Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har så sinnsykt lyst på Cola Zero. Det skal liksom være ok med litt, men samtidig er det ikke bra. Blir helt gal av å lese om det
![]()
Pga Kunstig søtning?Hvorfor er ikke det bra?Pga Kunstig søtning?

Jordmor sa til meg at jeg burde unngå mye kunstig søtningsmiddel. Husker ikke hvorfor da jeg drikker like brus selv.Vet du hva. Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal tro. Står mye rart om kunstig søtning. Også blir jeg så usikker
![]()
Jordmor sa til meg at jeg burde unngå mye kunstig søtningsmiddel. Husker ikke hvorfor da jeg drikker like brus selv.

Saft uten sukker som Zerooh var lov!Må prøve å finne meg noe forfriskende jeg kan drikke når vann ikke frister like mye![]()
UpsiJeg har så sinnsykt lyst på Cola Zero. Det skal liksom være ok med litt, men samtidig er det ikke bra. Blir helt gal av å lese om det
![]()
drikker cola zero, 1-2 bokser hver fredag, lørdag og søndag 
Upsidrikker cola zero, 1-2 bokser hver fredag, lørdag og søndag
![]()

Saft uten sukker som Zerooh var lov!
. Det er jo veldig godt 
Saft uten sukker som Zerooh var lov!
Men de er jo også med kunstig søtning. Det er ikke koffein i Zero da, at det er derfor?
.Du kan fint drikke 2 bokser om dagen så lenge det er det eneste med koffein du har i deg om dagenEr kun 33mg i en 330ml boks. Er vell 3mg/kg som er max grense anbefalt? Prøver å lese meg frem, men finner ikke de beste troverdige kildene
.

Du kan fint drikke 2 bokser om dagen så lenge det er det eneste med koffein du har i deg om dagen![]()

Er kun 33mg i en 330ml boks. Er vell 3mg/kg som er max grense anbefalt? Prøver å lese meg frem, men finner ikke de beste troverdige kildene
.
Var bare derfor. Som min jordmor sa, alt med måte, men helst ikke energidrikk. 
Joda, men jeg kan ikke skjønne at det er kunstig søtning som er problemet så lenge man kan drikke sukkerfri fast.Var bare derfor. Som min jordmor sa, alt med måte, men helst ikke energidrikk.
Drikker du 3 liter zero om dagen blir det jo litt![]()

Jeg blir helt skrullete av å lese
Kommer nok til å fortsette å unne meg i helgen![]()
Jeg er vell kanskje mest usikker på søtningsmiddelet? Finner så mange motsiende sider om det er greit eller uheldig![]()

«Gravide kan bruke lettprodukter og kunstig søtningsmiddel som suketter til å strø over maten»
Helsedirektoratet
Riktig nok for gravide med svangerskapsdiabetes, men gravid er gravid
https://www.helsedirektoratet.no/re...9360f0b6-ad97-4abe-bbf5-2902f1ca9f50-praktisk

Vet ikke. Er den ikke uten tilsatt sukker? Hun sa ihverfall at den er lovMen de er jo også med kunstig søtning. Det er ikke koffein i Zero da, at det er derfor?
Noen som vet?Hva med kjøtt som har vært varmebehandlet, også blitt kjølt ned igjen? Type middagsrester. Noe ekstra man bør tenke på der?