Mars 2016

Takk. :)
Nei, er 29 så det kan ikke være alderen.. Håper jeg ;)
Har VELDIG lav AMH, men tror ikke det er grunnen heller. Hun sa bare at hun ville gjøre det før vi begynner med fryseforsøk. Jeg er veldig dårlig til å stille spørsmål underveis så jeg aner ikke hvorfor:p
Det håper virkelig jeg også!!

Har du vært igjennom mange forsøk? :)
29 er ingen alder nei;) Men jo, jeg vil nok tro det er lav AMH som er grunnen da! Den blir jo lavere med alder, og man vet aldri hvor fort den blir lavere, så hvis den er lav allerede vil de nok ikke ta sjansen på å vente for lenge. Hvis du eventuelt vil ha søsken hvis du blir gravid nå blir jo det fort en stund til og da er det bedre å ha "unge" egg fra nå klare til søskenforsøket enn å måtte modne nye egg da. Også hvis det ikke skulle gå med fryseegget ditt nå tar det jo litt tid før ny runde med uttak av nye egg igjen. Så jeg tipper det er for å gi deg best mulig sjanser til å få ut mange/bra egg nå som det er større muligheter for det:)
Har hatt to forsøk, første bare ett egg som overlevde til innsett (og ikke gravid), andre gang mange egg ut men få modne og ingen befruktet, så avbrutt og ikke innsett dessverre. Så jeg har masse egg men tydeligvis dårlig kvalitet på dem:(

29 er ingen alder nei;) Men jo, jeg vil nok tro det er lav AMH som er grunnen da! Den blir jo lavere med alder, og man vet aldri hvor fort den blir lavere, så hvis den er lav allerede vil de nok ikke ta sjansen på å vente for lenge. Hvis du eventuelt vil ha søsken hvis du blir gravid nå blir jo det fort en stund til og da er det bedre å ha "unge" egg fra nå klare til søskenforsøket enn å måtte modne nye egg da. Også hvis det ikke skulle gå med fryseegget ditt nå tar det jo litt tid før ny runde med uttak av nye egg igjen. Så jeg tipper det er for å gi deg best mulig sjanser til å få ut mange/bra egg nå som det er større muligheter for det:)
Har hatt to forsøk, første bare ett egg som overlevde til innsett (og ikke gravid), andre gang mange egg ut men få modne og ingen befruktet, så avbrutt og ikke innsett dessverre. Så jeg har masse egg men tydeligvis dårlig kvalitet på dem:(

Ja, det er mulig at det kan være det :)
Ok, så leit :(
Hvilke medisiner har du brukt da? Og når skal du igang igjen? :)

Ja, det er mulig at det kan være det :)
Ok, så leit :(
Hvilke medisiner har du brukt da? Og når skal du igang igjen? :)
Har brukt spray (Synarela) og sprøyter tidligere, første runde Bemfola sprøyter, andre runde Menopur. Siden det ble best med Bemfola skal jeg prøve det igjen nå, men uten sprayen først så det blir rett på sprøytene når jeg får neste mens nå i slutten av måneden;) Må håpe nytt opplegg funker bedre:)

Har brukt spray (Synarela) og sprøyter tidligere, første runde Bemfola sprøyter, andre runde Menopur. Siden det ble best med Bemfola skal jeg prøve det igjen nå, men uten sprayen først så det blir rett på sprøytene når jeg får neste mens nå i slutten av måneden;) Må håpe nytt opplegg funker bedre:)

Ok. Har fått best uttelling med Bemfola selv, så blir både Bemfola og Menopur på meg neste gang.
Tar litt tid før man finner medisinene som passer en perfekt. ;)
Å gå uten den sprayen er så sinnsykt deilig!! ;)
Håper det blir full klaff på deg!❤️

Ok. Har fått best uttelling med Bemfola selv, så blir både Bemfola og Menopur på meg neste gang.
Tar litt tid før man finner medisinene som passer en perfekt. ;)
Å gå uten den sprayen er så sinnsykt deilig!! ;)
Håper det blir full klaff på deg!❤️
Gleder meg til å slippe sprayen ja:D Håper vi begge har den perfekte oppskriften for klaff nå da:)

Jeg er med her. Innsett uke 13, så blir vel på hengende håret.

Joiner resten her jeg :-) Skulle egentlig ha fryseforsøk i januar, men superlave d vitamin verdier og 3 uker med heftig influensa og bihulebetennelse kom i veien :/ Så venter mens siste uka i februar, og satser på innsett i løpet av de to første ukene av mars :D

Blir med her jeg og:)
Etter første forsøk i Januar som ble avbrutt pga ingen befruktning ser det ut til at vi går klar av påska og får uttak og innsetting rett før. Blir samme som forrige gang bare øke litt på puregon dosen og så blir det ICSI, det blir spennende.

