Matpakke barn

Det finnes jo også grunner til at overvektige barn ikke kan spise grovt feks .
Det gjør det også. Generelt mange grunner og årsaker til det meste. Uansett så er jo ikke overvekt bra da, men man får håpe og tro at foreldre griper det an på best mulig måte:) Vi har et overvektig barn i nær omgangskrets, og vedkommende spiser ikke kun usunt. Trøstespising blant annet.

Det gjør det også. Generelt mange grunner og årsaker til det meste. Uansett så er jo ikke overvekt bra da, men man får håpe og tro at foreldre griper det an på best mulig måte:) Vi har et overvektig barn i nær omgangskrets, og vedkommende spiser ikke kun usunt. Trøstespising blant annet.
Mange gjør det hvertfall :) at man er overvektig betyr jo ikke at man ligger på en sofa og spiser kun usunt liksom

Mange gjør det hvertfall :) at man er overvektig betyr jo ikke at man ligger på en sofa og spiser kun usunt liksom
Neida , det har du helt rett i. Noen har jo mer grunnlag, høyere forbrenning osv. Bare ser på meg og min søster. Jeg kan spise akkurat hva jeg vil, uten å legge på meg et gram(desverre), mens hun legger mye lettere på seg.

Tenker man skal være forsiktig med å mene så mye om andres matpakker, kan være mange grunner til st de er som de er.
Takk. Jeg har en gutt som blir 5 år har diagnose og er særspist har spist tørre skiver da meiner jeg tørre ingenting alls på fram til 5 mnd siden. Nå godkjenner han smør banan peanøttsmør og ost.
Tro meg det var værre før meg som mamma og sende matpakke til bhg da jeg måtte sende med tørre skiver og kun 2 frukt han spiste.
Så det er en grunn hvorfør matpakken er som den ær

Syns det du skriver her er så viktig!
Vi har en 5 åring som er undervektig og som spiser veldig lite, både i mengde og variasjon. Både vi og barnelegen er kjempefornøyde om han har spist et helt polarbrød med smør fra matpakka. Vi har alltid spist sunn mat med masse frukt, grønt og fisk hjemme. Det er ikke nødvendigvis sånn at alle som har polarbrød i matpakka har dårlige matvaner. :(
Har det samme problemet med 5 åringen. Men han får næringsdrikker, jeg bare spurte fastlegen om det da han nesten ikke spiste noe hele romjula før han ble 4. Han prøver selvfølgelig å drikke det i stedet for å spise, men har han drukket en så spiser han middagen sin. Bhg er fryktelig dårlige på å gi det desverre.

Back
Topp