Mars 2025

Tusen takk for svar! Jeg begynte faktisk på blodfortynnende i dag for sikkerhetsskyld. Skulle egentlig vente til etter innsett, men er så redd for blodpropp. Også har jeg lest motsigelser ang salt. På mitt brev stod det at jeg skulle spise salt, mens andre har fått beskjed om å unngå. Hva sa de til deg?
Tror faktisk ikke de nevnte salt til meg i det hele tatt, kan i alle fall ikke huske det :bored: Men leser litt motstridende ting når jeg søker på det ja, så tror egentlig jeg bare hadde forholdt meg til det klinikken sier. Salt binder jo vann i kroppen, så hvis klinikken tenker det går fint så gjør det nok det :) Masse lykke til, jeg krysser alt for at det går bra!! :Heartred

Jeg har vondt i magen, den er kjempestor og tung og full, er tungpustet, «rykker» i lunge og mage for hvert skritt jeg tar og gjør vondt å tisse. Er det noe jeg kan gjøre for å forebygge? Redd de sier jeg ikke kan sette inn i morgen!!
Høres veldig ut som om du begynner å bli/er overstimulert. Jeg ble det etter uttak. Hadde så vondt at jeg ble hentet av ambulansen og var på legevakten i mange timer før jeg kom inn. De sendte meg til Ullevål der det ble konstantert at jeg hadde mild/moderat OHSS. Fikk beskjed om å drikke farris og/eller spise salt chips. Ble ikke innsett etterpå.

Håper det går bedre med deg!

Jeg har vondt i magen, den er kjempestor og tung og full, er tungpustet, «rykker» i lunge og mage for hvert skritt jeg tar og gjør vondt å tisse. Er det noe jeg kan gjøre for å forebygge? Redd de sier jeg ikke kan sette inn i morgen!!
Jeg har vært overstimulert tidligere og er i risikosonen nå. Drikker farris (elektrolytter), spiser proteinrik mat og holder meg ganske rolig som forebyggende tiltak.

Høres veldig ut som om du begynner å bli/er overstimulert. Jeg ble det etter uttak. Hadde så vondt at jeg ble hentet av ambulansen og var på legevakten i mange timer før jeg kom inn. De sendte meg til Ullevål der det ble konstantert at jeg hadde mild/moderat OHSS. Fikk beskjed om å drikke farris og/eller spise salt chips. Ble ikke innsett etterpå.

Håper det går bedre med deg!
Uff! Ikkesant. Tusen takk:Heartred

Åh okei, hvor var du da? Jeg er så lei av å vente på å bli gravid bare. Var blodprøvene dine fine? For mine var fine. Men jeg bare puster og peser som om jeg ikke finner luft, men går helt fint med meg når jeg bare ligger, da er det ikke vondt heller, men har en hund som må luftes og samboeren min er på granca :happy8
Mitt første tegn på OHSS var også tungpustet. Peste som at jeg hadde løpt maraton når jeg gikk på flat bakke. Er du langt unna klinikken? Du bør nok si i fra med en gang i morgen. Har forstått det som at hvis man har ohss er det skikkelig ubehagelig hvis du faktisk blir gravid.

Veldig spennende å høre hva de sier i morgen!
Min svigerinne ble gravid med ohss, og hun ble veldig dårlig. Tappet 2 liter pleuravæske fra høyre væske, og hadde også en god del liter væske i buken som de valgte ikke å tappe. Innlagt i over en uke. Men graviditeten satt hele veien da :Heartpink lureste er helt sikkert å høre på anbefaling fra klinikkene. Er så spent på hvor mange blasto det blir, har en god magefølelse på at det er endel :Heartpink