Heia. Da ble fryseforsøk nok en gang avbrutt pga helg. :( så da blir jeg med her. Blir fryseforsøk i styrt syklus neste måned, med innsett i uke 10 forhåpentligvis. Vi var heldig med datteren som ble til på 1. Ivf men søskenforsøk var ikke like lett. Startet rett over sommeren. Nå har vi hatt tre avbrutte fryseforsøk der det ene egget ikke overlevde og de to andre ble avbrutt pga helg og et ferskforsøk som endte negativ. Har en blastocyst i fryseren fra dette ferskforsøk. Men kroppen er ikke med på naturlig syklus, så nå blir det medisiner selv om jeg ble ganske dårlig av de første gangen.

Heia. Da ble fryseforsøk nok en gang avbrutt pga helg. :( så da blir jeg med her. Blir fryseforsøk i styrt syklus neste måned, med innsett i uke 10 forhåpentligvis. Vi var heldig med datteren som ble til på 1. Ivf men søskenforsøk var ikke like lett. Startet rett over sommeren. Nå har vi hatt tre avbrutte fryseforsøk der det ene egget ikke overlevde og de to andre ble avbrutt pga helg og et ferskforsøk som endte negativ. Har en blastocyst i fryseren fra dette ferskforsøk. Men kroppen er ikke med på naturlig syklus, så nå blir det medisiner selv om jeg ble ganske dårlig av de første gangen.

Så kjedelig hurit. Ikke alltid lett dette her, å treffe El i naturlig syklus. Jeg skal også ha frys i mars. Med mest sannsynlig innsett i uke 10. Så vi kommer til å ligge likt. :) håper mars blir vår måned :)

Så kjedelig hurit. Ikke alltid lett dette her, å treffe El i naturlig syklus. Jeg skal også ha frys i mars. Med mest sannsynlig innsett i uke 10. Så vi kommer til å ligge likt. :) håper mars blir vår måned :)
Takk :) krysser fingrene for oss alle :) hvor hører du til?

Jeg melder meg også inn her på tråden. Dette blir mitt første IVF forsøk, starter opp på synarelaen i starten av mars :-) Hører også til i Porsgrunn og hadde samtale der 3. mars, så ser jo at jeg har vørt heldog med tanke på ventetid :-)

Får hoppe inn her jeg også;)
Skal i gang med kort protokoll på Riksen i slutten av februar. Dette blir tredje runde for meg, men teknisk sett fortsatt forsøk nummer to siden forrige i desember ble avbrutt etter uttak pga ingen egg befruktet.
Har hatt lang protokoll med spray de andre gangene, så nå prøver vi noe nytt denne gang. Eggene mine er tydeligvis ikke optimale siden det blir mange egg ut men få modne og dårlig befruktning/deling. Ellers ingenting galt funnet med oss. Håper så veldig at kroppen skal klare å produsere litt bedre egg denne gangen!
Nå venter jeg på resepter og info fra Riksen og håper tr kommer som hun skal:) Gleder meg til "bare" et par uker med medisiner denne gang:D

Hei. Jeg har to forsøk bak meg det siste halve året, men teknisk sett ingen siden det ikke ble tilbakeføring på noen av eggene. Skal også prøve kort protokoll denne gangen da eggene ikke har vært optimal. LIVREDD for at det samme skal skje denne gangen også. Skal inn til kontroll om 1 mnd for å se om jeg er klar til å starte opp - ble ganske overstimulert nå i januar/feb. Kanskje havner jeg her i Mars-gruppen sammen med dere, hvis ikke april.

Hei. Jeg har to forsøk bak meg det siste halve året, men teknisk sett ingen siden det ikke ble tilbakeføring på noen av eggene. Skal også prøve kort protokoll denne gangen da eggene ikke har vært optimal. LIVREDD for at det samme skal skje denne gangen også. Skal inn til kontroll om 1 mnd for å se om jeg er klar til å starte opp - ble ganske overstimulert nå i januar/feb. Kanskje havner jeg her i Mars-gruppen sammen med dere, hvis ikke april.
Huff det er så fælt når det er eggene våre som ser ut til å være problemet, for det er jo det man minst kan fikse på liksom:( Men samtidig kan det jo variere fra forsøk til forsøk og forskjellig medisiner og opplegg! Jeg fikk jo faktisk ett egg satt inn første gangen.
Jeg er også veldig redd for at det ikke skal bli noen bra egg denne gangen heller, men må bare håpe at nytt opplegg funker bedre på oss, prøver å ikke tenke på at det kanskje blir dårlig igjen;) Og jeg som har litt ekstra kilo på kroppen prøver å få av noen av de mens jeg venter og være ekstra sunn for tiden i tilfelle det kan påvirke eggene littegrann:p
Har du brukt samme medisin begge gangene? Skal du bytte nå? Jeg brukte først Bemfola og så Menopur, og skal nå prøve Bemfola igjen siden det fungerte best. Har også hørt at kort protokoll kan være bra hvis man lett blir overstimulert, så håper det for deg:)
Hvor hører du til forresten?

