Mars 2016

Så kjipt med endo i tillegg:( Jeg har fått målt lavt D-vit nivå, så tar også det. Det er litt forskning som tyder på at muligens de med lave nivåer har lavere suksessrate med ivf, så vil iallfall passe på å være på normalt nivå, det er jo lurt sånn generelt ellers også:) Regner med du også har tatt en sjekk hos legen med måling av vitaminer, jern, stoffskifte osv?
Har også lest litt om Q10. De har ikke klart å vise noen resultater av det i mennesker foreløpig, kun noe i muse-forsøk. Vanskelig å si om det kan ha noe for seg før de eventuelt gjør mer forskning på det (jobber i biologisk forskning selv så er litt ekstra interessert i sånt hehe).
Jeg kommer nok også til å vurdere privat hvis det ikke funker nå, mest pga ventetiden. Hvis jeg får innsett men det blir negativt er det 4-5 måneders venting på Riksen, og det har jeg gjort allerede en gang og er ferdig med den type venting kjenner jeg... Denne gangen ble jeg prioritert pga avbrutt forsøk og måtte "bare" vente 2-3 måneder. Alt etter hva resultatet blir nå kan det jo også hende jeg har lyst til å høre om det finnes andre ting å prøve av medisiner og opplegg privat enn det Riksen kan tilby. Er jo tydelig at forskjellige medisiner virker forskjellig på folk, så skjønner jo også at det ikke er så lett å finne riktig oppskrift med en gang.
Vi får prøve å fokusere på dette forsøket først og så ta sorgene når de eventuelt kommer, selv om det er letter sagt enn gjort... :)

Nei, har ikke tatt noen tester..men etter 2 forsøk med dårlige egg har jeg jo lest at D-vit, stoffskifte etc er viktig. Så skal i neste uke å få sjekket dette. Er veldig spent på hvilke medisiner de vil prøve denne gangen. Legen ville også sende meg til ny operasjon for endo. Men både hun og jeg vet jo at det er stor risk å operere min eneste fungerende eggstokk. Så tror jeg heller mot å prøve et privat forsøk før jeg legger meg under kniven - om neste runde også går i dass. Ventingen er ihvertfall det verste, blir sur, bitter og ser mørkt på alt de månedene jeg går rundt å venter. For et liv!

Nei, har ikke tatt noen tester..men etter 2 forsøk med dårlige egg har jeg jo lest at D-vit, stoffskifte etc er viktig. Så skal i neste uke å få sjekket dette. Er veldig spent på hvilke medisiner de vil prøve denne gangen. Legen ville også sende meg til ny operasjon for endo. Men både hun og jeg vet jo at det er stor risk å operere min eneste fungerende eggstokk. Så tror jeg heller mot å prøve et privat forsøk før jeg legger meg under kniven - om neste runde også går i dass. Ventingen er ihvertfall det verste, blir sur, bitter og ser mørkt på alt de månedene jeg går rundt å venter. For et liv!
Da er det sikkert fint å få tatt en full sjekk, det er jo lurt å gjøre innimellom uansett når vi blir eldre;)
Skjønner du er spent på hva de tenker nå ja. Høres veldig skummelt ut med bare en eggstokk - hadde nok også gått privat da eventuelt når du vet at tid er en viktig faktor i forhold til utvikling av endo'en.
Tiden er vår fiende føler jeg - den går altfor sakte når man venter, og samtidig for fort i forhold til at man jo blir eldre også. Føler nesten jeg får en slags vente-depresjon, sånn i tillegg til at det er tungt å være barnløs til og begynne med:( Har vært litt lettere å vente denne gangen som det er kortere tid til ny runde, selv om det er mange tunge dager innimellom også. Så kortere ventetid er nok tingen for mange av oss i forhold til å takle situasjonen bedre:) Veldig glad for at jeg vet jeg har mulighet til å gå privat, er jo ikke alle som har råd til det...

Håper det blir mange desemberbarn fra denne gruppa :) hva tenker dere om den måneden? Inspirert fra vi som prøver.
Jeg bryr meg ikke om måned så lenge vi får barn og tenker baby til jul må være den perfekte julegave :)

Bryr meg ikke lenger om slikt :)

Er på dag 5 med Synarela nå og foreløpig går det fint :)

Jeg bryr meg overhodet ikke om å få desemberbarn, men tenker vi kommer til å få høre det fra andre. Jeg synes nesten det er bedre å ha termin da enn midt i fellesferien feks.

