Mannen med på barsel?

Det har vi lurt litt på og! Nå har mannen en veldig fleksibel jobb der han legger opp dagene selv og har såkalt frihet under ansvar, så han kommer ikke til å "la" perm.dagene begynne å løpe før jeg har født... dvs at han er tilgjengelig på tlf og mail og har "hjemmekontor" hvis det skulle dra ut i tid. Men nå skal han vel forsåvidt ha "hjemmekontor" i de 2 ukene og da for å få lønn under permisjonen. Men det blir minimalt, han regner med de fleste kundene hans respekterer at han nettopp har blitt far... Men vi får sjå...
Kjekt med fleksibilitet! Det har ikke min :P men han får lønn i disse 14 dagene da.

Jeg syns det er enda mer urettferdig at det ikke er mulighet for overnatting for far på alle sykehus... I skien så er det ETT familierom. Det skjer jo aldri i verden at det er ledig når jeg har født.. :p

Det er bare et familierom ja, men de har begynt å bruke dobbeltrommene til far også. Så lenge det er plass så skal far få overnatte. Det er hvertfall det de sa på omvisningen på torsdag. Er mange fedre er hele dagen, så forstår det som at det er "en del" som får ha far der :)

Det er bare et familierom ja, men de har begynt å bruke dobbeltrommene til far også. Så lenge det er plass så skal far få overnatte. Det er hvertfall det de sa på omvisningen på torsdag. Er mange fedre er hele dagen, så forstår det som at det er "en del" som får ha far der :)
Joda, men det er jo forbeholdt at det er såpass få fødende til at det er ledig på dobbeltrommene da, kan banne på at jeg må dele rom med noen. .... :p har mått det begge gangene så forventer det verste..

Joda, men det er jo forbeholdt at det er såpass få fødende til at det er ledig på dobbeltrommene da, kan banne på at jeg må dele rom med noen. .... :p har mått det begge gangene så forventer det verste..

Jepp! Er det da! Jeg ville forventet det verste og blitt positivt overrasket i stedet! Dobbeltrom er grusomt, uansett hvor hyggelig vedkommende du deler rom med er! Får krysse fingrene for oss begge ;) at hvertfall far får vært en dag eller to! Det virker hvertfall ikke som om barsel er rolig om dagen....

Jepp! Er det da! Jeg ville forventet det verste og blitt positivt overrasket i stedet! Dobbeltrom er grusomt, uansett hvor hyggelig vedkommende du deler rom med er! Får krysse fingrene for oss begge ;) at hvertfall far får vært en dag eller to! Det virker hvertfall ikke som om barsel er rolig om dagen....
Krysser fingrene ☺ Lykke til i innspurten! Hvor i Telemark holder du til forresten?

Holder til i Skien :) så veldig lokalt ;) er ikke Like avhengig av å ha mannen her da! Bor fem min. Unna sykehuset :) takk for det! Lykke til i innspurten for deg og <3

Det burde vært gratis for far å overnatte, men man kan betale for maten selv.. Vi er da to om å bli foreldre, så det er spesielt at de nærmest "tvinger" far til å dra hjem :p føles sånn med de prisene! Koster vist rett over 700kr for å overnatte på barselhotellet i Stavanger hvis måltider ekskluderes - men det er fortsatt mye sammenlignet med resten av landet!

Ja, det er drøyt dyrt! Mener jeg leste en plass at hotellet på sus er det dyreste i landt :p
Veninna mi sa at når de bodde der så henta han mat til henne, men lesset godt på tallerken slik at han også kunne spise av det. Sparetips!

P
Det er ganske mye ja. På Ullevål tror jeg det er 2-300 kroner natta for mannen

På Ullevål fikk jeg info om at det koster 390kr inkl frokost på hotellet. Nå synes no jeg at det også er for dyrt - dumt at mannen forskjellsbehandles såpass. Skjønner han må betale noe, men det kunne da vært en mer symbolsk sum, eventuelt inkludert kveldsmat i tillegg...