Huff det er så fælt når det er eggene våre som ser ut til å være problemet, for det er jo det man minst kan fikse på liksom:( Men samtidig kan det jo variere fra forsøk til forsøk og forskjellig medisiner og opplegg! Jeg fikk jo faktisk ett egg satt inn første gangen.
Jeg er også veldig redd for at det ikke skal bli noen bra egg denne gangen heller, men må bare håpe at nytt opplegg funker bedre på oss, prøver å ikke tenke på at det kanskje blir dårlig igjen;) Og jeg som har litt ekstra kilo på kroppen prøver å få av noen av de mens jeg venter og være ekstra sunn for tiden i tilfelle det kan påvirke eggene littegrann:p
Har du brukt samme medisin begge gangene? Skal du bytte nå? Jeg brukte først Bemfola og så Menopur, og skal nå prøve Bemfola igjen siden det fungerte best. Har også hørt at kort protokoll kan være bra hvis man lett blir overstimulert, så håper det for deg:)
Hvor hører du til forresten?

Ja, det er grusomt - nettopp fordi det er ingenting å gjøre med det. I tillegg har jeg endo, så legen mener det påvirker kvaliteten. Første forsøket brukte jeg Gonal-f og nå siste menopur. Og ble ganske overstimulert av menopurn. Legen sa at nå skulle prøve med kort protokoll, men vet ikke hvilke medisiner de vil prøve denne gangen. Prøver også å spise så sunt som mulig, har også kjøpt noe som heter Q10 Uniqinol, tar D-vitaminer og omega3 olje. Leste bare litt på nett om det - om det har noe for seg aner jeg ikke. Men nå prøver jeg ALT. Hører til i Tromsø, men om det ikke virker denne gangen vurderer jeg å prøve privat på Hausken kanskje. Enn du da ? :-)

Ja, det er grusomt - nettopp fordi det er ingenting å gjøre med det. I tillegg har jeg endo, så legen mener det påvirker kvaliteten. Første forsøket brukte jeg Gonal-f og nå siste menopur. Og ble ganske overstimulert av menopurn. Legen sa at nå skulle prøve med kort protokoll, men vet ikke hvilke medisiner de vil prøve denne gangen. Prøver også å spise så sunt som mulig, har også kjøpt noe som heter Q10 Uniqinol, tar D-vitaminer og omega3 olje. Leste bare litt på nett om det - om det har noe for seg aner jeg ikke. Men nå prøver jeg ALT. Hører til i Tromsø, men om det ikke virker denne gangen vurderer jeg å prøve privat på Hausken kanskje. Enn du da ? :-)
Så kjipt med endo i tillegg:( Jeg har fått målt lavt D-vit nivå, så tar også det. Det er litt forskning som tyder på at muligens de med lave nivåer har lavere suksessrate med ivf, så vil iallfall passe på å være på normalt nivå, det er jo lurt sånn generelt ellers også:) Regner med du også har tatt en sjekk hos legen med måling av vitaminer, jern, stoffskifte osv?
Har også lest litt om Q10. De har ikke klart å vise noen resultater av det i mennesker foreløpig, kun noe i muse-forsøk. Vanskelig å si om det kan ha noe for seg før de eventuelt gjør mer forskning på det (jobber i biologisk forskning selv så er litt ekstra interessert i sånt hehe).
Jeg kommer nok også til å vurdere privat hvis det ikke funker nå, mest pga ventetiden. Hvis jeg får innsett men det blir negativt er det 4-5 måneders venting på Riksen, og det har jeg gjort allerede en gang og er ferdig med den type venting kjenner jeg... Denne gangen ble jeg prioritert pga avbrutt forsøk og måtte "bare" vente 2-3 måneder. Alt etter hva resultatet blir nå kan det jo også hende jeg har lyst til å høre om det finnes andre ting å prøve av medisiner og opplegg privat enn det Riksen kan tilby. Er jo tydelig at forskjellige medisiner virker forskjellig på folk, så skjønner jo også at det ikke er så lett å finne riktig oppskrift med en gang.
Vi får prøve å fokusere på dette forsøket først og så ta sorgene når de eventuelt kommer, selv om det er letter sagt enn gjort... :)

Etter negativt ferskforsøk, så håper jeg å få et fryse forsøk imars... hvis syklusen min kommer normalt igang igjen fort..og det ikke lander på helg...og at egget overleve tining...åhoi .mye som må klaffe ;)

Back
Topp