35+0 idag!
4 uker og 3 dager/31dager til KS, 16 dager til julaften:-D
Etter at jeg fikk kortisonpreparater på sykehuset ble bekkenet i IS leddet mye bedre og jeg kunne gå tilnærmet vanlig igjen. Så utrolig deilig
2 dager etterpå var jeg dog på sykehuset igjen pga mye sammentrekninger. Blødde plutselig og vi var usikre på om det var fra urinrøret eller skjeden. Kom frem til at det mest sannsynlig var fra urinrøret da det var MYE i urinen og hun ikke fikk noe på hansken når hun sjekket åpning. Hadde ingen åpning(33+3), 2 cm livmorhals ca.
I 3 dager etterpå blødde jeg små klumper og noe friskt blod hver gang jeg tissa. Var mye for å komme fra urinrøret men lite hvis det var fra skjeden, dog bare når jeg tissa så virka som det var derfra. Ingen bakterier på dyrkningen og ingen blødninger i etterkant så jeg har ikke sjekket det mer opp.
I disse 2 ukene etterpå syns jeg kynnerne har roet seg veldig med, magen er roligere generelt. Sliter mer og mer med symfyseløsning/bekkenløsning foran og har nå begynt å slite med å bevege meg pga det. Mye smerter og derfor lite søvn og dårlig humør. Men nå er det helt på slutten da. HVis jeg er oppå å går får jeg konstante kynnere, men de er ikke vonde. KUn magen som er knallhard og derfor upraktisk
Begynner igjen å tro at jeg kan gå helt til 8. januar
RM ordner mye på jobb nå, for jeg klarer ikke å være særlig alene med barna. Vondt, klarer ikke å gå opp til barnehagen, utslitt+++ Ser ut til at det ordner seg litt da, han har fått endret en del kveldsvakter til nattevakter. Det betyr ofte lite søvn på meg på natta, men da tar han jo ungene på morgenen når han kommer hjem og ettermiddagen.
Minstemann virker heldigvis lite plaget av mammas form og er blitt mer pappadalt og en solstråle. størstemann er i en litt vanskelig periode nå og er veldig frustrert og føler alt er urettferdig. Så er mye krangling og mye styr med henne. Er nok en blanding av reaksjon på lite rutiner/sliten og utålmodig mamma + en utviklingseriode fra barnehagebarn til skolebarn.
Hun er helt fantastisk når hun først ikke er frustrert da, så søt og herlig
Nå er det ferdiggjøring av julegaver som er viktig. Ikke mye igjen av vanlige julegaver, men litt igjen på hva barna skal lage. Kjenner jeg stresser litt med det fordi jeg vil ha det ferdiggjort før jeg er helt utslitt. SKAL bli helt ferdig denne uka med alt av julegaver, for vil ha full oppmerksohet på kos og hygge siste uka før jul.
Ellers er utstyr tatt frem og opp nå. Mangler bare vugga som er hos pappa, babynestet som er hos en venninde og handle inn babyhåndkler.
Begynner å bli klar for en liten baby, vil bare få jula overstått først:-D