masemammas dagbok

Egentlig 5899,-
Men sportsvogna er på tilbud til 3299 på babyshop nå:-D


Sent from my GT-P5210 using BV Forum mobile app
Ja jeg så det :-D du kjøpte i butikk? Kunne vurderer denne men har ikke sjangs til å prøve den pga butikken ligger langt unna :-( hva synes du om kjørekomforten? :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ja jeg så det :-D du kjøpte i butikk? Kunne vurderer denne men har ikke sjangs til å prøve den pga butikken ligger langt unna :-( hva synes du om kjørekomforten? :)


Sent from my iPhone using BV Forum

Har ikke kjøpt enda, bare tittet på i butikk. Den virke helt fantastisk å kjøre!
Skal titte en siste gang på den imorgen før vi kjøper den, kan si ifra hva den endelige meningen og avgjørelsen vår blir;)
Er fraktfritt på babyshop.no nå også, så taper ikke på å kjøpe på nett


Jente2009, 2011 og 2015:)

Termin 15.01.2015
 
Da er vogna kjøpt. Kjempe fornøyd! Tar lite plass i bil, god å kjøre inne og på asfalt. Hørt den er veldig god på grus/snø også:-D


Jente2009, 2011 og 2015:)

Termin 15.01.2015
 
Uke 19+0 og uken starter med suuuuper ryggvondt! FOR en natt!
jaja....ryggen blir værre og bekkenet med, men har fatisk bittelitt mer energi og det er deilig.
Kvalmen er borte, så er uvelheten og magevondtet som er igjen.
Baby sparker hver dag, har vokst over navelen nå tror jeg, spente seg og brukte hele plssen sin igår:)
 
19+4 idag, bursdag imorgen;)
Er himla trøtt for tiden og har kraftig hodepine + mye vondt i ryggen. Hater å være gravid...grrrr...
En positiv nyhet er at sambo kjente spark for første gang igår, 3 svake dult i hånda hans:-D

Vekta går oppover nå, og jeg måååå skjerpe kostholdet. Dvs: jeg spiser ikke såååååå mye tror jeg, men beveger meg jo minimalt og koser meg med ettellerannet snacks hver dag....klarer ikke å holde meg borte nå som matlysten og godtesuget er tilbake. Er også sulten hele tiden, så må passe på at jeg spiser, men ikke bare fordi jeg har har lyst på mer:p Veldig vanskelig å skille mellom om jeg egentlig er sulten eller om jeg bare er fysen på å spise noe.
Har gått opp 1,5 kilo på 2 uker nå tror jeg, ikke bra.
Fom imorgen er det null saft med sukker i, og fom tirsdag etter bursdagsfeiringa mi så er det skjerpings på godis i hverdager.
Jeg spiser en del ost på brødskive da, det er det mye kalorier i...men tenker at det er jo sundt;)
 
Ting vi trenger

Ny madrass til vugga
Babynest s lager:-D
Voki urban vognpose brukt?
Vognlaken?
Dyne?
Gulpekluter
Vaskekluter





finito
Hardbag til vogna
Vugge
voksi bilstolpose
Bilstol+ base til bilstol
Regntrekk
Nok klær
Vogn
Helsetepper
Purelan
stellebag
amme bh
Ulltepper
Myggnetting
Smokker
Babycall
Bleiebøtte
Refill
Medela calma
Medela brystpumpe
Morsmelk-fryseposer/bokser
Babyolje
Salve
Bleier
Sokker
Lillelam ulldress og en annen tykkere dress
 
Last edited:
22 uker idag og har hatt intense nyre(?) Smerter siden natt til onsdag.mgår fra vettet!!! Må kreve mer utredning av lege idag, dette går ikke mer:(
 
22 uker idag og har hatt intense nyre(?) Smerter siden natt til onsdag.mgår fra vettet!!! Må kreve mer utredning av lege idag, dette går ikke mer:(
Huff. Føler med deg. Håper du snart får noe som kan ta bort smertene og ikke gjøre dagene uutholdelige.
Jeg sliter enda med magesmertene, og det gjør at jeg ikke orker noen ting, og en blir jo skikkelig deprimert jo.
God bedring ihvertfall.
 
Huff. Føler med deg. Håper du snart får noe som kan ta bort smertene og ikke gjøre dagene uutholdelige.
Jeg sliter enda med magesmertene, og det gjør at jeg ikke orker noen ting, og en blir jo skikkelig deprimert jo.
God bedring ihvertfall.

