Frukt, syltetøy og brunost inneholder mer sukker enn yoghurt naturell så rart at barnehagen tillater det...huff nå var jeg kanskje litt krass i kommentaren, men blir litt oppgitt når all yoghurt blir ansett som usunt.
Nei, den var ikke krass. Det var en regel som kom da barnehagen serverte frukten, da kunne vi sende med noe ekstra. Men så var det noen som aldri hadde, og noen som alltid hadde. Da begrunnet barnehagen 'forbudet' med at det var mye sukker i yoghurt og de ønsket at vi ikke sendte det med. Det er i og for seg greit. De løste det med at barna heller får matboksene sen og spiser rester etter frokosten hvis de ønsker det. Nå sender vi jo med alle måltider, så at det blir forskjeller nå det vet jeg. Jeg vet at noen har bolle/vaffel/kjeks i matboksen. Det synes jeg er et større problem enn youghurt. Jeg vet og at noen foreldre notorisk ikke klarer å holde matboksen sunn (lærer) og det skremmer meg hvor mye mat med lite energi som blir sendt med i barnehage og skolesekker. Jeg er så for at barn skal få servert mat på skolen og i barnehagen. Det trenger ikke å koste så mye heller..
De spiser brødskiver hjemme, i matpakken blir det for tørt.