~Mars 2021~

Ja, det blir litt som å sammenligne restriksjonene her i Uk og Norge. Det kan ikke sammenlignes. enkelte steder i Norge har såvidt hatt restriksjoner utenom den første lockdownen som hele verden hadde. Fordi det har vært så lite smitte. Ikke nødvendigvis fordi de har vært flinkere til å holde seg hjemme, men fordi enkelte steder i Norge er så øde og alene at det skal litt til at det blir mye smitte.
det sier seg selv at i store byer er det mer smitte, folk bor tettere.
Det er Nettop det, handler ikke om flink/ikke flink, følge regler :ikke følge regler osv
Oslo har mange storfamilier i små leiligheter feks, klart det smittes lettere , eller arbeidere fra utlandet

Det er Nettop det, handler ikke om flink/ikke flink, følge regler :ikke følge regler osv
Oslo har mange storfamilier i små leiligheter feks, klart det smittes lettere , eller arbeidere fra utlandet
Ja, det blir mer smitte da. Litt lettere å holde seg unna smitte når man bor midt på et jorde og nærmeste nabo er 1 km unna :hilarious:

Det er ikkje Bergen og eg er i risikogruppe, så eg har ikkje hatt anna kontakt enn jobb, familien såg eg sist i mai 20. Utenom far min i 30 minutter i desember og moren min i forbindelse med operasjon nå i mars. Me ofrer mykje også. Ungene har ikkje deltatt på speideren siden mars i fjor, det er ikkje anbefalt med unødvendige kollektivtransport. At Oslo ikkje får kontroll på smitten er leit, men det kan ikkje skyldes på andre. Det er dei som ikkje følger tiltak, som må ta ansvar.
Alle ofrer. Men ikke alle ofrer like mye. Sånn er det bare.

Eg jobber med dette viruset. Det er faktisk dei som ikkje følger tiltak, som gjer at dei blir forlenga. At nokon ikkje beliter seg, går utover alle, nå er tiltaka innført for hele landet og det skal eg følge. Eg skal ikkje reise vekk i påsken.
Du ser ikke at det er en forskjell på å bo på småsteder med egen bil og å bo i Oslo sentrum? Det var regjeringen som valgte holde grensene åpne. Å unngå smitte i en by som Oslo når grensene er åpne ville krevd lockdown fra mars til nå. Men ja, mye enklere å skylde på innvandrerfamilier i små leiligheter enn å kritisere de med faktisk makt som bestemmer i landet og har tatt valgene som gjør at vi er i denne situasjonen. Noe annet kunne jo faktisk vært konstruktivt og ført til endring.

God morgen :)
Hva har dere planer om i dag? Her skal jeg til tannlegen :sorry::wtf
Hei. Har vart på veiledning med minste. Og levert han i bhg nå var det hjem ta ut av oppvaskmaskinen og vente på eldste som kommer snart hjem fra skolen. Lykke til hos tannlegen

Men likevel ikke feil , Oslo får ekstremt mye dritt
Jeg kan bare si at jeg er glad for at vi har enebolig på mindre sted, med hage og alt. Tenk i Spania da de måtte holde seg innendørs hele tiden utentatt ved spesielle ting:sorry:

Jeg kan bare si at jeg er glad for at vi har enebolig på mindre sted, med hage og alt. Tenk i Spania da de måtte holde seg innendørs hele tiden utentatt ved spesielle ting:sorry:
Det gikk det også , venninnen min hadde det sånn lenge i Bolivia , en dag i uken fikk hun lov å gå å handle til fast tidspunkt

Er snø der ja. Ja når blir det godt å komme seg bort litt, selv om vi fortsatt ikke møter sndre så hjelper det å bytte litt stue for noen dager
Den ser jeg. Man blir litt sånn halvsprø av å bare gå hjemme. Men er deilig med den siste påskesnøen på hytta også. Selv om man er lei av snø hjemme. :hilarious:

Fra en som jobber i IT-bransjen, har hatt digitale møter lenge og til og med har fag om emnet: Nei.

En god del virksomheter som gjør det sånn nå. Det er ikke lurt. Folk får ikke med seg ting og det er slitsomt. Kortere møter hyppigere er mye mer effektivt.

Med tre helt ulike punkter på agendaen hadde det vært vesentlig bedre å ha tre ulike møter. Når man møtes fysisk og folk taper tid på reise per møte og man kan være sosial i pausene gir det mening å samle ting. Når det blir heldigitalt forsvinner de gevinstene.
Takk for utfyllende informasjon. Greit å vite at jeg ikke er helt på jordet med Åssen jeg tenkte. :p

Vi sitter foran skjermen. Sitter nå 1,5t først, nå er det brukere og gruppe som jeg ikke er en del av og da kobler jeg litt av :p en liten pause halv 11.
Det høres veldig tungt ut faktisk. Men nå får jeg veldig fort vondt i hodet/migrene. Så heldigvis er ikke alle like skjøre som meg der. :oops:

Vi har vært gjennom en tøff tid på jobb, og flere begynner å slite med effekten av hjemmekontor.
Tiden som kommer vil bli enda tøffere.

Så på grunn av det fine været kombinert med dette har sjefen gitt oss betalt fri resten av dagen med oppfordring til å komme oss ut og nyte solen :)

Puh, ferdig. Måtte svippe hjemom og ta paracet før jeg henter ungene *skallebank*

Back
Topp