~Mars 2021~

KENGU: Gratulerer med dagen
:smiley-bounce016

Har dere barn som ikke tørr gå i besøk alene? Minstemor vil ha med en av oss voksne. Det går ikke i disse coronatider. Så vi har alltid med hjem da, og det går fint altså. Håper bare det løsner snart :) Hun kan være sjenert og mer reservert, men sosial. Hun kjenner jo foreldrene godt, spesielt flere av mødrene. Blir ikke helt klok på det bare:p men for all det, det kommer nok tidsnok. Men ingen av vennene hennes har vanskeligheter med det. O var alene i besøk fra han var 3 år hos venner :p

Oj de var ikke mangen
Vi har ikke besøk og alle butikkene er stengt. Eneste jeg bryr meg om er om barnehagen er åpen og det sender de ut melding om :p Har en slektning på 70+ i en av Oslos mest utsatte bydeler så trenger ingen pressekonferanse for å skjønne at vaksineringen ikke går noe særlig fort.

Vi har ikke besøk og alle butikkene er stengt. Eneste jeg bryr meg om er om barnehagen er åpen og det sender de ut melding om :p Har en slektning på 70+ i en av Oslos mest utsatte bydeler så trenger ingen pressekonferanse for å skjønne at vaksineringen ikke går noe særlig fort.
Har også barnehage i Oslo med mange barn fra mange forskjellige bydeler og områdene rundt Oslo.
Er egentlig veldig glad for at den bare er stengt i påskeuken, men er litt bekymret.
Har også brått fått en del smitte på skolen til barna.
Til nå hadde vi bare hatt 2 tilfeller, og den ene var allerede i karantene når personen fikk påvist smitte.
Dette var i april og august.
Nå på få dager er det oppdaget et tilfelle på trinnet til frøkna, og en elev og en lærer på et annet trinn.

Syns denne vaksineringen går så tregt, er jo det som er veien ut

Jeg følger med har barn i skole og bhg.
Syns det er greit att få med meg hva som skjer

Har også barnehage i Oslo med mange barn fra mange forskjellige bydeler og områdene rundt Oslo.
Er egentlig veldig glad for at den bare er stengt i påskeuken, men er litt bekymret.
Har også brått fått en del smitte på skolen til barna.
Til nå hadde vi bare hatt 2 tilfeller, og den ene var allerede i karantene når personen fikk påvist smitte.
Dette var i april og august.
Nå på få dager er det oppdaget et tilfelle på trinnet til frøkna, og en elev og en lærer på et annet trinn.

Syns denne vaksineringen går så tregt, er jo det som er veien ut
Har kun barn i barnehage så hva som skjer på skolene påvirker oss heldigvis lite. Barna er stort sett fra nærmiljøet mens de ansatte og vikarene kommer fra litt rundt omkring. Blir det først smitte i barnehagen er jeg ganske sikker på at hele gjengen havner i karantene. Vi vil i hvert fall holde barna hjemme uavhengig av hvilken kohort som rammes. Nok søsken på kryss og tvers i ulike kohorter, dessuten brukes vikarene på tvers.

Håper virkelig vaksineringen får opp farten.

Back
Topp