Mannen med på barsel?

Kjenner det er urettferdig (og spesielt) at prisene på barselhotell varierer såpass! Mener det koster rundt 1000kr døgnet hvis mannen skal sove med meg på hotellet her i Stavanger...

Mannen blir med, håper på barselhotellet men hvis vi ikke kan bo der er det familierom på barsel. 350,- pr natt for å ha han med da, men det må han jo :)

Er førstegangsfødende og hadde i utgangspunktet lyst til at mannen skal sove over, men sykehuset har kun to familierom og de er sikkert opptatt når vi er der. Vi bor 5 min unna sykehuset, så regner med at mannen reiser hjem og sover. Da slipper vi å sende bort hunden også :) Tror det er godt for han å kunne komme seg litt unna en liten stund også. Men han blir selvsagt hos meg på dagtid, bare hjem innimellom for å lufte hunden :)

Kjenner det er urettferdig (og spesielt) at prisene på barselhotell varierer såpass! Mener det koster rundt 1000kr døgnet hvis mannen skal sove med meg på hotellet her i Stavanger...
Oi, det var mye! Syntes det var mye med 300kr pr natt på Gjøvik sykehus jeg da, men da var kanskje ikke det så ille.. Teit at det er så store forskjeller.. :/

Regner ikke med at mannen får overnatte :( Vi blir liggende på barselavdelingen i starten, men med mulighet for å flytte over til hotellet hvis alt går bra :) Da skal vi be svigermor passe eldste og ta en natt sammen med småtrolla tenker jeg. Tvi tvi, selv om jeg tviler sterkt på at det blir noe hotell på oss denne gang heller.

Men jeg mente ikke på barselhotellet jeg da, om det var mitt tilfelle du mente på :) Jeg mente rom på fødeavdelingen på sykehuset.

Så enig!!

Det er ganske mye ja. På Ullevål tror jeg det er 2-300 kroner natta for mannen

Helt enig! Vi kan ikke ta oss råd til mer enn 1.natt!

Sist kjørte mannen inn med motorsykkel, pga parkerings avgiftene (fort 150-200kr pr dag)
På morgenen og reiste hjem i 23tiden, pga av di sviiiiin dyre overnattingsprisene! Blæh! :/

Det burde vært gratis for far å overnatte, men man kan betale for maten selv.. Vi er da to om å bli foreldre, så det er spesielt at de nærmest "tvinger" far til å dra hjem :p føles sånn med de prisene! Koster vist rett over 700kr for å overnatte på barselhotellet i Stavanger hvis måltider ekskluderes - men det er fortsatt mye sammenlignet med resten av landet!

Får vi familierom på barselhotellet, så blir han der :) må jeg dele vanlig rom, drar han hjem!

Her er det slik at partner betaler 350kr i døgnet på barselhotell, er det slik hos dere andre også?

Vi har hatt familierom med gutta, og håper på det nå. Må jeg dele rom med andre, må han jo dra hjem for å sove og da kommer jeg til å reise hjem så fort jeg kan...

Han var med storesøster. Han skal være med på fødsel, men han må være hjemme ellers. Emma skal ha helt vanlige dager med barnehagen osv. Hun skal jo selvfølgelig komme og hilse på, men ellers kan jo ikke hun være med på sykehuset. :)

Mannen sover hjemme, men er bare snakk om 1-2 dager hvis alt går som det skal med fødsel da;)
Tilbys overnatting på barselhotellet, men de to andre skal ha så normale dager som mulig så han skal være hjemme med dem på natta, meg og babyen på dagen❤️
Mannen er hjemme 14 dager i forbindelse med fødsel så blir noen fine dager sammen som jeg bare gleder meg til:)

Det burde vært gratis for far å overnatte, men man kan betale for maten selv.. Vi er da to om å bli foreldre, så det er spesielt at de nærmest "tvinger" far til å dra hjem :p føles sånn med de prisene! Koster vist rett over 700kr for å overnatte på barselhotellet i Stavanger hvis måltider ekskluderes - men det er fortsatt mye sammenlignet med resten av landet!

Herregud, det er himla dyrt! :o Synes 350,- natta er dyrt også jeg :p Med tanke på jeg og lille skal jo være der alikevel. Og som du sier - man er jo to om å bli foreldre, så for meg er far også selvskreven såfremt han har anledning til å være der.

Aldri hatt pappaen på overnatting på barsel, og nå har vi jo to fra før, så tviler på at det går. Fikk heller ikke lov å være på barselhotellet pga misfarget fostervann under fødselen.

45 min fra sykehuset, så han er sammen med meg til jeg har født og litt etterpå. drar hjem til barna og tar de med, så er de hele dagene og drar hjem til leggetid :)

De 14 dagene mannen har rett til fri i forbindelse med fødsel: hva om riene begynner en tirsdag og han blir hjemme, men fødsel skjer først en fredag f.eks. Da "mister" han de 4 dagene hjemme med baby etterpå vel? Hva tenker dere å gjøre, sende han på jobb dersom riene er begynt men ikke er regelmessige enda?

Jeg syns det er enda mer urettferdig at det ikke er mulighet for overnatting for far på alle sykehus... I skien så er det ETT familierom. Det skjer jo aldri i verden at det er ledig når jeg har født.. :p

De 14 dagene mannen har rett til fri i forbindelse med fødsel: hva om riene begynner en tirsdag og han blir hjemme, men fødsel skjer først en fredag f.eks. Da "mister" han de 4 dagene hjemme med baby etterpå vel? Hva tenker dere å gjøre, sende han på jobb dersom riene er begynt men ikke er regelmessige enda?
Det har vi lurt litt på og! Nå har mannen en veldig fleksibel jobb der han legger opp dagene selv og har såkalt frihet under ansvar, så han kommer ikke til å "la" perm.dagene begynne å løpe før jeg har født... dvs at han er tilgjengelig på tlf og mail og har "hjemmekontor" hvis det skulle dra ut i tid. Men nå skal han vel forsåvidt ha "hjemmekontor" i de 2 ukene og da for å få lønn under permisjonen. Men det blir minimalt, han regner med de fleste kundene hans respekterer at han nettopp har blitt far... Men vi får sjå...

Back
Topp