Mandag 13 Januar

Jeg har lyst til å strikke tunika til meg selv. Og en jakke. Men jeg får begynne med en ting om gangen :p
Men det kostet 150 kr i frakt der jeg kikket. Tror de har riktig garn i byen her, da sjekker jeg der først!
95DB65F9-E28E-44B4-BA77-B802EC58FF88_zps2nlqdkpn.jpg

Kjempefint mønster,jeg har en kjole som ligner litt:-)

Vi gir brødskive eller grøt først, så et bad, og til slutt får hun flaska på rommet før hun legges ned. Funker fjell så lenge hun spiser maten da.;)

Nå er de greske kj.bollene ferdig.
Jeg brukte 700gr karb.kjøttdeig fra Rema 1000, som jeg kjørte i foodprosessoren sammen med et egg, ei skje potetmel og litt melk (noen dl kanskje? Tok det på feelingen til farsen blei klissete.) ;)
Hadde også i finhakket hvitløk (4fedd), basilikum, litt tørket timian, og smakte det til med salt og pepper.:) De ble gode og nå dufter det basilikum og hvitløk i huset. Mmm!:D
Vis vedlegget 46910

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Mmmmm så ikke rent lite godt ut:-)

Jeg tror heller ikke du trenger å bekymre deg for veksten..for han kommer nok til å ta igjen dette når han føler seg bedre;) Sånn har Emira og Liana vært..om dem har vært syk og spist veldig lite i flere dager, så har dem spist som hester når dem har blitt friske;):D

Ja, for det er vel sånn at han må få i seg gluten gjevnlig før prøvene, sånn at dem ikke gir feil svar?

Ønsker deg en fin dag!:)

Nei, det går seg nok helt sikkert til når han evt får en "diagnose" så han han ikke har mange diarè bleier og magevondt. Er nok det som har plaga han helt siden jeg slutta og gi han mm og han fikk tilført mer fast føde og deriblant gluten. Så jeg tror kanskje jeg har tatt feil og at han kanskje ikke har melkeallergi, men cøliaki? Uansett, det får jeg ikke vite før 3 februar, hvis vi får noen svar da, men da kan jeg iallfall kjøre på med glutenfri kost!
Han har jo spist bra i noen perioder og, men fortsatt lagt på seg dårlig, men så fort noe kommer inn går noe ut igjen.

Ja, det er nettopp det som er vettu, må ha gluten i kosten for og se om han reagerer på det, ellers blir det bomtur til strømmen;):o

Lurt å vente med vaksine da ja. Håper han ikke har ørebetennelse lenger stakkars:(
Spent på om han har glutenallergi, det høres jo veldig slik ut, dumt dere måtte vente så lenge på time.

Vi fikk time ganske kjapt vi altså, er ofte ventetid på 3-4 mnder på strømmen iallfall:o

Han hadde ikke ørebetennelse, heldigvis:) Men da fikk vi iallfall sjekka det;) Måtte vente i 1 1/2 time før vi kom inn:( Kjedelig og vente så lenge..
Har kjørt melkefritt kosthold, men likevel fortsetter plagene, så mulig han ikke har melkeallergi, men cøliaki, men igjen, rart det og, for han får vondt i magen om han får melk.. Er så vanskelig!:(

Jeg har lyst til å strikke tunika til meg selv. Og en jakke. Men jeg får begynne med en ting om gangen :p
Men det kostet 150 kr i frakt der jeg kikket. Tror de har riktig garn i byen her, da sjekker jeg der først!
95DB65F9-E28E-44B4-BA77-B802EC58FF88_zps2nlqdkpn.jpg

Den var knallfiiin:)

Nei, det går seg nok helt sikkert til når han evt får en "diagnose" så han han ikke har mange diarè bleier og magevondt. Er nok det som har plaga han helt siden jeg slutta og gi han mm og han fikk tilført mer fast føde og deriblant gluten. Så jeg tror kanskje jeg har tatt feil og at han kanskje ikke har melkeallergi, men cøliaki? Uansett, det får jeg ikke vite før 3 februar, hvis vi får noen svar da, men da kan jeg iallfall kjøre på med glutenfri kost!
Han har jo spist bra i noen perioder og, men fortsatt lagt på seg dårlig, men så fort noe kommer inn går noe ut igjen.

Ja, det er nettopp det som er vettu, må ha gluten i kosten for og se om han reagerer på det, ellers blir det bomtur til strømmen;):o

Ja vet du at søsteren min måtte holde seg unna laktose nå i 3 mnd pga gluten-inntaket.. for tarmene var ikke helt bra, og da har laktose gjort det enda verre. Men hun har ikke noen melkeallergi.. så kan jo hende det er noe sånt med Emmeth også? Håper virkelig dem klarer å finne ut av dette! Har jo pågått såååå lenge:(:( *klemmer på deg og Emmeth*

Ja teit er det! Men søsteren min måtte også spise som hun pleide, selvom det var ganske stor sjanse for at hun hadde cøliaki;) men hun har hvertfall ikke hatt noen plager da! Verre med gutten din:(

Ja, om jeg får det til kan det bli ganske bra!
Og jeg skjønner hvorfor ullklær er dyre! 600 kroner i garn" Og mange timers arbeid...

