Mannen med på oul

I dag kom meldingen fra sykehuset om at far ikke får være med, å vi som hadde klart å skaffe barnevakt og alt.. jaja
 
Ånei så kjedelig :sorry: Føles virkelig urettferdig at far ikke får være med i disse tider!

Jeg ser liksom ikke den store smitterisikoen ved at han er med :confused005 Vi bor jo i samme hus, og han er også fortiden hjemme i pappaperm og halvvaksinert .. men men, da får jeg heller kjøpe ett søtt antrekk som han får pakke opp om de ser om det er gutt eller jente der inne :) Skulle de ikke klare å se hva det er, så tar vi en privat ul hvor han får være med:)
 
Jeg ser liksom ikke den store smitterisikoen ved at han er med :confused005 Vi bor jo i samme hus, og han er også fortiden hjemme i pappaperm og halvvaksinert .. men men, da får jeg heller kjøpe ett søtt antrekk som han får pakke opp om de ser om det er gutt eller jente der inne :) Skulle de ikke klare å se hva det er, så tar vi en privat ul hvor han får være med:)
Jeg er helt enig! :rolleyes: Men blir koselig å gjøre noe ekstra ut av det da, når man ikke får ha de med :angelic:
 
Jeg er helt enig! :rolleyes: Men blir koselig å gjøre noe ekstra ut av det da, når man ikke får ha de med :angelic:

Det er jo den ene tingen ved dette som er positivt :D At jeg får overraske ham :Heartbigred
 
Noen som vet om de fortsatt praktiserer at far ikke får være tilstede på OUL og andre timer på St.Olavs? Det er jo praktisk talt 3 smittede i Trondheim siste dagene, smittetallene har vært veldig lave siden februar. Og lappen om at man ikke får ha med noen som man får med sammen med innkalling i posten ble laget i mars i fjor! Fortvilt :(
 
Vet ikke med st.olavs, men her lengre nord i trøndelag får vi ikke ha med partner... måtte ringe å sjekke isted, her har vi heller ikke hatt noe smitte de siste mnd så vi synes det er så kjipt:(
 
Vet ikke med st.olavs, men her lengre nord i trøndelag får vi ikke ha med partner... måtte ringe å sjekke isted, her har vi heller ikke hatt noe smitte de siste mnd så vi synes det er så kjipt:(

Skjønner at de må ta forhåndsregler, og hadde skjønt det om det hadde vært smitte og DE bruker munnbind i tillegg til pasienten. Hadde en dårlig opplevelse på tidlig ultralyd - tok knappe 10 min, ble kjapt forklart på smått uforståelig dansk hva hun gjorde og så rett ut etterpå. Jeg er SÅ glad for å ha gått til privat UL før den timen og for å ha sendt inn NIPT. Hadde følt meg veldig usikker og alene om jeg kun skulle hatt OUL i en slik situasjon på sykehuset som førstegangsfødende. Er utrolig glad for at jeg har en sykdom som krever ekstra oppfølging av jordmor og annen avd på sykehuset! Kjenner jeg gruer meg litt til OUL 20 mai og ikke minst til fødsel. Føler meg ikke direkte trygg på å skulle føde i slike omstendigheter på sykehuset :(
Og bekymret for at far ikke klarer å føle seg knyttet til barnet slik han burde.
 
Noen som vet om de fortsatt praktiserer at far ikke får være tilstede på OUL og andre timer på St.Olavs? Det er jo praktisk talt 3 smittede i Trondheim siste dagene, smittetallene har vært veldig lave siden februar. Og lappen om at man ikke får ha med noen som man får med sammen med innkalling i posten ble laget i mars i fjor! Fortvilt :(
Har sykehuset en nettside du kan sjekke kanskje? Det har sykehuset her hvertfall, og det står det at polikliniske undersøkelser slik som ordinær ultralyd må være uten far!
 
