Kathrine-87
Blir kjent med forumet
Så kjipt med endo i tilleggJeg har fått målt lavt D-vit nivå, så tar også det. Det er litt forskning som tyder på at muligens de med lave nivåer har lavere suksessrate med ivf, så vil iallfall passe på å være på normalt nivå, det er jo lurt sånn generelt ellers også
Regner med du også har tatt en sjekk hos legen med måling av vitaminer, jern, stoffskifte osv?
Har også lest litt om Q10. De har ikke klart å vise noen resultater av det i mennesker foreløpig, kun noe i muse-forsøk. Vanskelig å si om det kan ha noe for seg før de eventuelt gjør mer forskning på det (jobber i biologisk forskning selv så er litt ekstra interessert i sånt hehe).
Jeg kommer nok også til å vurdere privat hvis det ikke funker nå, mest pga ventetiden. Hvis jeg får innsett men det blir negativt er det 4-5 måneders venting på Riksen, og det har jeg gjort allerede en gang og er ferdig med den type venting kjenner jeg... Denne gangen ble jeg prioritert pga avbrutt forsøk og måtte "bare" vente 2-3 måneder. Alt etter hva resultatet blir nå kan det jo også hende jeg har lyst til å høre om det finnes andre ting å prøve av medisiner og opplegg privat enn det Riksen kan tilby. Er jo tydelig at forskjellige medisiner virker forskjellig på folk, så skjønner jo også at det ikke er så lett å finne riktig oppskrift med en gang.
Vi får prøve å fokusere på dette forsøket først og så ta sorgene når de eventuelt kommer, selv om det er letter sagt enn gjort...![]()
Nei, har ikke tatt noen tester..men etter 2 forsøk med dårlige egg har jeg jo lest at D-vit, stoffskifte etc er viktig. Så skal i neste uke å få sjekket dette. Er veldig spent på hvilke medisiner de vil prøve denne gangen. Legen ville også sende meg til ny operasjon for endo. Men både hun og jeg vet jo at det er stor risk å operere min eneste fungerende eggstokk. Så tror jeg heller mot å prøve et privat forsøk før jeg legger meg under kniven - om neste runde også går i dass. Ventingen er ihvertfall det verste, blir sur, bitter og ser mørkt på alt de månedene jeg går rundt å venter. For et liv!