Matlyst hos mor....

*BabyFjått<3*

Betatt av forumet
Januarskatter 2015
Hvordan er matlysten til dere mødre?!
Jeg eier ikka matlyst, ingenting frister og når det er middag spiser jeg tre fire gafler med mat før jeg liksom er mett.... Spiser en yoghurt til frokost, alt jeg orker og kanskje har lyst på, så går det uten mat frem til middag halv fem ca.. Og kanskje en eller to knekkebrød/skive til kvelds.. Drikker mye vann da, for er tørst ved amming osv..
Og begynner å bli litt redd for om melka mi er god nok, når jeg spiser så dårlig..
Og snop, sukker og slikt tiltrekkes... Værtfall en sjokolade for dag pluss litt til som ligger i skapet, vurderer sterkt å kaste ALT for å unngå fristelsen... Kan vel umulig være bra for melka det heller?!
Noen erfaringer, tips til å finne matlysta igjen osv...

Hadde samme problem den første uka etter fødsel spesielt. Sliter litt nå også, men jeg prøver å spise så godt jeg kan. Vet jo at jeg må ha mat ifh til amminga, men jeg sliter med å finne noe jeg har lyst på. Her går det i brødskiver med ost og skinke eller brunost og syltetøy. Er nesten det eneste jeg får i meg. Til middag blir det en del godsaker, som jeg klarer å spise litt av. Hverdagsmat frister lite. Men det er bedre nå 3 uker etter fødsel. Håper det blir bedre hos deg også <3

Spiser "mye" når jeg først er sulten. Eneste jeg sliter med er middag. Ingenting som frister :(

Laber her og.. Men trur da helst stoppe grunna detta maset om ka eg kan eta og ikkje.. :-o vil ikkje at mini ska bli dårli og få vondt i magen pga da eg spise.. So eg prøve å holda meg vekke frå da mesta, og då ende eg opp Me å ikkje finna på nåke godt å eta.. Matlei og stressa.. Ikkje da besta..:-P

Laber her og.. Men trur da helst stoppe grunna detta maset om ka eg kan eta og ikkje.. :-o vil ikkje at mini ska bli dårli og få vondt i magen pga da eg spise.. So eg prøve å holda meg vekke frå da mesta, og då ende eg opp Me å ikkje finna på nåke godt å eta.. Matlei og stressa.. Ikkje da besta..:-P
Jeg vil anbefale deg å prøve forskjellig mat, ikke alle som reagerer på div matvarer..jeg har prøvd ut løk, kål og erter feks å det har gått kjempebra, hun reagerer ikke på noe av det:)

Matlysta har ikke vært på topp her heller første tida, men begynne å bli bedre nå..kjenner liksom ikke at jeg er sulten sånn som når jeg var gravid..er veldig tørst å drikker mye vann da:)

Eneste jeg har holdt meg helt unna er brus, redd hun skal få vondt i magen av kullsyren..

Jeg vil anbefale deg å prøve forskjellig mat, ikke alle som reagerer på div matvarer..jeg har prøvd ut løk, kål og erter feks å det har gått kjempebra, hun reagerer ikke på noe av det:)

Matlysta har ikke vært på topp her heller første tida, men begynne å bli bedre nå..kjenner liksom ikke at jeg er sulten sånn som når jeg var gravid..er veldig tørst å drikker mye vann da:)

Eneste jeg har holdt meg helt unna er brus, redd hun skal få vondt i magen av kullsyren..

Ja, eg har jo prøvd litt ymse.. Men fekk so vondt av ho dei to dagane ho sleit sånn Me luftvondt.. :-o Har spist litt forskjellig,men føle ikkje eg klare å luka ut synderen likavel..:-o melk har eg vertfall skippa no, trur da e ein av di..

Nei, apetitten e heilt ein anna no enn når eg gjekk gravid! Heh.. Då åt eg jo alt eg kom øve omtrent.. Og heila tio!..:p

Ja, eg har jo prøvd litt ymse.. Men fekk so vondt av ho dei to dagane ho sleit sånn Me luftvondt.. :-o Har spist litt forskjellig,men føle ikkje eg klare å luka ut synderen likavel..:-o melk har eg vertfall skippa no, trur da e ein av di..