Mitt første tegn på OHSS var også tungpustet. Peste som at jeg hadde løpt maraton når jeg gikk på flat bakke. Er du langt unna klinikken? Du bør nok si i fra med en gang i morgen.
Jeg skal dit for innsett i morgen! Tar 1 time dit med kollektiv
Har forstått det som at hvis man har ohss er det skikkelig ubehagelig hvis du faktisk blir gravid.
Veldig spennende å høre hva de sier i morgen!
Min svigerinne ble gravid med ohss, og hun ble veldig dårlig. Tappet 2 liter pleuravæske fra høyre væske, og hadde også en god del liter væske i buken som de valgte ikke å tappe. Innlagt i over en uke. Men graviditeten satt hele veien da :Heartpink lureste er helt sikkert å høre på anbefaling fra klinikkene. Er så spent på hvor mange blasto det blir, har en god magefølelse på at det er endel :Heartpink
Tusen takk for svar begge to!! Men jeg er så redd for å si at jeg er dårlig, for vil så gjerne sette inn. Da fryser de sikkert alt..

Jeg skal dit for innsett i morgen! Tar 1 time dit med kollektiv

Tusen takk for svar!! Men jeg er så redd for å si at jeg er dårlig, for vil så gjerne sette inn. Da fryser de sikkert alt..
Selv om det er utrolig kjipt med totalfrys (det fikk vi i oktober), så er det for ditt eget beste. Hvis det er det som skjer :HeartpinkJeg fikk ikke sette inn og hadde bare forstørret eggstokker på uttaket, ingen andre symptomer da. De neste dagene ble jeg enda verre og var skikkelig dårlig 10 dager etter uttaket. Så det kan også bli verre :Heartpink Så det er veldig viktig å fortelle hvordan du har det, så de kan få gi deg riktig medisinsk behandling.

Tusen takk for svar begge to!! Men jeg er så redd for å si at jeg er dårlig, for vil så gjerne sette inn. Da fryser de sikkert alt..
Jeg støtter veldig @Juletre34 over her. Kjempe kjedelig at det evt. blir utsatt innsett, men det er kjedeligere å bli veldig dårlig. Jeg spurte min gode venn, chat gpt, om risikoene ved innsett med ohss. Av egen nysgjerrighet, men tenkte jeg kunne dele :)

Vedlegg

• IMG_8394.jpeg
    IMG_8394.jpeg
    366,6 KB · Visninger: 32
  • IMG_8395.jpeg
    IMG_8395.jpeg
    342,9 KB · Visninger: 34
Selv om det er utrolig kjipt med totalfrys (det fikk vi i oktober), så er det for ditt eget beste. Hvis det er det som skjer :HeartpinkJeg fikk ikke sette inn og hadde bare forstørret eggstokker på uttaket, ingen andre symptomer da. De neste dagene ble jeg enda verre og var skikkelig dårlig 10 dager etter uttaket. Så det kan også bli verre :Heartpink Så det er veldig viktig å fortelle hvordan du har det, så de kan få gi deg riktig medisinsk behandling.
Jeg støtter veldig @Juletre34 over her. Kjempe kjedelig at det evt. blir utsatt innsett, men det er kjedeligere å bli veldig dårlig. Jeg spurte min gode venn, chat gpt, om risikoene ved innsett med ohss. Av egen nysgjerrighet, men tenkte jeg kunne dele :)
Tusen takk for svar begge :Heartred Skal tenke på hva jeg gjør, men tror dere de sannsynligvis ser på UL at jeg er overstimulert og fryser det på eget initiativ? Og kan det være farlig? Eller er det bare ubehagelig med OHSS?

