Mannlig gynekolog?

Fikk du tatt celleprøve når du først fikk GU da? Så slipper du å gå på nytt med det første?:)

Jeg har kun vært til mannlig leger. Syns det er helt greit. Ikke behagelig! Men det er jo bare en del av jobben deres :)

Godt alt var bra, selv om det ble en mindre hyggelig opplevelse for deg.

Selv om du fikk dårlig informasjon så er det nok ganske vanlig med gu og innvendig ul så tidlig om de er redd det er noe galt. Husker legen min sendte henvisning uten å gi meg noe informasjon annet enn at han trudde det var noe galt når jeg gikk med frøkna. Men jeg hadde en flink gynekolog som forklarte nøye og beroliget meg.

Det jeg glemte når jeg gikk...var jo å spørre om å få med ULbildene av minien :o
Han spurte/nevnte ikke noe heller..

Godt alt var bra, selv om det ble en mindre hyggelig opplevelse for deg.

Selv om du fikk dårlig informasjon så er det nok ganske vanlig med gu og innvendig ul så tidlig om de er redd det er noe galt. Husker legen min sendte henvisning uten å gi meg noe informasjon annet enn at han trudde det var noe galt når jeg gikk med frøkna. Men jeg hadde en flink gynekolog som forklarte nøye og beroliget meg.

Ja, det er sikkert helt vanlig.. Han forklarte hva han gjorde, men fikk ikke med meg alt. Men virka som han hadde det travelt.. Sa bare at alt var ok, og det var det. Fikk ikke mye info ang selve UL'en. Måtte gjøre det innvendig på privat tidlig UL og, men da var det ei kvinnelig jordmor, samboeren holdt i hånda, og hu prøvde utvendig først og spurte om det var greit med innvendig for at jeg skulle få se bedre.
Det var noe helt annet...og ikke noe problem :)

Ja, det er sikkert helt vanlig.. Han forklarte hva han gjorde, men fikk ikke med meg alt. Men virka som han hadde det travelt.. Sa bare at alt var ok, og det var det. Fikk ikke mye info ang selve UL'en. Måtte gjøre det innvendig på privat tidlig UL og, men da var det ei kvinnelig jordmor, samboeren holdt i hånda, og hu prøvde utvendig først og spurte om det var greit med innvendig for at jeg skulle få se bedre.
Det var noe helt annet...og ikke noe problem :)

Ja skjønner godt at det ikke ble noe positiv opplevelse. Det er synd for det er jo ikke sånn det skal være. Og man føler seg ikke veldig viktig når det virker som om de har det travelt og bare vil bli ferdig.

Ja skjønner godt at det ikke ble noe positiv opplevelse. Det er synd for det er jo ikke sånn det skal være. Og man føler seg ikke veldig viktig når det virker som om de har det travelt og bare vil bli ferdig.

Nei, følte meg ikke særlig viktig..
Men pyttsann...
Man skal vel igjennom mer ubehag enn dette her de neste månedene :p får se på det som øving... Ellerno :p

Men pyttsann...
Man skal vel igjennom mer ubehag enn dette her de neste månedene :p får se på det som øving... Ellerno :p

Ja det er fare for at man kommer opp i noen episoder :P

Tja det var hvertfall ikke veldig kult når vakthavende gynekolog skulle sjekke skadene mine etter forje fødsel. Ligger der på føden og spriker med beina og følte meg lite delikat etter fødsel. Så kikker han og undersøker før han sier: la meg stikke en finger inn i endetarmen din. Da følte jeg meg veldig lite kul med rommet fult av div folk (personalet fra føden, lege,gyn og anestesi) haha

Så ja man kan være helt sikker på at man på ett eller annet tidspunkt kommer opp i en situasjon som man aldri hadde trudd man skulle komme i haha

Ja det er fare for at man kommer opp i noen episoder :P

Tja det var hvertfall ikke veldig kult når vakthavende gynekolog skulle sjekke skadene mine etter forje fødsel. Ligger der på føden og spriker med beina og følte meg lite delikat etter fødsel. Så kikker han og undersøker før han sier: la meg stikke en finger inn i endetarmen din. Da følte jeg meg veldig lite kul med rommet fult av div folk (personalet fra føden, lege,gyn og anestesi) haha

Så ja man kan være helt sikker på at man på ett eller annet tidspunkt kommer opp i en situasjon som man aldri hadde trudd man skulle komme i haha

Haha, uffda :p
Ser ikke for meg at det va no festlig nei!
Neida, jeg må nok bare innfinne meg i at slike ting sikkert vil skje :)
Men nå har jeg ikke barn fra før, så er helt uten erfaring også.. Så alt blir nytt nå :)

Men pyttsann...
Hehe, du vil bli overrasket hvor mange som evt har vært oppi der og tittet etter fødselen er overstått;)

Haha, uffda :p
Ser ikke for meg at det va no festlig nei!
Neida, jeg må nok bare innfinne meg i at slike ting sikkert vil skje :)
Men nå har jeg ikke barn fra før, så er helt uten erfaring også.. Så alt blir nytt nå :)

Hehe nei ikke veldig, men nå ler jeg godt av det :P Men det er helt utrolig å mye man egentlig gjør uten å tenke veldig over det når man er gravid/under fødsel og etter fødsel. Mange sperrer man hadde før er plutselig ikke der lenger når man har fått barn hehe

Hehe nei ikke veldig, men nå ler jeg godt av det :P Men det er helt utrolig å mye man egentlig gjør uten å tenke veldig over det når man er gravid/under fødsel og etter fødsel. Mange sperrer man hadde før er plutselig ikke der lenger når man har fått barn hehe

Hehe, greit å vite om så man er litt forberedt :)
Selv om man uansett ikke kan bli forberedt på ALT :p
Men.. Alt for barnet! Må bare legge sperrene til sides.. :)

Hehe, greit å vite om så man er litt forberedt :)
Selv om man uansett ikke kan bli forberedt på ALT :p
Men.. Alt for barnet! Må bare legge sperrene til sides.. :)

Ja ikke sant, men bare husk at om det er noe du syntes er ubehagelig eller ekkelt må du gi beskjed. De gjør som regel så godt de kan for at man skal syntes det går bra om det skulle være noe :)

Btw... OUL..den blir tatt utvendig?
Dere som har erfaring :)
Ja! :p

Selv har jeg bare hatt mannlige leger, gjør meg ingenting :) den verste opplevelsen var faktisk etter forrige fødsel når overjordmora påpekte at jeg hadde en stor vorte nedentil! Det var jo på "utsiden" der det var hår så hun hadde jo ikke noe med det for det første, nå var dette ikke noen vorte heller men en føflekk jeg har hatt i årevis som vokste seg "utover". :p ja ja

Back
Topp