De 14 dagene mannen har rett til fri i forbindelse med fødsel: hva om riene begynner en tirsdag og han blir hjemme, men fødsel skjer først en fredag f.eks. Da "mister" han de 4 dagene hjemme med baby etterpå vel? Hva tenker dere å gjøre, sende han på jobb dersom riene er begynt men ikke er regelmessige enda?
Det var en problemstilling jeg faktisk ikke har tenkt på! :o Men samboeren min har heldigvis mulighet til å ta hjemmekontor, så da blir nok han sittende å jobbe litt hjemme i mens - han kan jo like så greit gjøre noe fornuftig fremfor å gå å stresse meg fordi han blir nervøs ;)

Det var en problemstilling jeg faktisk ikke har tenkt på! :o Men samboeren min har heldigvis mulighet til å ta hjemmekontor, så da blir nok han sittende å jobbe litt hjemme i mens - han kan jo like så greit gjøre noe fornuftig fremfor å gå å stresse meg fordi han blir nervøs ;)
Er nok lurt! :) min kan ikke ta hjemmekontor :/ får se hva vi gjør!

P

På Ullevål fikk jeg info om at det koster 390kr inkl frokost på hotellet. Nå synes no jeg at det også er for dyrt - dumt at mannen forskjellsbehandles såpass. Skjønner han må betale noe, men det kunne da vært en mer symbolsk sum, eventuelt inkludert kveldsmat i tillegg...
Sjekket prisene nå og det er faktisk 405 med frokost eller 715 med full pensjon så er dyrere enn jeg trodde.

Er nok lurt! :) min kan ikke ta hjemmekontor :/ får se hva vi gjør!
Så lenge han ikke legger opp til masse viktige måter etc som ikke kan avlyses så er det jo ikke noe i veien for at han drar på jobb. Og det er jo uansett dumt å legge opp til masse viktige møter i tide før termin.
Her også blir det nok hjemmekontor. Tror ikke mannen hadde klart å reise hjemmefra om jeg hadde rier. Selv om det tar 15 min før han å kjøre til kontoret.

Sjekket prisene nå og det er faktisk 405 med frokost eller 715 med full pensjon så er dyrere enn jeg trodde.
Så samboer må altså betale over 700 kr per natt (med full pensjon) for å bo sammen med meg de 3 dagene? Dvs 2100kr!? Det visste jeg ikke.

Holder til i Skien :) så veldig lokalt ;) er ikke Like avhengig av å ha mannen her da! Bor fem min. Unna sykehuset :) takk for det! Lykke til i innspurten for deg og <3
Oki! Bor på Ulefoss så er ikke akkurat såååå langt da, er bare jeg som er sippeguri og ikke liker å være alene - spesielt ikke på sykehus :p

Jeg syns også matprisene var rimeleg stive. Håper de har bedre mat enn vanlig kantine til den prisene 0_o
Maten var ganske bra for tre år siden. Er også en stor fordel at man kan hente med seg brød+pålegg hvis man ønsker å spise på rommet. Men veldig greit å ha en grunn til å forlate rommet hvis man er der flere dager.

Det er stive priser ja, men utrolig deilig å ha mannen der og kunne slappe av litt ekstra. Verdt hver krone og ikke noe vi har tenkt på i etterkant ;)

Maten var ganske bra for tre år siden. Er også en stor fordel at man kan hente med seg brød+pålegg hvis man ønsker å spise på rommet. Men veldig greit å ha en grunn til å forlate rommet hvis man er der flere dager.

Det er stive priser ja, men utrolig deilig å ha mannen der og kunne slappe av litt ekstra. Verdt hver krone og ikke noe vi har tenkt på i etterkant ;)
Mannen blir nok med så ikke noe spørsmål der :) Men om de serverer samme type sykehus mat som ellers på sykehusene så er 190,- for en middag rimelig drøyt når man får en bedre middag som takeaway til samme prisen :)

Back
Topp