Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hva med kjøtt som har vært varmebehandlet, også blitt kjølt ned igjen? Type middagsrester. Noe ekstra man bør tenke på der?

Nå skal salami i teorien være innafor uansett, om man har hatt den i frysern i 3 døgn. Men fint de har en kokt en og, for de som vil være ekstra forsiktige
Det er bare toxo som dør av frysing, det kan fortsatt være listeria i spekemat (selv om det er sjeldent pga speking/salt). Bare så man er litt obs![]()
Listeria kan ikke utvikle seg i spekemat. De hadde en utredning på det sist jeg gikk gravid og la frem en rapport, hvor spekemat ikke ble regnet som risiko mtp listeria. Jobber med matsikkerhet, så føler meg tryggere på salamien enn den kokte skinka. Men det er mitt valg, andre får ta sitt![]()

Samme som når man ikke er gravid, man skal ikke varme opp maten flere ganger, men middagsrester du har laget selv og som har fått kjapp nedkjøling hadde jeg ikke bekymret meg for. Er for øvrig ekstra påpasselig med oppvarmet ris og pasta da det blir fort farlig om det har stått i romtemperatur en stund. Og matrester fra feks. take away varmer jeg ikke opp igjen da man ikke var hvor lenge det har stått og hvordan det er tilberedt i utgangspunktet.Hva med kjøtt som har vært varmebehandlet, også blitt kjølt ned igjen? Type middagsrester. Noe ekstra man bør tenke på der?
Jeg tenker bare litt ekstra forsiktig. Tror jeg har lest at gravide skal passe på å spise mat innenfor utløpsdato og slikt, og det går jo litt på det samme. Vanligvis stoler jeg på nesen min om noe kan spises eller ikke, men nå ser jeg nøyere på datoer og rester vil jeg spise helst dagen etterpå.Hva med kjøtt som har vært varmebehandlet, også blitt kjølt ned igjen? Type middagsrester. Noe ekstra man bør tenke på der?
HVITLØKSDRESSING
Jeg regner med at det går helt fint, men vil være sikker før inntak.
Kan man spise hvitløksdressing? Craver pizza, så tenkte å stikke innom en lokalsjappe og bestille pizza og dressing.![]()