Mannen med på oul

Marianne.89

Forelsket i forumet
Oktoberbarna 2021♡
Er det noen her som får ha med mannen på oul? Det er ikke lov her, syns det er så kjipt :arghh::(
Er så lei av coronaen nå! En venninne av meg fødte tvillinger for noen dager siden, og måtte føde alene fordi mannen følte seg litt groggy den dagen og fikk da ikke være med :confused:
 
Her får mannen være med på OUL, men ikke på TUL. Veldig glad for at han får være med på OUL! Man er liksom 2 om dette i de fleste tilfeller:)
 
Her tror jeg han får være med, men ettersom timen er midt i arbeidstiden så får vi nok ikke barnevakt, og da må han bli hjemme :(
 
Her får mannen være med på OUL, men ikke på TUL. Veldig glad for at han får være med på OUL! Man er liksom 2 om dette i de fleste tilfeller:)
Ååh så heldig! :rolleyes: Vi må nok ta en 3D ul privat etterhvert, så mannen får sett 1 gang i svangerskapet hvertfall!
 
Her tror jeg han får være med, men ettersom timen er midt i arbeidstiden så får vi nok ikke barnevakt, og da må han bli hjemme :(
Ååh det er jo så typisk da :sorry: Jeg tenker at det er jo veldig tungt å være alene om man får dårlige nyheter :(
 
Ååh det er jo så typisk da :sorry: Jeg tenker at det er jo veldig tungt å være alene om man får dårlige nyheter :(

Ja. Nå har jeg vært på TUL når jeg var 12 + 0, og alt var bra da. Så jeg håper nå at det står likebra til nå :)
 
Her får ikke mannen bli med på noe annet enn aktiv fødsel :rolleyes:
Jaja greit vi har hvert igjennom det noen ganger og roet meg godt ned etter TUL, men kjipt fortsatt.

Men det positive er at om de ser kjønn tydelig på OUL så kan jeg overraske mann og barn samtidig ;)
 
Samme her, og har tatt NIPT! Men det er jo veldig mange som ikke tar noen ul før oul :confused:

Jeg vet, jeg var en av de sist :rolleyes: og jeg var ett skikkelig nærvevrak frem til jeg var på oul i ule 18 :oops: Så denne gangen har jeg vært på tul i uke 8 og 12 :D Har da vært mye roligere og mer avslappet enn sist, da jeg har fått sett at det står bra til :)
 
Mannen får ikke være med på oul, selv om jeg har sinnssyk sykehusskrekk. Bare tanken på å være i (sykehus) lokalet gjør meg uvel...
 
Her får de lov til å være med, står det. Heldigvis. Noe annet er egentlig umenneskelig.. mange får jo dårlig nytt på oul og står foran sitt vanskeligste valg i hele sitt liv (.. gleder meg til ordinær diagnostikk blir i uke 12-14 istedet, for kvinnehelsens del.. de som mener at det er grunnløst å ha det så tidlig har aldri gått gravide før, eller så må de ha glemt det.), også får man ikke ha mannen der engang.. fysj.

Nå har vi tatt NIPT uansett, og hatt et par UL tidlig, som så OK ut, men likevel. Det KAN jo potensielt sett vise seg å være noe som IKKE er en kromosomfeil, og som ikke synes tidlig i svangerskapet.. Så er glad mannen får være med.
 
Her får ikke mannen bli med på hverken ultralyd eller hos lege/jordmor - kun i aktiv fødsel slik ting er nå....håper ting endrer seg til oktober.

