~Mars 2021~

Quoter ett tilfeldig innlegg fra deg.
Tror ikke jeg trenger hjelpen din på en stund :p
Vis vedlegget 352327
Fikk varsel om at de er kommet på lager igjen her også etter at jeg kjøpte den siste til deg den gangen.

Bare at nå sitter jo jeg på hjemmekontor.
Og anbefalingen er at man handler i kommunen man bor.

Den anbefalingen kommer jeg til å bryte. Vi har en felles bo og arbeidsregion med Ålesund sies det. Vi har i aller høyeste grad også en felles handle - region. Min kommune har ikke plantebutikk, jeg har plantasjen og hageland innen fin avstand, men det er ålesund. Min kommune har ikke lekebutikk. Ikke "vanlige inneklær" type hm, cubus, kappahl, linde-butikker. Min kommune har altså et av landets største kjøpesenter 15 minutter fra meg. 5 minutter fra kommunegrensa.

Men stuck på hjemmekontor er det ikke bare å svippe nedom biltema i lunsjen, eller svinge innom plantasjen på vei hjem. Eller for å snakke om min nye plass å legge igjen penger, kreativshop.no!

Men jeg skal ha tak i noen sånne til de små spirene mine blir større.

Da har visst svigers fått vaksinen også:) Pappa får i morgen:) Pappa pga jobb og ikke alder. De har sagt i ca 3 uker nå , så endelig i morgen:) Supert supert! Ellers, her går det i husarbeid.

Fikk varsel om at de er kommet på lager igjen her også etter at jeg kjøpte den siste til deg den gangen.

Den anbefalingen kommer jeg til å bryte. Vi har en felles bo og arbeidsregion med Ålesund sies det. Vi har i aller høyeste grad også en felles handle - region. Min kommune har ikke plantebutikk, jeg har plantasjen og hageland innen fin avstand, men det er ålesund. Min kommune har ikke lekebutikk. Ikke "vanlige inneklær" type hm, cubus, kappahl, linde-butikker. Min kommune har altså et av landets største kjøpesenter 15 minutter fra meg. 5 minutter fra kommunegrensa.

Men stuck på hjemmekontor er det ikke bare å svippe nedom biltema i lunsjen, eller svinge innom plantasjen på vei hjem. Eller for å snakke om min nye plass å legge igjen penger, kreativshop.no!

Dette er også i nabokommunen, den i kommunen har ikke dessverre.
Tenker at å bestille på "klikk og hent", bruke munnbind og holde avstand så tar jeg sjansen.
Den butikken der er også slik at det er lett å holde avstand, den i kommunen er trang noe som gjør det vanskelig.
Tenker jeg tar en hurtigtest på jobb i morgen (kan ta slike på jobben når man ikke har symptomer) i tillegg så da burde det være greit om jeg henter på lørdag selv om det ikke er i kommunen.

Savner å gå i butikker jeg. Helst uten munnbind. Nettbutikker er ikke det samme. Ikke klikk og hent heller. Har håp for julehandelen.

Jeg tror den skatten blir stygg. Satt på jobb og førte meg opp på vakter her en dag. Tjene inn:p For tror det blir en del sammenlagt på meg og gubben. Bare han ikke får den smellen han fikk første året vi var sammen så :hilarious::p

Savner å gå i butikker jeg. Helst uten munnbind. Nettbutikker er ikke det samme. Ikke klikk og hent heller. Har håp for julehandelen.
Det har vi sånn sporadisk kunnet gjøre her. Vel, ikke helt sånn jeg pleier gjøre av og til, ta med meg ungene, handle, kjøpe skoleboller og sjokomelk og sette oss på en benk, ha en kjekk dag hvor de får gå og titte og jeg får handlet. Det er jo "helst bare en voksen". Vi hadde med alle tre for er par uker siden da, de måtte ga joggesko til våren. Men da ble det rett hjem etterpå. Og flashback til en tilsvarende handletur i starten av april 2020.

Julehandelen. Tenk om jeg kan gå på amfi medlemskveld med masser av andre folk.

Det vil føles rart.