Har sykehuset en nettside du kan sjekke kanskje? Det har sykehuset her hvertfall, og det står det at polikliniske undersøkelser slik som ordinær ultralyd må være uten far!

Var inne og så, og det står fortsatt selv om siden ble laget i fjor og oppdatert siste 2-3 mnd siden. Tenkte de kanskje "forhåpentligvis" hadde glemt å endre siden mange har fått vaksine og smittetrykket gått kraftig ned :p
 
Var inne og så, og det står fortsatt selv om siden ble laget i fjor og oppdatert siste 2-3 mnd siden. Tenkte de kanskje "forhåpentligvis" hadde glemt å endre siden mange har fått vaksine og smittetrykket gått kraftig ned :p
Skjønner :) Hmm, du kan jo prøve å ringe avdelingen og spørre om de har endret på reglene :angelic:
 
Ringte idag til UNN å spurte. det va nulll toleranse for å ha med partner.. æ spurte om det ikke gikk hvis æ hadde med erklæring fra lege at æ måtte ha nån me (pga angst for at nå skal vær galt, da æ har mista 2 gang før, å virkeli ikke vil sitt der å få dorlige nyheta aleina), svare va fremdeles nei, men ho sku skriv en lapp til ultralyd jordmora å få ho til å ringe mæ.. så skal nu prøve å snakke litt me ho, ser ikke probleme sia vi bor ilag, så hvis han bi smitta så blir jo æ å det..
Å sia det nesten ikke e smitte her så e det idiotisk
 
Ringte idag til UNN å spurte. det va nulll toleranse for å ha med partner.. æ spurte om det ikke gikk hvis æ hadde med erklæring fra lege at æ måtte ha nån me (pga angst for at nå skal vær galt, da æ har mista 2 gang før, å virkeli ikke vil sitt der å få dorlige nyheta aleina), svare va fremdeles nei, men ho sku skriv en lapp til ultralyd jordmora å få ho til å ringe mæ.. så skal nu prøve å snakke litt me ho, ser ikke probleme sia vi bor ilag, så hvis han bi smitta så blir jo æ å det..
Å sia det nesten ikke e smitte her så e det idiotisk
Så kjedelig at de skal være så vanskelig på det! Er jo så lite smitte i nord Norge også, så er jo bare tullete!! :wideyed:
 
Ringte idag til UNN å spurte. det va nulll toleranse for å ha med partner.. æ spurte om det ikke gikk hvis æ hadde med erklæring fra lege at æ måtte ha nån me (pga angst for at nå skal vær galt, da æ har mista 2 gang før, å virkeli ikke vil sitt der å få dorlige nyheta aleina), svare va fremdeles nei, men ho sku skriv en lapp til ultralyd jordmora å få ho til å ringe mæ.. så skal nu prøve å snakke litt me ho, ser ikke probleme sia vi bor ilag, så hvis han bi smitta så blir jo æ å det..
Å sia det nesten ikke e smitte her så e det idiotisk


Skulle liksom tro at far faktisk hadde noen rettigheter, men virker ikke sånn....virker som det nå går mer på prinsipp eller for at det er enklere for sykehuset å bare si nei
 
Her fikk ikke mannen lov til å være med egentlig. Men møte opp å siden e trenger litt hjelp med rullestolen akkurat nå sa ho bli med inn du å:love7
Så noen tøyer nok på reglene.
 
Noen som har vært på oul på Rikshospitalet nylig? Hvor langt får mannen bli med? Eller slipper de han ikke igjennom korona-sjekk-teltet engang??
 
Buuuu. Hehe.
var det jeg tenkte meg. Det er så synd at de fortsatt skal være så strenge.
takk for svar. :)

Jeg tror jeg går litt mot strømmen og synes det er bra de er litt strenge på å begrense antall mennesker der frem til størstedelen av befolkningen er vaksinert (unntatt selve fødsel/barsel). Jeg opplevde Riksen som veldig full av mennesker når jeg var der og synes det var veldig stressende fra et smitteperspektiv :)
 
Back
Topp