Matinspirasjon

I går spiste jeg seks biter av denne nydelige broccolisalaten før jeg satte den tilbake i kjøleskapet og gikk og hentet meg en is... Ikke alle dager er skapt for fiberdiversitet og gode valg :p
IMG_8892.jpeg
 
I går spiste jeg seks biter av denne nydelige broccolisalaten før jeg satte den tilbake i kjøleskapet og gikk og hentet meg en is... Ikke alle dager er skapt for fiberdiversitet og gode valg :p
Vis vedlegget 407788
Men, til den som vil lage broccolisalat:
* Små terninger broccoli, løk, paprika, og hva du måtte ha i kjøleskapet.
* Jeg vender salaten i majones (solsikkeolje, sitron, egg, dijonsennep, salt, sukker)
* Byggryn eller tilsvarende kokt i kraft for litt ekstra næring, og krydret med noe godt (f eks helios grillkrydder).
* Toppes med nøtter, solsikkefrø, bacon, friske urter og tørkede tranebær etc. Noe søtt, noe salt, litt ulike typer fiber og gode fettkilder!
 
Snakker om salater! Skal se om ikke jeg får hivd meg rundt en dag til å lage denne, en salat som jeg lærte av ei chilensk venninne som er typisk der og som ikke høres så god ut men som er veldig frisk og god!

Basically så er det selleristang kuttet i fine tynne skiver, avokado kuttet på samme måte, ca 50/50, også med en skvist lime på toppen, salt og pepper. Nam!!
 
Måtte laga ein batch pastasalat for å kunne ta av då brødmat friste svært lite.. men nå gjekk eg lei pastasalat og :hilarious:
Snapchat-2078958300.jpgSnapchat-1160869245.jpg
 
Vanskelig å holde kaffeinntaket nede (utrolig nok smaker kaffe fortsatt godt, ikke rart jeg er redd for MA!) så jeg prøver meg på iste...
IMG_8913.jpeg
Sterk te, isbiter, sukker, sitron. Perfekt i varmen her i dag :cool05
 
En batch eggesalat klar for å være pålegg de neste dagene, så kanskje jeg klarer å få i meg litt brødmat!
IMG_8918.jpeg
Litt majones og grønnsaker som tåler å ligge litt uten å bli bløte. Her ble det:
Hardkokte egg, majones (solsikkeolje, sitron, egg, dijonsennep, salt og sukker), paprika, gressløk (eller andre urter) og noe syrlig (tom for sylteagurk så det ble sølvløk).
I den forbindelse har jeg to egg-triks å dele!

Fem minutter damping på fullt trykk i instant pot etc, så blir de både hardkokte og helt latterlig lett å skrelle!
IMG_8912.jpeg

Finhakking synes jeg dessuten er enklest med to runder i eggedeler, først på langs og så på tvers - vips har man jevne, små biter :)
IMG_8916.jpeg
 
Har så veldig lyst på tyrkisk pepper is. Noen sier det blir for mye lakris, men noen steder står det at det går fint så lenge man begrenser mengden. Er det for mye om jeg spiser én en gang i blandt?‍♀️
 
Har så veldig lyst på tyrkisk pepper is. Noen sier det blir for mye lakris, men noen steder står det at det går fint så lenge man begrenser mengden. Er det for mye om jeg spiser én en gang i blandt?‍♀️
Jeg er også sååå glad i lakris, tror at en gang i blant går fint. Er vel ikke så mye totalt man får i seg når man spiser litt sånn is heller? :happy:
 
Jeg er også sååå glad i lakris, tror at en gang i blant går fint. Er vel ikke så mye totalt man får i seg når man spiser litt sånn is heller? :happy:
Står i flere artikler at man må ha i seg 10+ bokser med IFA, så jeg vil tro at én is går bra
 
Jeg er også sååå glad i lakris, tror at en gang i blant går fint. Er vel ikke så mye totalt man får i seg når man spiser litt sånn is heller? :happy:
Lakriskuler var en av få ting jeg fikk i meg i starten av forrige svangerskap. Spurte lege/jordmor om det og de var ikke bekymret i alle fall :)
 
Back
Topp