Har hatt 2 private timer til UL hvor sambo ble med på en av dem - samt en tidlig UL i regi sykehuset pga egen sykdom. Sendte også inn NIPT, så det ser ut til at alt er bra så langt heldigvis. Føler det er laaaang tid å vente mellom tidlig ul i uke 12 og til oul i uke 20 jeg.. spesielt nå som symptomene er mindre og man plutselig ikke føler seg så gravid :p :/ Skjønner nesten ikke hvordan noen klarer å vente helt til oul uten noen privat først...er vel bare jeg som er utålmodig og kontrollfrik :p
 
Ved St. Olavs er det ikke anledning å ta med partner eller ledsager hverken ved oul eller noen andre kontroller. Kun ved fødsel. Unntaket er hvis det allerede har blitt påvist avvik, da kan partner være med :confused:
 
Her er det lov å ta med partner på OUL, så det er veldig bra! Vi har også hatt privat ultralyd i uke 11 og uke 13, veldig glad for at vi gjorde det. Er som flere sier avslappende å vite at frem til da ser alt greit ut og da er det ikke så vanskelig å vente de siste ukene!
 
Her får ikke mannen bli med på noe annet enn aktiv fødsel :rolleyes:
Jaja greit vi har hvert igjennom det noen ganger og roet meg godt ned etter TUL, men kjipt fortsatt.

Men det positive er at om de ser kjønn tydelig på OUL så kan jeg overraske mann og barn samtidig ;)
Håper reglene kanskje endres utover våren :angelic:
Det er sant, du får gjøre litt ekstra ut av det kanskje :D
 
Jeg vet, jeg var en av de sist :rolleyes: og jeg var ett skikkelig nærvevrak frem til jeg var på oul i ule 18 :oops: Så denne gangen har jeg vært på tul i uke 8 og 12 :D Har da vært mye roligere og mer avslappet enn sist, da jeg har fått sett at det står bra til :)
Det må være veldig nervepirrende ja! Hun venninnen min som fødte tvillinger her om dagen, var ikke på ul før oul, og fant jo da ut at det var tvillinger :hilarious:
 
Skal på oul i morgen og det blir alene. Men for oss går det helt fint. Dette er tredje ungen så han har vært med på dette tidligere. Og jeg har vært på tul hvor alt har vært fint. Så bekymrer meg ikke mye for morgendagen.

Han får være med til jordmor en gang, i uke 24, for å bekrefte farskapet. Ellers blir alle kontroller inntil videre alene.
 
Her får de lov til å være med, står det. Heldigvis. Noe annet er egentlig umenneskelig.. mange får jo dårlig nytt på oul og står foran sitt vanskeligste valg i hele sitt liv (.. gleder meg til ordinær diagnostikk blir i uke 12-14 istedet, for kvinnehelsens del.. de som mener at det er grunnløst å ha det så tidlig har aldri gått gravide før, eller så må de ha glemt det.), også får man ikke ha mannen der engang.. fysj.

Nå har vi tatt NIPT uansett, og hatt et par UL tidlig, som så OK ut, men likevel. Det KAN jo potensielt sett vise seg å være noe som IKKE er en kromosomfeil, og som ikke synes tidlig i svangerskapet.. Så er glad mannen får være med.
Så heldig :rolleyes: Ja det er akkurat det jeg tenker på! Kan jo være fysiske tilstander, eksempelvis noe med hjertet, som ikke kommer frem via nipt.. Kjenner nesten jeg gruer meg litt.
Ja, tidligere blir bedre! Men politikerne lover det ene og det andre, men gir ingen midler til det. Mamma er jm på Rikshospitalet og hun sier det at det er jo fint at det skal tilbys TUL til alle, og nipt osv. Men grunnen til at det ikke kommer i gang er at de ikke får midler til det. Det må jo både mer utstyr og mer personale til for å kunne gjennomføre det, og de har jo så vidt nok ressurser til å gi det tilbudet som er idag! Feks så er det nå flere «eldre» kvinner som tar ivf i utlandet, og de merker trykket da alle disse har krav på ekstra oppfølgning pga høyere alder. Så litt ekstra penger til kvinnehelse hadde gjort seg :rolleyes:
 
Her får far vera med:) frå januar til midt i mars var det kun mor, men no er det heldigvis åpna opp igjen.
 
Back
Topp