Mandag 13 Januar

Pampers strl 5
Med tape eller up&go?
Synes de buksebleiene lekker så lett!!!
Vi bruker enda Pampers str 4, de passer jo til 15kg, og Hermine er bare 10.3 :p ;)

Jeg syns Libero er bedre enn pampers (vi bruker up&go).. barnehagen bruker pampers med tape.. vært noen ganger det har kommet gjennom på dem, også lukter bleiene så vondt når det har kommet tiss i de:eek::p

MEN, vi prøvde ut str 5 av Libero sine, men måtte gå tilbake til nr 4 fordi vi opplevde at det kom bæsj oppover ryggen pga den var bitte litt for stor.. så kansje bleiene er for store for Anette?

Vi bruker pampers og kun det:) Emmeth blir sår av Libero, men brukte kun Libero til jentene:)

•☆tastedingsen☆•
Vi brukte Libero de første månedene, men så bytta vi da de plutselig begynte å gi henne røde merker på lårene :oops: selv om vi gikk opp en str så ble hun så sår av strikken :( Men pampers nr 4 er knall! :)

Jeg syns Libero er bedre enn pampers (vi bruker up&go).. barnehagen bruker pampers med tape.. vært noen ganger det har kommet gjennom på dem, også lukter bleiene så vondt når det har kommet tiss i de:eek::p

MEN, vi prøvde ut str 5 av Libero sine, men måtte gå tilbake til nr 4 fordi vi opplevde at det kom bæsj oppover ryggen pga den var bitte litt for stor.. så kansje bleiene er for store for Anette?
Her lekker Libero up&go men ikke Pampers med tape :p

Mannen tror også det, så skader jo ikke å gå ned til 4 igjen.

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum mobile app

Jeg kjøper ullundertøy, uten armer, det tåler ikke vanlig såpe nei:-( Er det bomull funker det med kokvask som regel.

Det er det som er så dumt med ull.. hehe jentene har blitt så varme av å bruke ull inne..nesten svette jo:eek: men bruker ull som mellomplagg ute da:)

Her brukes bare coop. De tåler masse! Og har blitt kåret til best i test av tv2 hjelper deg :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Vi har prøvd både Libero og Pampers, begge lekker på Hermine! Nå kan hun bruke Pampers nr4 sin up&go, men ville likevel tatt på tapebleier ved diaré :p ;)
De har jo litt forskjellig passform, så det kan jo hende at f.eks Libero hadde fungert på Anette?
Det sagt så synes jeg generelt at up and go tar mindre enn teipbleier. Og siden vi bare bruker engangs på natt blir det de med teip her...

Det er det som er så dumt med ull.. hehe jentene har blitt så varme av å bruke ull inne..nesten svette jo:eek: men bruker ull som mellomplagg ute da:)
Det går greit her, så lenge det er undertøy. Og veldig godt om natta for henne:-)

Her lekker Libero up&go men ikke Pampers med tape :p

Haha.. jeg ser at det er sååååå bra at det finnes forskjellige typer og merker når det kommer til bleier! For er veldig forskjellig fra barn til barn ser det ut som :)

Mannen tror også det, så skader jo ikke å gå ned til 4 igjen.

Nei det stoppa hvertfall vårt problem :) så de bleiene har vi på lur til hun er større :) nå kan det skje om det er full bleie og at hun setter seg lissom..da kan det komme litt ut på sidene..men det skjer ikke ofte :)

Så er jo greit å prøve for å se om det hjelper:);)

Det går greit her, så lenge det er undertøy. Og veldig godt om natta for henne:-)

Hvor finner du ull med kort arm? Finner det kun på sommeren jeg, kjøpte da én ermeløs body som vi bruker under bomullsplagg og det er litt knapt i grunnen ;)

Nei det stoppa hvertfall vårt problem :) så de bleiene har vi på lur til hun er større :) nå kan det skje om det er full bleie og at hun setter seg lissom..da kan det komme litt ut på sidene..men det skjer ikke ofte :)

Så er jo greit å prøve for å se om det hjelper:);)
Var det som skjedde flere ganger for dag her, ikke at bleia var full, men at hun satte seg på en spesiell måte så tisset bare rant ut :eek: :p

