Matinspirasjon

Svangerskapsdiabetes med insulinbehandling forrige svangerskap, 15 kilo tyngre enn da jeg startet første svangerskap og 5 kilo siden starten på andre svangerskap. Pleier å få bekkenplager ganske raskt, så her må det spises sunt og trene så lenge det går.
 
Godt vi er en god gjeng som kan støtte og oppmuntre hverandre!! :love7
 
- 1 brødskive med leverpostei i dag, vitamintilskudd : folat, jod og d-vit ikke så gal start. Er allerede sulten.. må finne noe erstatninger for brød, ikke spesielt blodsukker vennlig
 
- 1 brødskive med leverpostei i dag, vitamintilskudd : folat, jod og d-vit ikke så gal start. Er allerede sulten.. må finne noe erstatninger for brød, ikke spesielt blodsukker vennlig
Jeg spiser ett av disse hver morgen, med et hardkokt egg vedsiden av, blodsukkervennlig og metter mer (og lenger) enn brød etter min erfaring ;)

Screenshot_20230529-100314.png
 
Chiakjøret fortsetter her i gården. Litt honning og bær på toppen så klarer jeg å la meg friste selv om kvalmen er tilstede.
Dagens batch består av 5dl kefir, 10ss chiafrø, en dæsj malte mandler og en neve solsikkefrø. Fordelt på fem glass, så har jeg mellommåltider i et par dager fremover :)
IMG_8360.jpeg
 
Chiakjøret fortsetter her i gården. Litt honning og bær på toppen så klarer jeg å la meg friste selv om kvalmen er tilstede.
Dagens batch består av 5dl kefir, 10ss chiafrø, en dæsj malte mandler og en neve solsikkefrø. Fordelt på fem glass, så har jeg mellommåltider i et par dager fremover :)
Vis vedlegget 406571
Yeeeee!! Nydelig! Godt du lar deg friste på tross av kvalmen. Chiakjør hver lunsj her og nå hehe, og lillemor liker den også godt, kommer og ber om å få smake hver gang jeg skal spise :hilarious:
 
PXL_20230602_064835284.jpg

Dagens frokost, fullkorn surgeigsbrød med olivenolje og avokado :joyful:
 
Hos meg er det glutenfritt knekke brød og eplesyltetøy det går i for tiden.
Og Sprudle med enten bringebær eller sitronsmak fra Coop :dance008
 
Uke 4+ 6 i dag :

2 knekkebrød med leverpostei

2 sjokoladebiter

1/2 boks med propuding

1 Fjordland med svin

500 ml Pepsi max

Sikkert noe kveldsmat også
 
Har oppdaget at Ryvita med sesam går ned med smør på, og det varer litt i magen så det er bra kvalmeforebygging akkurat nå :)
 
6-+0 i dag og kvalmen er ille nå. Men så er sulten! Så det blir en vond sirkel. Har også hatt skikkelig diaré siden positiv test..
ligger og rumler i magen i senga her nå. Men jeg spiste nettopp og jeg har pusset tennene..

Spist 2 knekkebrød med eplesyltetøy (kom nesten opp igjen..)
1 halv kopp te
1,5 boks med sprudle fra Coop
En liten porsjon med kylling i karri (som var grufullt)
 
Fikk litt høyt blodsukker på blodprøvene mine så her har det vært skjerpings i matveien i dag.

Til frokost ble det chiapudding med bare blåbær, lunsj litt quinoa med tunfisk og en dæsj allioli, middag bolognese med squash som erstattet mesteparten av pastaen, hadde litt pasta for ikke å gå i 0 karbo. Kvelds, ett egg og litt hummus med grønnsaker :happy: må lage meg disse lavkarbobrødene/rundstykkene en dag
PXL_20230605_124022081.jpg
 
Fikk litt høyt blodsukker på blodprøvene mine så her har det vært skjerpings i matveien i dag.

Til frokost ble det chiapudding med bare blåbær, lunsj litt quinoa med tunfisk og en dæsj allioli, middag bolognese med squash som erstattet mesteparten av pastaen, hadde litt pasta for ikke å gå i 0 karbo. Kvelds, ett egg og litt hummus med grønnsaker :happy: må lage meg disse lavkarbobrødene/rundstykkene en dag
Vis vedlegget 407073
Nam, quinoa med tunfisk og aioli fikk jeg umiddelbart lyst på!
 
Nam, quinoa med tunfisk og aioli fikk jeg umiddelbart lyst på!
Hihi det er innmari godt! Har mais oppi og innimellom :joyful: tenkte å prøve å blande litt linser og bønner oppi der også, for å se om det funker :hilarious:
 
Back
Topp