Mars 2025

Offisielt PUPO, noe som er dritskummelt!
Er fortsatt livredd for positiv test, men vi er mer forberedt nå enn sist :bag:
Testdato 18.03.

Nå er det kun et par dager til oppstart på progynova-tabletter, er det noen andre som går på det nå? Noen som har bivirkninger av de?

Ellers har jeg gjennomført hysteroskopi idag. Det var skikkelig vondt!! Altså, au!! De fjernet min lille polypp, som jeg ikke kjente i det hele tatt, og alt annet så veldig, veldig bra ut! Jeg er veldig glad for at det er over, og at ingenting mer må gjøres. Nå er alt fikset og klart :Heartred

Nå er det kun et par dager til oppstart på progynova-tabletter, er det noen andre som går på det nå? Noen som har bivirkninger av de?

Ellers har jeg gjennomført hysteroskopi idag. Det var skikkelig vondt!! Altså, au!! De fjernet min lille polypp, som jeg ikke kjente i det hele tatt, og alt annet så veldig, veldig bra ut! Jeg er veldig glad for at det er over, og at ingenting mer må gjøres. Nå er alt fikset og klart :Heartred
Åh nå kjenner jeg at jeg gruer meg litt til det er min tur neste uke. Forrige gang de var innom livmor og tittet så fikk jeg narkose sånn at jeg slapp å være med på det.

Åh nå kjenner jeg at jeg gruer meg litt til det er min tur neste uke. Forrige gang de var innom livmor og tittet så fikk jeg narkose sånn at jeg slapp å være med på det.
Du skal ta endometritest? Det er vondt, jeg skal ikke lyve- men det er utrolig fort over. Som i at alt hun gjorde tok under 5 minutter. Så derfor synes jeg det gikk greit, og jeg kunne lett gjort det igjen. Hysteroskopi varte litt lenger (også fordi hun fjernet en polypp), men det gikk fint. Det tok kanskje 10-15 minutter, og var veldig vondt i rundt 10 minutter. Men har ikke noe behov for å gjøre det igjen!

Men det er vondere med egguttak :smiley-ashamed004

Jeg har hatt masse eggløsningsslim i går og i dag, blir så redd for at jeg skal få eggløsning selvom jeg tar fyremandel. Opplever noen andre eggløsningsslim under stimulering?

Jeg har hatt masse eggløsningsslim i går og i dag, blir så redd for at jeg skal få eggløsning selvom jeg tar fyremandel. Opplever noen andre eggløsningsslim under stimulering?
Jeg opplevde faktisk det! Det var visst noe jeg ikke skulle bekymre meg over - husker jeg ble litt nervøs for det, men det endte godt!

Jeg fikk også det! Leste et sted at det kommer fordi eggene vokser? Vet ikke om det stemmer da!

Jeg hadde ikke bivirkninger første gang på progynova, men denne gangen ble jeg veldig trett, noe hodepine, og kvalm.

Hadde også samme og samme bekymring, men fyremadel gjør at det ikke skjer sa sykehuset❤

Gikk på det to ganger, men forsøkene ble avbrutt pga. cyster. Stod at det var funksjonelle cyster, så usikker på om det var på grunn av progynova. Men ingen bivirkninger ellers da.

Gikk på det to ganger, men forsøkene ble avbrutt pga. cyster. Stod at det var funksjonelle cyster, så usikker på om det var på grunn av progynova. Men ingen bivirkninger ellers da.
Hva betyr funksjonelle cyster? Er det noe som forsvinner av seg selv? Håper ikke det blir noe cyster her altså… :nailbiting: Men man må jo prøve, jeg trenger litt mer jevn vekst på folliklene. Fikk du cyster når du ikke gikk på progynova? Eller var det kun da? Håper det er greit at jeg spør:shy:

Hva betyr funksjonelle cyster? Er det noe som forsvinner av seg selv? Håper ikke det blir noe cyster her altså… :nailbiting: Men man må jo prøve, jeg trenger litt mer jevn vekst på folliklene. Fikk du cyster når du ikke gikk på progynova? Eller var det kun da? Håper det er greit at jeg spør:shy:
Det er cyster som ikke har gått i eggløsning. Har fått det utenom også, så tviler på at det er det. Men de visste ikke, så de lot meg heller ta naturlig syklus. Men cyster er det læll. :dead:

Jeg brukte progynova for første IVF runden. Sto på det i 11 dager eller noe sånn. Tror det var for å «nullstille» og prøve å få folliklene til å vokse jevnt. Jeg hadde egentlig ingen bivirkninger av det som jeg kan huske. :) Ubehaget kom først med Gonal-f.

Er det andre her som har hatt fryseforsøk i naturlig syklus? Er det slik at vi burde unngå samleie rundt eggløsning? Vi skal ha innsett av blasto som jeg regner med skjer i uke 12 ( begynner med eggløsningstest på fredag som er 6. syklusdag). Har lest at det kan være risiko for flerlinger, men har ikke blitt gortalt dette av Hausken

Er det andre her som har hatt fryseforsøk i naturlig syklus? Er det slik at vi burde unngå samleie rundt eggløsning? Vi skal ha innsett av blasto som jeg regner med skjer i uke 12 ( begynner med eggløsningstest på fredag som er 6. syklusdag). Har lest at det kan være risiko for flerlinger, men har ikke blitt gortalt dette av Hausken
Har ikke hatt, men skal i gang med akkurat det samme når TR kommer nå, med letrozol og fryseinnsett. Har ikke fått noe beskjed om å avstå fra samleie (ennå), men er jo risiko for flerlinger hvis man klarer å bli gravid både med innsatt embryo og med egget kroppen slipper selv :oops: Tror det er veldig sjeldent, da!
Også er det jo en liten risiko for å modne mer enn ett egg når man står på letrozol, så derfor tar de inn til ultralydkontroll for å sjekke. Når jeg gikk på letrozol tidligere (bare for modning, ikke innsett) fikk jeg beskjed om at jeg måtte avstå fra samleie etter UL dersom de fant 3 eller flere egg som kunne slippe da de ikke ville risikere flerlinger. Jeg hadde aldri mer enn ett :joyful:

Back
Topp