Nei og antageligvis så har hun hatt allergien siden hun var veldig liten.. for når hun tok allergitest som 2 åring, så sa den legen at hun var allergisk mot katt (noe vi trodde,og var grunnen for testen)..men når mamma så på disse papirene nå, så sto det også et ukjent ord, som enten betyr hvete/gluten eller at det var et stoff i hveta..men legen sa ingenting om det!!?:eek: men jeg vet at hun har hatt litt vondt i magen tidligere hvertfall, men ikke sånn kjempe vondt..kan være en sammenheng..

og det er som du har lest, at noen ikke har noen symptomer..så derfor vil legen teste mamma og oss søsken, for om man går med gluten-allergi uten å vite det så kan man få kreft i tarmene:eek: og min bestemor (på mammas side) fikk det, og i magesekken..så er en mulighet for at hun også har hatt cøliaki uten å vite noe om det..

Ja altså, vi ser jo nå at det er mye mer utvalg i glutenfritt mat/drikke/godteri enn melke/laktosefritt.. kansje han faktisk kan få melk etterhvert? :) for spiser ikke du glutenfri mat? Tenker på dette med at problemene startet etter at du sluttet å amme eller?

Ja, og det freaker neg fanske bra ut at det kan gi kreft:eek: Jeg har slitt mye med magen selv, så begynner jo og lure, men skal til legen på mandag:)
Så skal br om og bli testa for det selv og.

Veldig viktig dere og får testa dere.
Say f-ing whaaaat? Fikk moren din seriøst ikke beskjed om at jenta reagerte på hvete? Herregud, det er jo helt sinnssykt.

Lei meg for og høre om bestemoren din fikk kreft, det kan jo ha mye og si om hu hadde cøliaki og kunne vært unngått:( Min farmor har leukemi, men holdes i sjakk med kemotabletter, tror jeg det er.

•☆tastedingsen☆•

Ja det kan jeg tro er godt som nattklær:) har ullsokker på Liana på natta..og ullsokker med antiskli til dagen (begge fra ullvang), for hun har alltid hatt problemet med å bli veldig kald på føttene..og dem funker kjempe bra:D ellers har jentene stilongs i ull:)

De har jo litt forskjellig passform, så det kan jo hende at f.eks Libero hadde fungert på Anette?
Det sagt så synes jeg generelt at up and go tar mindre enn teipbleier. Og siden vi bare bruker engangs på natt blir det de med teip her...
Jeg kjøpte ei hel eske (!!!) med Pampers trusebleier i str 4 i vår en gang, de var så løse at de bare datt av ungen :eek: men nå har hun vokst inn i dem såpass at de sitter bra, lekker ikke og vi får brukt de opp :p Men det er jammen meg praktisk med slike bleier når man har en potteunge som stort sett gjør sitt i potta og man kan ta den samme bleien på igjen!!! :D

Jeg kjøpte ei hel eske (!!!) med Pampers trusebleier i str 4 i vår en gang, de var så løse at de bare datt av ungen :eek: men nå har hun vokst inn i dem såpass at de sitter bra, lekker ikke og vi får brukt de opp :p Men det er jammen meg praktisk med slike bleier når man har en potteunge som stort sett gjør sitt i potta og man kan ta den samme bleien på igjen!!! :D
Ja det er kjekt =) Uansett må man bare finne det som passer best for seg og sitt barn i grunn =)
Vi klarer jo nesten ikke tisselukta i engangsbleier lenger :p Og jeg skulle gjerne hatt tøybleier som truse, men det finner jeg ikke :p

Var det som skjedde flere ganger for dag her, ikke at bleia var full, men at hun satte seg på en spesiell måte så tisset bare rant ut :eek: :p

At dem klarer? Hahah..
Har ikke hatt så mye problemer med tiss...men bæsj:eek: og da spesielt om hun har tisset mye, og begynner å bæsje masse! Haha..

5 voksne og 1 barn :D mange hjelper med Hermine ;)

Eneste er at det blir hotellrom, og ikke leilighet, så vi må bo og sove i samme rom...må altså sitte ute etter at Hermine er lagt om kvelden :p ;)

Herlig å ha fylt kjøleskapet med kyllingfilet, laks, fiskepudding, kjøttpudding, koteletter, entrecoté, masse grønnsaker og frukt :D

Så koselig med en familieferie og ekstra hender kommer godt med;)

Namme, namme:D Masse god mat;) Vi skal ha en del forskjellige kyllingretter og wok:)

•☆tastedingsen☆•

Back
Topp