Takk! Ligger på sykehuset nå, så får vi se om de finner ut av det..
Håper magen din blir bedre. Er så dritt med så mye smerter i svangerskapet:(


Jente2009, 2011 og 2015:)

Termin 15.01.2015
 
Takk! Ligger på sykehuset nå, så får vi se om de finner ut av det..
Håper magen din blir bedre. Er så dritt med så mye smerter i svangerskapet:(


Jente2009, 2011 og 2015:)

Termin 15.01.2015
Godt de tar det seriøst nå da. Håper de finner ut av det. Jammen slitsomt med smerter j svangerskapet ja. Blir jo deprimert av mindre jo.
 
Nyresmertene mine var utvidet nyrebekken(og har forsåvidt gallestein itillegg). Var lagt inn på sykehuset fra mandag til tirsdag(22+0-22+1). og fikk morfinpreparat, hadde store smerter. Smertene ble litt bedre utover uka og nå 23+2 sliter jeg bare litt om natta og litt om morgenen. Skal på ultralyd av nyrene på tirsdag, spent på om det har blitt bedre(noe jeg tror).
Bekkenet har blitt værre, men det er fortsatt på et mildere nivå enn det jeg trodde det skulle være så "langt" uti svangerskapet.
Var på kontroll på revmatisk avdeling ang sykdommen min idag der prøvene mine hadde vist økt betennelse og sykdomsaktivitet, så må begynne på sprøyter igjen. Gruer meg veldig til å sette sprøyte i magen nå som magen er større, selv om jeg vet at den bare blir satt i magefettet. Bare ekkelt når jeg må sette den selv:/

Babyen i magen vokser nok nå, for magen begynner å bli tydelig. Hun var veldig aktiv den uka jeg hadde vondt, men nå er hun veeeldig rolig. Kjenner lite bevegelse. Jeg har vært litt bekymra, men tror kanskje hun sparker inn mot ryggen eller noe.. Har iallefall kjent noen få dult hver dag, så vet at hun lever:)
 
25+1 idag.
Siste uka har vært den beste i graviditeten tror jeg. Mindre plager og magen er ikke stor og plagsom enda.
Bekkenet har blitt værre, men helt levelig og ikke slik at jeg blir forhindret i å gjøre ting så ofte.
Nyresmertene har nesten forsvunnet, og inatt har jeg sovet mye på høyre side uten å få vondt.
Baby Live sparker veldig lite, kjenner at det bekymrer meg litt. Skal til lege på sykehuset om 2 uker og vurderer da om å spørre legen om å sjekke henne. Vil gjerne vite at hun har det bra siden hun ikke bekrefter det særlig selv.
 
25+4 idag og ting går fortsatt bra. Har hatt litt nyrevondt igjen, men holder seg på et greit nivå.
Idag har jeg endelig litt energi og det er deilig!
Nå har snuppa lagt seg annerledes i magen igjen og jeg kjenner mye mer spark/bevegelse. Dette har dog også ført til at magen er større og mer sprengt, så presser mye opp mot ribbeina/puppene. Altså er det ikke så deilig å sitte eller lett å reise seg opp. Men alt ettersom så syns jeg formen min er bra:)
Igår kjøpte jeg ny seng og idag settes den opp, gleeeeeeeder meg til å sove i den for første gang:)
 
26+6 nå. Imorgen er det time hos lege for vurdering av KS.
Spent på samtalen og håper det blir en UL så jeg får se lille:)

Formen er bedre enn det jeg trodde den skulle være. Bekkenet er ikke så ille og har OK med energi.
Begynner å slite med sitting på kveldene da ingen stilling er behagelig, men sover godt om natta og slikt:)
Tror Live ligger med hodet langt ned nå, kjenner ikke såå mye spark men en del bevegelse.
 
Time til lege på sykehuset idag og fikk innvilga keisesnitt og sterilisering 08. januar i uke 39+3!!
Samtalen med lege var kjempe koselig og vi tok ul og målte jenta til 950 gram:)
 
Fredag!! Og 27+4 idag.
Nå går tida litt sakte igjen, føler jeg burde vært minst 32 uker nå....haha
Formen er grei, litt slapp og litt vondt på kveldene- men ellers overraskende bra:)
Igår snødde det og jeg fikk erfare hvor moro det blir led snø og glatt føre som høygravid. Klarte å skli et par ganger(datt ikke) og det var ikke godt for bekkenet:/
Baby koser seg og sparker i magen:-D
 
Back
Topp