Mars 2023 ❤

Sniker her - ble overrasket over at du fikk sette inn fersk blastocyst på Riksen, visste ikke at de gjorde det. Jeg fikk insett på dag 2 med 7 befruktete egg for et år siden (men 4 av de andre som klarte seg ble fryst på dag 5). Var det en særlig grunn til at de ventet til dag 5, eller har de endret policy tro?

Masse lykke til, håper det er graviditetssymptomer! ❤️
Jeg kunne velge mellom dag 1 stk dag 5 eller 2 stk dag 3.
Riksen anbefalte dag 5 (siden jeg hadde 4 stk som så ok ut på dag 3). Men siden det var ivf #4 fikk jeg også velge å sette inn 2stk på dag 3.
Riksen, mars 2023.
 
Føler sånn med deg. Det er ikke lett, har 3 gode venninner som er gravid nå å kjenner det er ganske hardt. En av de var gravid samtidig som meg for 2 år siden, jeg mistet I uke 21. Så var ganske tøft at hun igjen ble gravid etter et par forsøk. Håper virkelig spiren sitter hele veien til deg nå :Heartred:Heartred:Heartred:Heartred
Tusen takk!

Og det er veldig trist å høre at du mistet i uke 21. Håper at sønnen din får søsken snart ❤️ Det går sikkert bra!
 
Jeg kunne velge mellom dag 1 stk dag 5 eller 2 stk dag 3.
Riksen anbefalte dag 5 (siden jeg hadde 4 stk som så ok ut på dag 3). Men siden det var ivf #4 fikk jeg også velge å sette inn 2stk på dag 3.
Riksen, mars 2023.
Kult, virker ha skjedd en del med metodene deres det siste året!
 
Sniker her - ble overrasket over at du fikk sette inn fersk blastocyst på Riksen, visste ikke at de gjorde det. Jeg fikk insett på dag 2 med 7 befruktete egg for et år siden (men 4 av de andre som klarte seg ble fryst på dag 5). Var det en særlig grunn til at de ventet til dag 5, eller har de endret policy tro?

Masse lykke til, håper det er graviditetssymptomer! ❤️
Jeg vet virkelig ikke. Hadde bare positive opplevelser med Riksen frem til innsett, men det var til gjengjeld maks samlebåndfølelse.

Vi fikk beskjed dagen etter uttak om at de ville vente til dag 5 med innsett siden vi hadde 6 som var befruktet, men at de ville ringe hvis situasjonen endret seg. På dagen for innsett fikk vi ikke vite noen ting. Ikke et ord om hvordan det hadde gått eller hva situasjonen var med de resterende fem. Fikk bare beskjed om at nå var det satt inn og noen kommer til å ringe i morgen og fortelle hva som har skjedd med resten. Det var først dagen etter vi fikk vite at de andre hadde sluttet å utvikle seg (jeg tror det var to stykker igjen da) men at de var fornøyd med kvaliteten på det som var satt inn.

Takk for lykkeønskningene, jeg velger å tenke positivt denne siste dagen før test på fredag
 
Lykke til dere som får satt inn i dag!

Vi har fått vite at 17 av 30 egg var modne og 13 ser ok ut i dag. Fremdeles en stund til dag fem og frysing men håper noen av dem overlever så langt.

Jeg har ikke lært av tidligere og tilbragt hele dagen på kjøpesenter men nå sa kroppen stopp. Klar for å ligge på sofaen i noen timer. (Altfor fristende med alt vi ikke har tilgang på hjemme :happy090 )
 
Fikk fantastisk telefon fra klinikken i dag !:smiley-bounce012 9 av 9 egg er befrukta:smiley-bounce022De ringer igjen i morgen med ny oppdatering. Faller mange fra blir det innsett av 3 dagers, men planen er foreløpig innsett av 5 dagers på mandag:happy093
Sååå gøy!!
 
Kult, virker ha skjedd en del med metodene deres det siste året!
Hei! Jeg hadde mitt første forsøk på Riksen i 2021, og da fikk jeg 5 blastocyster (ut av 15 egg på uttak). Jeg var kraftig overstimulert, men de satte likevel inn 1 fersk blastocyst. Ble steindårlig med null oppfølging. Skjønner jo nå i etterkant at de aldri skulle satt inn det embryoet. Har flere venninner og kollegaer som før dette også fikk satt inn blastocyster (enten 5 eller 6-dagers ferskforsøk) :) Så vet ikke om de har endret metodene sine..
 
Hei! Jeg hadde mitt første forsøk på Riksen i 2021, og da fikk jeg 5 blastocyster (ut av 15 egg på uttak). Jeg var kraftig overstimulert, men de satte likevel inn 1 fersk blastocyst. Ble steindårlig med null oppfølging. Skjønner jo nå i etterkant at de aldri skulle satt inn det embryoet. Har flere venninner og kollegaer som før dette også fikk satt inn blastocyster (enten 5 eller 6-dagers ferskforsøk) :) Så vet ikke om de har endret metodene sine..
OK interessant, har aldri vært tema her men har fått ut maks 11 egg så kanskje derfor. Kjedelig at du fikk dårlig oppfølging.
 
OK interessant, har aldri vært tema her men har fått ut maks 11 egg så kanskje derfor. Kjedelig at du fikk dårlig oppfølging.
Sniker :happy: Jeg har lest for flere år siden (sikkert fra typ Kvinneguiden eller her inne) at Riksen satser på blasto hvis man har mer enn 9 befruktede egg - men det virker jo ikke som de er spesielt konsekvente der. Jeg har fått innsett av fersk blasto to ganger, der jeg hadde 13 befruktede første gangen, mens jeg bare hadde 6 befruktede andre gangen. Jeg forsto det slik at de valgte å dyrke til blasto andre gangen fordi første runde gikk bra (med tanke på blastocyst-rate) og at eggene i runde to så «veldig fine ut», men at de gjorde et unntak den gangen.

Og innsett av fersk embryo uansett 2- eller 3- dager eller blasto får man vel så lenge man ikke er overstimulert?
 
Fyfader så trøtt å sliten man skal måtte være da.. ble jo mye værre etter innsett.. heldigvis ikke så mye annet ubehag for øyeblikket som har dukket opp. Dårlig matlyst og kvalme har jeg slitt med i 3 uker alt :p
 
Fyfader så trøtt å sliten man skal måtte være da.. ble jo mye værre etter innsett.. heldigvis ikke så mye annet ubehag for øyeblikket som har dukket opp. Dårlig matlyst og kvalme har jeg slitt med i 3 uker alt :p
Kjenner meg alt for godt igjen. Fy det er godt å IKKE gå på de greiene du gjør :gen045
 
Back
Topp