~Mars 2021~

Har kun barn i barnehage så hva som skjer på skolene påvirker oss heldigvis lite. Barna er stort sett fra nærmiljøet mens de ansatte og vikarene kommer fra litt rundt omkring. Blir det først smitte i barnehagen er jeg ganske sikker på at hele gjengen havner i karantene. Vi vil i hvert fall holde barna hjemme uavhengig av hvilken kohort som rammes. Nok søsken på kryss og tvers i ulike kohorter, dessuten brukes vikarene på tvers.

Håper virkelig vaksineringen får opp farten.
Lille U er i ansattbarnehage på jobb, og det er litt forskjellig hvor de forskjellige bor.
Her er skolen i rødt.
Frøkna (grunnskolen) er på skolen hver dag, mens eldsten (ungdomsskolen) har hjemmeskole 3 dager i uken.
Bor ikke i Oslo

Lille U er i ansattbarnehage på jobb, og det er litt forskjellig hvor de forskjellige bor.
Her er skolen i rødt.
Frøkna (grunnskolen) er på skolen hver dag, mens eldsten (ungdomsskolen) har hjemmeskole 3 dager i uken.
Bor ikke i Oslo
Skjønner at ansattbarnehage i Oslo er litt kjipt nå. Her har vi ikke vært på kontoret siden tidlig i høst.

Det framstår helt uvirkelig for meg. :hilarious: Jeg har sett maaaange, men så jobber jeg med nyheter da. :happy:
Jeg jobber ikke med nyheter, men har sett nesten alle fra regjeringen som omhandler korona.

God formiddag. Endelig fått roen over dagen, dvs, det er tid for lunsj. Jeg har ikke spist frokost enda og to do lista er lang på jobb, men jeg bør ikke bruke hele lunsjpausen på BV, jeg bør ha i meg mat også.

Dagen ble innledet med synskontroll av minstemor, som var meget sur når di dro derfra. Hun trenger nemlig ikke briller. Hun er bittelitt langsynt og har bittelitt skjeve hornhinner, men ikke så mye at det trengs korrigering, så hun skal ikke ha briller. Med mindre hun får mye vondt i hodet på skolen, da kanskje lesebriller som sin søster.

Derved er hun fortsatt den eneste i familien uten briller.

Det liker hun slett ikke.

Og det blir neppe bedre av at søstra bør ha en kontroll på om hun skal skifte glass, jeg MÅ nok ha nye briller... broren går årlig på kontroll og får justert styrke, og nærmer seg vel snart alderen for å bli nærsynt om han følger genene til foreldrene ;)

Så ble lillemor levert til mine foreldre, hvor min mor syr til henne, mens pappa spiller den forsvunne diamant og Frost-memory med henne. Så dro jeg hjem for å jobbe, hvor jeg hadde en telefon, noen hastemailer og litt sånn å ta tak i, og vips så var det altså lunsj allerede før jeg har fått laget meg frokost engang.

Senke skuldrene, lage mat, spise, og jobbe meg nedover lista mi.

Back
Topp