Jeg leste at man tenker samfunnet kan begynne å åpne og normaliseres så smått når alle over 45 er vaksinert. ("normaliseres". Begynne på prosessene. Havnet vi noen gang tilbake der vi var?)

Til pinse etter gjeldende fhi - estimat (men kan vi få et nytt vaksine - estimat snart tro? Etter at de kommer med AZ konklusjonen sin i morgen kanskje? Det gjeldende er utdatert. De blir fort det pga endrede leverings - estimat)

Men tankene mine begynte å spinne om pinse. I fjor pinse var vi på campingtur, med telt på campingplass. Det vil jeg gjerne gjøre igjen om været er bra (telt i regn er kjedelig)

På tide å begynne å tenke på å komplettere camping utstyr. Få tak i det som må til for å fikse den stanga som knakk. Et liggeunderlag i manko. Div annet som hadde vært kjekt å ha

Når du snakker om sola....der kom mannen sin. Og vi må feire! Smell ja, men overhode ikke så gale som vi frykta. Nå blir det «fest» :hilarious:

Det har vi sånn sporadisk kunnet gjøre her. Vel, ikke helt sånn jeg pleier gjøre av og til, ta med meg ungene, handle, kjøpe skoleboller og sjokomelk og sette oss på en benk, ha en kjekk dag hvor de får gå og titte og jeg får handlet. Det er jo "helst bare en voksen". Vi hadde med alle tre for er par uker siden da, de måtte ga joggesko til våren. Men da ble det rett hjem etterpå. Og flashback til en tilsvarende handletur i starten av april 2020.

Julehandelen. Tenk om jeg kan gå på amfi medlemskveld med masser av andre folk.

Det vil føles rart.
Det vil føles bra. Jeg skal så ta med begge ungene på senteret ved første mulighet. Må bare vente på at det åpner og avstandskravet forsvinner

Jeg leste at man tenker samfunnet kan begynne å åpne og normaliseres så smått når alle over 45 er vaksinert. ("normaliseres". Begynne på prosessene. Havnet vi noen gang tilbake der vi var?)

Til pinse etter gjeldende fhi - estimat (men kan vi få et nytt vaksine - estimat snart tro? Etter at de kommer med AZ konklusjonen sin i morgen kanskje? Det gjeldende er utdatert. De blir fort det pga endrede leverings - estimat)

Men tankene mine begynte å spinne om pinse. I fjor pinse var vi på campingtur, med telt på campingplass. Det vil jeg gjerne gjøre igjen om været er bra (telt i regn er kjedelig)

På tide å begynne å tenke på å komplettere camping utstyr. Få tak i det som må til for å fikse den stanga som knakk. Et liggeunderlag i manko. Div annet som hadde vært kjekt å ha
Vi har lovt ungene telttur i år. Første mål er hagen :hilarious:

Da har visst svigers fått vaksinen også:) Pappa får i morgen:) Pappa pga jobb og ikke alder. De har sagt i ca 3 uker nå , så endelig i morgen:) Supert supert! Ellers, her går det i husarbeid.
Åh, håper de kan få fortgang her også:wacky:

Vi har lovt ungene telttur i år. Første mål er hagen :hilarious:

Jeg har sagt til ungene at jeg har et mål for 2021 om minst 10 netter i telt. Minst 2 av dem utenfor egen hage.

(og halvt på spøk avklart med naboen at dere hage er jo på andre siden av hekken og helt klart ikke vår hage ;))

Vipps så har jeg en habdlekurv på en god 1000 - lapp. Fiskesett til teltstanga som knakk. Og, vel, sånn footprint /presenning under teltet for å holde undersiden av teltet rent, samt isolere litt mot kulde.

Ikke trykket kjøp enda, kan surre rundt og finne billigere men spørs om jeg får det billigere inkl porto og uten toll og tull, i alle fall om det ikke skal være "unbranded teltstang-fiks". Det burde jo egebelig gå bra. Men?

Har hente mellomste på skolen. Eldste kommer snart litt lekser og hente minste i bhg etterpå:)

Back
Topp