Matkasse

Som jeg skrev i tidligere post, så hadde vi Roede 5 dager for 2 voksne og 1-2 barn. Nok mat til alle 7 dagene i uka + til å fryse ned. Så ja, latterlig billig med tanke på råvarene og mengden mat.
Frokost, lunsj, middag og kvelds da eller?

1000/5 = 200 :-) dobbelt så dyrt er ikke så ille med tanke på hva du får. Vi hadde alltid rester som vi frøs ned til senere :-) hadde også mat nok til 7 dager, ikke 5. Så jeg må si 4000 kroner for middag i en hel måned er latterlig billig.
Summen var beregnet utifra hva hun andre skrev:p hun skrev 900kr for 3 middager:p

Syns du 4000kr for MIDDAG er latterlig billig? :o Hva med alle de andre måltidene? Og helgene? Siden 1000/5 (x4=4000kr), men det er ikke en måned. Er helt uenig. Syns det er latterlig dyrt ;)
Synes også det er latterlig dyrt jeg:o vi bruker ca 4000kr+ i mnd på alt av mat og dagligvarer. Inkl bleier, såper etc. Så for meg er 4000kr kun for middag dyrt:o

Det vil jo selvfølgelig være dyrere enn om man handler maten selv, det sier seg jo selv. Man får jo maten levert på døra. Er jo en tjeneste de utfører som de skal tjene penger på.

Summen var beregnet utifra hva hun andre skrev:p hun skrev 900kr for 3 middager:p

Ok. Vi betalte 1000 kroner for middag for hele uka :) Men vi fikk fra Godtlevert. Sikkert forskjell på prisene.

Synes også det er latterlig dyrt jeg:eek: vi bruker ca 4000kr+ i mnd på alt av mat og dagligvarer. Inkl bleier, såper etc. Så for meg er 4000kr kun for middag dyrt:eek:

Alt er jo relativt. Å klare et budsjett på 1000 kroner i uka for to personer (+baby) forutsetter - for min del - planlegging, en stor fryseboks og storhandel en gang i uka. Jeg har klart 1000 kroner i uka tidligere, da vi kun var to. Har aldri prøvd med baby og ser ikke for meg hvordan det går opp med middager og andre måltider både til voksne og til baby, samt bleier og andre husholdningsartikler.

Det vil jo selvfølgelig være dyrere enn om man handler maten selv, det sier seg jo selv. Man får jo maten levert på døra. Er jo en tjeneste de utfører som de skal tjene penger på.

Ja det er naturligvis dyrere. For oss er det derimot billigere enn om vi går og småhandler hver dag og kjøper middager som er dyrere men tar kortere tid å lage.

Alt er jo relativt. Å klare et budsjett på 1000 kroner i uka for to personer (+baby) forutsetter - for min del - planlegging, en stor fryseboks og storhandel en gang i uka. Jeg har klart 1000 kroner i uka tidligere, da vi kun var to. Har aldri prøvd med baby og ser ikke for meg hvordan det går opp med middager og andre måltider både til voksne og til baby, samt bleier og andre husholdningsartikler.

Ja det er naturligvis dyrere. For oss er det derimot billigere enn om vi går og småhandler hver dag og kjøper middager som er dyrere men tar kortere tid å lage.
Ja en må planlegge middager for hele uken:) nå spiser jeg veldig billig frokost, lunsj og kvelds. Spiser mye havregryn og husmannknekkebrød:p

Ja en må planlegge middager for hele uken:) nå spiser jeg veldig billig frokost, lunsj og kvelds. Spiser mye havregryn og husmannknekkebrød:p

Planlegging er alfa omega.

Her går det mye brød, melk og pålegg. Jeg kunne sikkert blitt superkvinne og lagd alt fra bunnen av og spart masse penger. Men jeg jobber tunus og bidrar allerede masse til husarbeid. Føler ikke for å jobbe meg ihjel når jeg kommer hjem etter jobb og da blir dessverre enkelte ting prioritert bort.

Kunne tenkt meg å prøvd hvis vi hadde hatt romsligere økonomi.
Er jo mest for å slippe å bestemme hva man skal lage hver dag, det er jo så vanskelig å finne på noen ganger!

Jeg har ikke og kunne ikke tenkt med matkasse. Elsker å lage mat og teste nye retter :)
Har en i barselgruppen som prøvde og de synes det ble for dyrt. Handlet tilsvarende varer selv rimligere.
Men det var fine og gode råvarer :)
For en familie i farta som har det travelt og er lite oppfinnsom imat veien, vil jeg tro det er en god måte å få et variert og sunt kosthold :)

Ja, for oss som småhandler hver dag og aldri planlegger er det nok billigere, og ikke minst sunnere.