Hei:) ting tar tid og jeg er nok dpo en eller gang i mars:) er 3 dager nå siden siste primolut , men ingen blødning ennå. Føles som om hele kroppen er stappfull av væske. Kjennes ut som om hele meg er i ferd med å sprekke! Utrolig ubehagelig! Super ømme brystvorter i mange dager nå! Noen som har erfaringer med dette? :)

Melder meg inn her jeg også.. Hadde nylig fryseforsøk i naturlig syklus som ble avbrutt pga for lang syklus. Nå er jeg igang med styrt syklus, startet med progynova i går. UL- kontroll 29/2, og forhåpentligvis innsett første uken i mars.

Vi har en jente på 4 år som ble til ved hjelp av ivf i Porsgrunn. Nå har "jakten" på lillesøster eller lillebror startet! Måtte vi alle her inne rekke det i 2016. :)

Hei:) ting tar tid og jeg er nok dpo en eller gang i mars:) er 3 dager nå siden siste primolut , men ingen blødning ennå. Føles som om hele kroppen er stappfull av væske. Kjennes ut som om hele meg er i ferd med å sprekke! Utrolig ubehagelig! Super ømme brystvorter i mange dager nå! Noen som har erfaringer med dette? :)

Jeg hadde det også slik da jeg gikk på primolut på siste ivf forsøk. Følte meg oppblåst, fikk mye væske i kroppen. Men heldigvis gikk alt ut da jeg fikk mensen. Så ikke bekymre deg, alt vil forsvinne :)

Hei. Jeg er ny i forumet. Og mitt første ivf forsøk. Har tatt meg 9 år og komme hit. Hadde uthenting 13. Februar hvor de hentet ut 30 egg. 18 befruktet og 9 blastocyst til frys. Dessverre ville de ikke sette inn noen av disse blastocyst torsdag pga hyperstimulering så det går mot fryseforsøk i mars.

Last edited:
Og du har rett;) Fikk TR i dag og føler meg allerede litt "lettere" i kroppen;) Så da kan jeg endelig si at jeg er på syklusdag 1:D

Kjenner godt til den følelsen når man holder på med forsøk. Det å være på syklusdag 1 er en deilig følelse. Jeg er selv bekymret om jeg kommer til å få mensen av meg selv denne gangen. Mistenker at jeg må ta primolut eller provera for å sette igang mensen for dette fryseforsøket.

Kjenner godt til den følelsen når man holder på med forsøk. Det å være på syklusdag 1 er en deilig følelse. Jeg er selv bekymret om jeg kommer til å få mensen av meg selv denne gangen. Mistenker at jeg må ta primolut eller provera for å sette igang mensen for dette fryseforsøket.

Det føles deilig ja! :D selv om jeg vet at EL mest sannsynlig ikke kommer før om ca 20 dager:rolleyes:
Trodde det skulle bli en voldsom TR etter de vanvittige symptomene jeg hadde med primolut, men neida! Helt rolig og uten smerter:p

Det føles deilig ja! :D selv om jeg vet at EL mest sannsynlig ikke kommer før om ca 20 dager:rolleyes:
Trodde det skulle bli en voldsom TR etter de vanvittige symptomene jeg hadde med primolut, men neida! Helt rolig og uten smerter:p

Så bra med rolig tr. Jeg har bedt om å bytte til provera hvis jeg må sette igang mensen denne gang. Håper jeg ikke jeg får symptomer av den. :)

Hvordan står det til med Mars jentene? Er ikke lenge til vår mnd nå og tiden den går jammen fort også. :)

Jeg er idag på spraydag 3. Kjenner trettheten og hodepina kommer snikende.

Hvordan står det til med Mars jentene? Er ikke lenge til vår mnd nå og tiden den går jammen fort også. :)

Jeg er idag på spraydag 3. Kjenner trettheten og hodepina kommer snikende.
Det nærmer seg nå, ventetiden har vært lang. Spent på hvordan sprayen behandler meg denne gang. Jeg begynner på fredag og skal på første kontroll tirsdag.
Håper formen din ikke blir så mye verre! Tvi tvi for oss alle!

Back
Topp