Ja, erru gal, det tar lang tid og strikke, men er jo så verdt det;) Og strikking er koselig:)
men FY, garn er dyrt:o men så igjen, er jo et fantastisk naturprodukt:p:)

Ja, erru gal, det tar lang tid og strikke, men er jo så verdt det;) Og strikking er koselig:)
men FY, garn er dyrt:eek: men så igjen, er jo et fantastisk naturprodukt:p:)
JA. Finnes nok flere billigere varianter, men måtte ha 13 nøster, da blir det fort litt likevel :D

Ja vet du at søsteren min måtte holde seg unna laktose nå i 3 mnd pga gluten-inntaket.. for tarmene var ikke helt bra, og da har laktose gjort det enda verre. Men hun har ikke noen melkeallergi.. så kan jo hende det er noe sånt med Emmeth også? Håper virkelig dem klarer å finne ut av dette! Har jo pågått såååå lenge:(:( *klemmer på deg og Emmeth*

Ja teit er det! Men søsteren min måtte også spise som hun pleide, selvom det var ganske stor sjanse for at hun hadde cøliaki;) men hun har hvertfall ikke hatt noen plager da! Verre med gutten din:(

Jeg skjønner bare ikke at søsteren din ikke hadde noen magesmerter? Blir jo betennelse i tarmen:( AUCH! men leste og på nettet at noen faktisk har Cøliaki uten symptomer. Aha, kan det det, ja? Det visste jeg faktisk ikke, tusen takk for infoen:)
Men isåfall kan jeg jo prøve laktosefri melk etterhvert;) hihi..

Jeg får veldig vondt av han, synes det er så synd på han, men vi har det jo masse gøy og, da:D Han er en liten mammadalt, det er sikkert og visst:D<3

Vi fikk time ganske kjapt vi altså, er ofte ventetid på 3-4 mnder på strømmen iallfall:eek:

Han hadde ikke ørebetennelse, heldigvis:) Men da fikk vi iallfall sjekka det;) Måtte vente i 1 1/2 time før vi kom inn:( Kjedelig og vente så lenge..
Har kjørt melkefritt kosthold, men likevel fortsetter plagene, så mulig han ikke har melkeallergi, men cøliaki, men igjen, rart det og, for han får vondt i magen om han får melk.. Er så vanskelig!:(

Ja, det skal ikke være lett, kan det være allergi av egg da? Noen ganger kan cøliaki barn reagere på melk, jeg har hatt et slikt barn på avdelingen jeg jobbet på i Oslo, hun hadde en helt ekstrem variant.
Kjedelig å vente så lenge når det gjelder barn, de burde få kommet inn først.
Jeg er nok litt bortskjemt angående legetime, pleier å få det kjapt til barnelegen, han er så effektiv uten å stresse:-)

Nasse har ødelagt nok en ullbody, gallesåpe hjalp ikke:( Mulig jeg ikke bruker den rett.
Hun har ikke diare, men den er ikke akkurat fast heller, det må være tennene, alle hjørnetennene kommer på en gang.

Nasse har ødelagt nok en ullbody, gallesåpe hjalp ikke:( Mulig jeg ikke bruker den rett.
Hun har ikke diare, men den er ikke akkurat fast heller, det må være tennene, alle hjørnetennene kommer på en gang.
Prøvd andre bleier da? Om de hun har ikke holder tett.

Heisann:-)

Jeg har fått hvilt lenge, dusjet, ryddet og hengt opp masse klær:-)
Nå har jeg regnet på økonomien min, for å få råd til ulønnet permisjon, og hva jeg sitter igjen med etter regninger osv. Det var interessant, jeg burde ha vært mye flinkere til å ha oversikt sånn generelt, jeg kunne spart mye ser jeg hvis jeg hadde giddet....
Har ikke regnet med mannen sin lønn oppi dette da, blir jo noe annet da, men kan fint greie det alene:-)
Men herregud for en sløsekopp jeg er er altså..det er skammelig, så jeg sitter her litt flau.

Det er heldigvis bare -10 nå, i morrest var det -18. Det er vind dessverre, men jeg drister meg til å hente nasse i barnehagen likevel:-)
Så bra at det kan ordne seg med økonomien da :D
Vi er blitt så vandt til å leve på ei inntekt, og et ørlite studielån, at den dagen det blir aktuelt med ulønnet permisjon så skal vi nok få det til ;)

Hvilke bleier bruker dere???

Back
Topp