Jeg har ikke og kunne ikke tenkt med matkasse. Elsker å lage mat og teste nye retter :)
Har en i barselgruppen som prøvde og de synes det ble for dyrt. Handlet tilsvarende varer selv rimligere.
Men det var fine og gode råvarer :)
For en familie i farta som har det travelt og er lite oppfinnsom imat veien, vil jeg tro det er en god måte å få et variert og sunt kosthold :)

Jeg elsker også å lage mat og teste nye retter :) Og det får jeg gjort med Godtlevert :) Vi har også et variert og sunt kosthold ellers også.

Vi har fått levert blant annet kyllinglår fra Stokke. Tviler på at jeg hadde fått kjøpt tilsvarende vare like billig i butikk. Alternativt kunne jeg selvfølgelig kjøpt kyllingfilet - men da blir det ikke tilsvarende vare :)

Ja, for oss som småhandler hver dag og aldri planlegger er det nok billigere, og ikke minst sunnere.

Absolutt! Jeg syns at enkelte ting er greit å slippe å tenke på også. Samboer er ikke spesielt interessert i å sette seg ned og planlegge middager. Han er heller ikke særlig glad i å lage mat. Så det legges over på meg. Da syns jeg det er greit å slippe planleggingen og handlingen. Matlagingen er grei. Får se hvordan det blir fremover. Akkurat nå er det jo vanskelig å planlegge noe som helst. Men det blir bedre når vi kommer inn i ny bolig og får på plass en tilnærmet normal hverdag igjen.

Jeg elsker også å lage mat og teste nye retter :) Og det får jeg gjort med Godtlevert :) Vi har også et variert og sunt kosthold ellers også.

Vi har fått levert blant annet kyllinglår fra Stokke. Tviler på at jeg hadde fått kjøpt tilsvarende vare like billig i butikk. Alternativt kunne jeg selvfølgelig kjøpt kyllingfilet - men da blir det ikke tilsvarende vare :)

Joda, for all del... Men jeg foretrekker å gå selv i butikken å plukke ut råvarer og bestemme hva jeg ønsker å spise i løpet av en uke.

Det å ha matkasse vil være dyrere enn å handle selv, da de som har kassene skal tjene penger på det. Har vært en test på hvor mye man spare ved å kjøpe maten selv, men fant den ikke i farten.. Mener det var ca 400kr i uken + at man da satt igjen med endel ingredienser man kunne bruke i andre matretter uken etter :)

Heldigvis er folk forskjellig, noen ønsker matkasser noen ønsker ikke :)

Planlegging er alfa omega.

Her går det mye brød, melk og pålegg. Jeg kunne sikkert blitt superkvinne og lagd alt fra bunnen av og spart masse penger. Men jeg jobber tunus og bidrar allerede masse til husarbeid. Føler ikke for å jobbe meg ihjel når jeg kommer hjem etter jobb og da blir dessverre enkelte ting prioritert bort.
Nei det forstår jeg godt:p

Joda, for all del... Men jeg foretrekker å gå selv i butikken å plukke ut råvarer og bestemme hva jeg ønsker å spise i løpet av en uke.

Det å ha matkasse vil være dyrere enn å handle selv, da de som har kassene skal tjene penger på det. Har vært en test på hvor mye man spare ved å kjøpe maten selv, men fant den ikke i farten.. Mener det var ca 400kr i uken + at man da satt igjen med endel ingredienser man kunne bruke i andre matretter uken etter :)

Heldigvis er folk forskjellig, noen ønsker matkasser noen ønsker ikke :)

Ja det skjønner jeg godt! Jeg syns det er veldig greit å plukke ut selv og bestemme selv meny for uka, men jeg syns også det er veldig greit å slippe å gjøre. Vi hadde både mat til 7 dager, rester til å fryse ned og ingredienser til overs :)

Vi er veldig fornøyd med kassen, og det er mye mat. Selv om vi bare har en 3 dagers kasse, er det som regel alltid mat igjen. Vi har og som jeg nevnte fruktkasse, den koster 149,-. Så for matkassen og fruktkassen betaler vi 894,-

Vi har i 5-6 år skrevet menyliste, og handlet en gang i uka med utgangspunkt i den lista. Fryseboks har vi og. Men når vi så gjennom menyene vi hadde skrevet de 3 siste mnd, var det mye av det samme som gikk igjen. Så for å slippe å "finne opp kruttet" selv, så valgte vi matkassen. Og der har vi fått prøvd veldig mye mat som vi garantert ellers ikke ville prøvd. F.eks bulgur og couscous.

Sist vi handlet stort, da handlet vi for 6000,- (Det var da middager for 1 mnd, med unntak av 6 dager, bleier, etc) Vi er 2 voksne, og 2 barn. Og vi handlet på Rema1000. Kjøpte Rema sine bleier.

Jeg glemte forresten å nevne at med godtlevert sin tjeneste så kan man avbestille leveringen langt frem i tid. Jeg avbestille levering fra august i år og frem til nyttår. For det passer ikke oss akkurat nå! Så det er ingen som tvinges til å motta disse leveringene om mm føler for å bestemme meny og mat selv en uke :-)

• Liker
Reactions: BMC
Back
Topp