Nei, apetitten e heilt ein anna no enn når eg gjekk gravid! Heh.. Då åt eg jo alt eg kom øve omtrent.. Og heila tio!..:p

Har fått beskjed om og også lest at de har gått litt tilbake på at de små får vondt i magen av alt mulig... De små har umodent fordøyelsessystem og vil gjerne ha magevondt og luft uansett hva vi spiser... Så jeg spiser det jeg vil stort sett (begrenser kaffen) og lar vær å ha dårlig samvittighet :)

Har fått beskjed om og også lest at de har gått litt tilbake på at de små får vondt i magen av alt mulig... De små har umodent fordøyelsessystem og vil gjerne ha magevondt og luft uansett hva vi spiser... Så jeg spiser det jeg vil stort sett (begrenser kaffen) og lar vær å ha dårlig samvittighet :)

Ja,har og fått beskjed om at da ikkje har nåke serli å sei me ka mor spise.. Og at luft i systemet e sånn So kjem uansett. Men ette pannekakemiddagen eine kvelden va da hyling frå mini heila natto.. :-o

Uke 5 nå å det begynner å bli litt bedre .. Men ikke bra! Ikke lyst på mat å er lei all mat

Ja,har og fått beskjed om at da ikkje har nåke serli å sei me ka mor spise.. Og at luft i systemet e sånn So kjem uansett. Men ette pannekakemiddagen eine kvelden va da hyling frå mini heila natto.. :-o
Skjønner kjempegodt :) hadde det sånn etter en middag med mye hvitløk i... Men de sier jo at hvitløk er noe de små liker... Så har bestemt meg for å spise det meste, for ser ikke noe mønster på det så tror bare hun har litt vondt i magen på kveldene :(

Uke 5 nå å det begynner å bli litt bedre .. Men ikke bra! Ikke lyst på mat å er lei all mat
Men du har nok melk til babyen?! Selv om du spiser lite mat osv... Er det jeg er så redd for, og prøver presse i meg mat for melka sin skyld, men er så vanskelig....

Skjønner kjempegodt :) hadde det sånn etter en middag med mye hvitløk i... Men de sier jo at hvitløk er noe de små liker... Så har bestemt meg for å spise det meste, for ser ikke noe mønster på det så tror bare hun har litt vondt i magen på kveldene :(

Godt å sjå egentlig.. :-) Eg kjenne eg e litt småhysterisk om dagen.. :-P åt ikkje pizza fordi da va ost på an feks.. Heh.. :-P eg irritere meg litt av og te..:-P men da går seg vel te tenke eg..:-) og eg blir meir kjent me frøkenen og ka ho lika og ikkje.. :-)

Oi er det bare jeg som er sulten her? Jeg spiser som en hest, er konstant sulten og må ta meg sammen for og ikke spise hele dagen :o

På sykehushotellet spiste jeg sykt mye, skulle tro jeg ikke hadde sett mat før, prøver å fylle godt på hjemme også. (Men sykt mye pålegg per brødskive blir d ikke hjemme) Mannen mater meg mens jeg ammer om natten feks. Prøver å begrense sukkeret etter at jeg innså hvor mye jeg hadde spist av det de første dagene. Går for mye fiberrik kost og proteiner.

Oi er det bare jeg som er sulten her? Jeg spiser som en hest, er konstant sulten og må ta meg sammen for og ikke spise hele dagen :o
Jeg også! Kjempesulten. Prøver å spise fornuftige ting, men temmelig snavlesjuk i tillegg så blir litt sjokolade/godis også... :rolleyes: Utrolig tørst også, bøtter nedpå med vann.

Konstant sulten :) hehe, kan spise ALT, tilogmed ting jeg egentlig ikke liker. Var sånn sist også :)

Jeg også! Kjempesulten. Prøver å spise fornuftige ting, men temmelig snavlesjuk i tillegg så blir litt sjokolade/godis også... :rolleyes: Utrolig tørst også, bøtter nedpå med vann.

Blir litt sjokolade og godis her også :rolleyes: hehe.. Og mye vann ja, blir så utrolig tørst i det lillegutt begynner og die!

Er kjempesulten og godtesjuk.. Og jeg ammer så godt som ingenting( produserer bare 2-4 ml melk totalt), så går ikke akkurat nedover med vekta hvis jeg skal følge lystene.. Så jeg spiser normal sunn mat, men skeier ut med sjokolade når hormonene tar overhånd... :-)

Har helt vanlig matlyst, men jeg er egentlig skikkelig godtesyk! Dog ser det ut til at lillegutt får vondt i magen av sjokolade, så nå styrer jeg motvillig unna. Tørster som en gal også. Drikker mengder med vann. Spesielt når jeg ammer. Er akkurat som om med en gang han kobler seg på blir jeg øyeblikkelig helt uttørket, og kan begynne å gråte hvis ikke jeg får vann. Snålt opplegg:p

Back
Topp