seg fra dag til dag hva jeg liker og får i meg... :)

I dag blir det tunfisk wraps med masse frisk salat og grønnsaker og hjemmelaget honey mustard dressing. :)
 
Jeg har skikkelig lite matlyst, men spiser det som frister akkurat i øyeblikket.
Faktisk ofte lettere med middag enn frokost/lunsj.
Men har spist litt mer epler og vannmelon enn vanlig, også en del kapteinkjeks med ost på.
 
Har vært ihelsulten siden jeg ble gravid o_O
Så må prøve å begrense meg selv litt... Minne meg på at jeg tross alt ikke spiser for 2 Men kun for 1 og en brøkdel :p
Men er ikke alt som faller i smak og det går litt opp og ned og forandrer seg fra dag til dag hva jeg liker og får i meg... :)

I dag blir det tunfisk wraps med masse frisk salat og grønnsaker og hjemmelaget honey mustard dressing. :)
Det hørtes godt ut :)
 
Jeg griller grønnsaker og spiser kjøtt til, eventuelt pasta. Jeg er ganske så matvrak nå som alltid, men brekker meg når kjøleskapet står oppe for lenge. Dessuten har jeg fått fullstendig avsmak for salat, jeg syns det smaker jord-aktig (etter grundig skylling og tørking i salatslynge). Så det er stort sett min bedre halvdel som får stå for å ta ut og steke maten, så kan jeg hakke, kutte, rydde og spise :)
 
Back
Topp