Tusen takk for svar begge :Heartred Skal tenke på hva jeg gjør, men tror dere de sannsynligvis ser på UL at jeg er overstimulert og fryser det på eget initiativ? Og kan det være farlig? Eller er det bare ubehagelig med OHSS?
De vil kunne se at eggstokkene dine er forstørret, men de er nok også avhengig av å høre hvordan allmenntilstand din er. De kan eventuelt sjekke feber, jeg fikk feber, men det var først en uke etter uttak. Vet at ohss kan gi blodpropp og kan være farlig for din helse. Spurte chat gpt om hvilke konsekvenser det kan ha.
1000008363.jpg

1000008365.jpg

De vil kunne se at eggstokkene dine er forstørret, men de er nok også avhengig av å høre hvordan allmenntilstand din er. De kan eventuelt sjekke feber, jeg fikk feber, men det var først en uke etter uttak. Vet at ohss kan gi blodpropp og kan være farlig for din helse. Spurte chat gpt om hvilke konsekvenser det kan ha. Vis vedlegget 456534
Vis vedlegget 456535
Tusen takk for svar! Jeg begynte på blodfortynnende i dag for sikkerhetsskyld, skulle egentlig ikke begynne før i morgen. Men blodpropp er jeg livredd for, tror du jeg kan få det selvom jeg tar blodfortynnende?

Sniker… Slik jeg har forstått det så kan ikke egget fryses om det er gjort klar til innsett (de tar bort celler rundt etc), så hvis det er sjanse for at du er overstimulert og ikke kan sette inn så ville jeg sagt frem så tidlig som mulig i morgen.
Når det er sagt så blir man veldig litt gravid om man er overstimulert, men det blir mye verre og gravide må som oftest bli innlagt på sykehus og tappe væske fra buken. Men tror ikke det er farlig, bare veldig vondt og du kan bli liggende på sykehuset en stund.

Har du fått beskjed om å si ifra hvis du opplevde visse symptomer?

Du fikk jo ut mange egg, det er jo helt vanlig å ha vondt etterpå da for alle eggposene fyller seg jo med vann, men at du er tungpustet er kanskje litt rart.

Tusen takk for svar! Jeg begynte på blodfortynnende i dag for sikkerhetsskyld, skulle egentlig ikke begynne før i morgen. Men blodpropp er jeg livredd for, tror du jeg kan få det selvom jeg tar blodfortynnende?
Tviler på det, det er jo behandling for blodpropp. Risikoen er iallefall veldig mye mindre :)

Sniker… Slik jeg har forstått det så kan ikke egget fryses om det er gjort klar til innsett (de tar bort celler rundt etc), så hvis det er sjanse for at du er overstimulert og ikke kan sette inn så ville jeg sagt frem så tidlig som mulig i morgen.
Når det er sagt så blir man veldig litt gravid om man er overstimulert,
Mente du lett gravid? Og vet du hvorfor? Da frister det veldig å kjøre på..
men det blir mye verre og gravide må som oftest bli innlagt på sykehus og tappe væske fra buken. Men tror ikke det er farlig, bare veldig vondt og du kan bli liggende på sykehuset en stund.

Har du fått beskjed om å si ifra hvis du opplevde visse symptomer?

Du fikk jo ut mange egg, det er jo helt vanlig å ha vondt etterpå da for alle eggposene fyller seg jo med vann, men at du er tungpustet er kanskje litt rart.
Tusen takk for svar! Shit er det sant, så det kan ikke fryses igjen nei.. da burde jeg nesten ringe vakttelefonen nå. Ja fikk beskjed om at jeg skulle ringe ved symptomer på OHSS.

Mente du lett gravid? Og vet du hvorfor? Da frister det veldig å kjøre på..

Tusen takk for svar! Shit er det sant, så det kan ikke fryses igjen nei.. da burde jeg nesten ringe vakttelefonen nå. Ja fikk beskjed om at jeg skulle ringe ved symptomer på OHSS.
Ja, jeg leste mye om det og var mange som kjørte på nettopp pga man ofte ble gravid, men nå er det visst blitt veldig strengt fordi det er så store komplikasjoner for kvinnen som lå legges inn på sykehus.

Vet dere om OUS svarer på dialogmeldinger i helger? Sendte en melding nå og spurte om en UL før de klargjør og risikerer å ødelegge egget for frysing, men håper bare de ser den. Skulle ønske det var en måte å få kontakt med dem på? Kanskje jeg må møte opp dit i morgen kl 8?

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp