Det finnes jo også grunner til at overvektige barn ikke kan spise grovt feks .Fore overvektige på usunn mat er jeg enig i, men at enkelte barn har mer hull i tennene kan det være flere grunner til![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det finnes jo også grunner til at overvektige barn ikke kan spise grovt feks .Fore overvektige på usunn mat er jeg enig i, men at enkelte barn har mer hull i tennene kan det være flere grunner til![]()
Alltid lett å mene mye om sndreDette! Synes det er interessant med de som hevder de har kresne barn, men at de har fått dem til å akseptere brødskiver hver dag og at det kun er oppdragelsen til andre som gjør at det ikke fungerer på deres barn![]()
Det gjør det også. Generelt mange grunner og årsaker til det meste. Uansett så er jo ikke overvekt bra da, men man får håpe og tro at foreldre griper det an på best mulig måteDet finnes jo også grunner til at overvektige barn ikke kan spise grovt feks .
Mange gjør det hvertfallDet gjør det også. Generelt mange grunner og årsaker til det meste. Uansett så er jo ikke overvekt bra da, men man får håpe og tro at foreldre griper det an på best mulig måteVi har et overvektig barn i nær omgangskrets, og vedkommende spiser ikke kun usunt. Trøstespising blant annet.
Neida , det har du helt rett i. Noen har jo mer grunnlag, høyere forbrenning osv. Bare ser på meg og min søster. Jeg kan spise akkurat hva jeg vil, uten å legge på meg et gram(desverre), mens hun legger mye lettere på seg.Mange gjør det hvertfallat man er overvektig betyr jo ikke at man ligger på en sofa og spiser kun usunt liksom
Fore overvektige på usunn mat er jeg enig i, men at enkelte barn har mer hull i tennene kan det være flere grunner til![]()
Ja for mye sukker er selvsagt ikke bra for tennene uansett.Joda, men det har ofte en sammenheng med hva de spiser og hvor ofte også.
Takk. Jeg har en gutt som blir 5 år har diagnose og er særspist har spist tørre skiver da meiner jeg tørre ingenting alls på fram til 5 mnd siden. Nå godkjenner han smør banan peanøttsmør og ost.Tenker man skal være forsiktig med å mene så mye om andres matpakker, kan være mange grunner til st de er som de er.
Har det samme problemet med 5 åringen. Men han får næringsdrikker, jeg bare spurte fastlegen om det da han nesten ikke spiste noe hele romjula før han ble 4. Han prøver selvfølgelig å drikke det i stedet for å spise, men har han drukket en så spiser han middagen sin. Bhg er fryktelig dårlige på å gi det desverre.Syns det du skriver her er så viktig!
Vi har en 5 åring som er undervektig og som spiser veldig lite, både i mengde og variasjon. Både vi og barnelegen er kjempefornøyde om han har spist et helt polarbrød med smør fra matpakka. Vi har alltid spist sunn mat med masse frukt, grønt og fisk hjemme. Det er ikke nødvendigvis sånn at alle som har polarbrød i matpakka har dårlige matvaner.![]()