Matlyst hos mor....

Har helt vanlig matlyst, men jeg er egentlig skikkelig godtesyk! Dog ser det ut til at lillegutt får vondt i magen av sjokolade, så nå styrer jeg motvillig unna. Tørster som en gal også. Drikker mengder med vann. Spesielt når jeg ammer. Er akkurat som om med en gang han kobler seg på blir jeg øyeblikkelig helt uttørket, og kan begynne å gråte hvis ikke jeg får vann. Snålt opplegg:p

Hehe sånn er det her å, får helt panikk hvis jeg ikke har vann i umiddelbar nærhet når han kobler seg på :P Føler han suger alt vannet ut av kroppen min :P Fikk beskjed på sykehuset at det var helt normalt :)

det er sååå godt å se at vi er flere! lite matlyst, begynt å bli bedre nå 3 uker etter fødsel, men ekstremt godtesjuk, aldri opplevd lignende. Kan ha noe med at fra jeg ble gravid med vesla mistet jeg all matlyst og slet den første uka etter fødsel også. Rørte nesten ikke godteri heller for hadde ikke lyst på. NÅ derimot virker det som all den tiden uten, skal tas igjen xD Jeg fullammer og i løpet av svangerskapet og nå i tiden etter har jeg gått ned veldig mye, la p meg totalt 5kg i svangerskapet og etter fødsel kan man ikke se at jeg har vært gravid + gått ned mer enn hva jeg veide før jeg ble dét. Så nå er jeg mer "bekymra" for å legge på meg, så prøver så godt jeg kan å holde meg unna søtsakene, men det er vanskelig :P

Jeg vil anbefale deg å prøve forskjellig mat, ikke alle som reagerer på div matvarer..jeg har prøvd ut løk, kål og erter feks å det har gått kjempebra, hun reagerer ikke på noe av det:)

Matlysta har ikke vært på topp her heller første tida, men begynne å bli bedre nå..kjenner liksom ikke at jeg er sulten sånn som når jeg var gravid..er veldig tørst å drikker mye vann da:)

Eneste jeg har holdt meg helt unna er brus, redd hun skal få vondt i magen av kullsyren..

Iflg babyverden og andre nettsteder går ikke kullsyre over i morsmelken...

http://www.babyverden.no/Baby/Helse/Amming/Hva-kan-du-spise-nar-du-ammer/

Jeg fikk lillegullet 27/01 og har minimalt med matlyst.. Spiser etter klokka fordi jeg må:s
Eneste "fordel" er at kiloene raser - baby får nok næring heldigvis!:)

Jeg har til nå hatt veldig god matlyst og hatt lyst på mat konstant i tillegg til å ha ett veldig søtsug. Men de siste dagene er det ingenting som frister og jeg orker ikke mat. Spiser fordi jeg må helst.

Back
Topp