Mannen med på barsel?

-Bambino-

Gift med forumet
Aprillykke 2016
Sommerfuglene
Skal mannen sove med dere på sykehuset etter fødselen eller er han hjemme og kommer inn på dagen?

Varierer vel litt hvordan mulighetene er... Noen ligger vel på barselavdeling på føden, andre på sykehushotell osv?

Han var med når vi fikk storebror. Hadde veldig fine dager.
Når lillebror kom var det behov for han hjemme, men var bare på barsel 1.5 døgn.
Med nr 3 håper jeg på hoteller og at vi sammen kan ta noen dager fri:-)

På kalnes er det seng til far på rommene, og nattillegget for far er tatt vekk, men vi får se hvordan det blir. Kan hende han vil hjem å grine en skvett og lande litt etter fødsel også :)

Jøss så de skal ikke ha 200 per natt der lenger? ☺ Passer jo bra det, siden man må betale litt for å parkere der også. ☺

Da får jeg kanskje mannen til og overnatte han også, når den tiden kommer. ☺

Er veldig bra tilbud på barsel hos oss. Har familie rom. Men med 2 barn fra før er det stor sjangse for at han reiser hjem og ordner med barna og hunden. Eg håper eg får reise fort hjem og. Så blir ikkje lenge eg er alene evt :) men ser det Ann etterhvert. Blir det ein vanskelig fødsel får han bli hos meg. I værstefall er det lov og ta med søsken der og :)

Det kommer ann på når lille kommer:-) om hun kommer når søskenene er til pappan sin, eller at mormor tilbyr seg at de kan ligge der, så blir han nok sammen med oss på sykehuset 1 natt i allefall:-)

Kommer Ann på hvor mange fødende det er når Lillemor velger å komme. Når storebror kom var det fullt og jeg lå på 4 mannsrom og pappan måtte fint dra hjem å sove :/ vi har snakka om å sende storebror til sin pappa når noe skjer, så er det fullt mulig vi drar tidlig hjem om formen tillater det!

Her er det pasienthotell som vi bor på etter fødsel så mannen blir muligens en natt før han drar hjem til resten :)

Alt avhenger av når ungen kommer og hvordan fødselen går. Men han blir med på barselshotellet, selv om vi nok håper på å dra hjem ganske raskt. Er likevel forberedt på å være der noen dager, så slipper jeg å bli lei meg.

Håper barnefar kan sove der sammen med meg og babyen. Men kommer jo Ann på hvor fullt det er!:)

Jeg håper å få plass i dobbeltrom på barselhotellet, og at mannen er med meg der :)

Sist lå vi på barselhotell i 5 døgn og pappan var sammen med meg hele tiden. :)

Denne gangen håper jeg på å reise hjem dagen etter fødsel, men antar mannen overnatter sammen med oss likevel dersom vi får bo på hotellet.

3-åringen gleder seg veldig til å overnatte hos besteforeldrene når lillebror kommer, så hun må nok få overnatte der en natt eller to uansett. ;)

Tviler på at mannen får overnatte, eksen fikk aldri lov med de 2 første. Mannen må vel dessuten hjem til barn og bikkje, så jeg satser på å få reise hjem ganske kjapt, etter 1 dag eller 2. Syns det er viktig at mannen får vært mest mulig med babyen når han først har fått diskutert seg til å kunne være vekk fra jobb 2 uker.. (selv om han har krav på det så er det ikke alltid bare-bare i den bransjen der)....

Er bare ett familierom der jeg skal føde så må nok være på 3-4mannsrom....... Satser på at det går greit denne gang, gråt meg ihjel sist gang da mannen ikke fikk være hos meg(selv om vi hadde familierom) og jeg hadde veldig lavt blodtrykk og svimlet. :-P de pushet veldig på at jeg måtte gjøre alt selv på sykehuset selv om jeg ikke klarte stå oppreist uten å svime av :-P bor i tillegg ett par timer unna sykehuset så er spent på hvordan det blir med besøk og sånn, han sier selv han kommer til å kjøre til sykehuset hver dag(normalt med 3dager) men synes det blir litt dumt med tanke på 3åringen som også er hjemme. Så vi får se hvorsan ting blir :-)

Her er det ikke noe pasienthotell så vi blir liggende på fødeavdelingen. Det er ingen flermannsrom så man risikerer ikke å måtte dele rom med andre og man kan få inn seng til pappa'n om dette er ønskelig, men det koster 200kr natta. I tillegg til parkering og eventuell mat. Vi bor 5 minutter unna sykehuset så usikker på hva vi gjør... Ser det vel sikkert litt an tenker jeg :)

Her blir faren med på pasienthotellet. Vel og merke stive priser med 390kr per natt for han, men det er så verdt det - får ta det som en "ferietur" ;)

På sykehuset jeg skal føde er far velkommen til å bo på barselrom sammen med mor alle dagene :) Han må da betale 200kr pr døgn, og da er kveldsmat inkludert. Er så glad for at sykehuset tilbyr dette, da man faktisk er to som er foreldre til barnet og skal lære mye de første dagene. Sykehuset er 2 timer unna der vi bor, så hadde ikke vært en mulighet å dratt hjem for å sove.

Back
Topp