Mandag 13 Januar

Har vært en lang dag idag, har ikke tid til å lese gjennom alt når, er så forferdelig trøtt! :oops:

Vi har ukeshandla sammen i kveld, for to uker, mens svigersøs passa Hermine :) I ettermiddag var svigers her og vi så på sydenturer :D

Nå er det kveldsmat, te og litt tv før sengetid!

Prøvd andre bleier da? Om de hun har ikke holder tett.

Ja, tenkte kanskje hun hadde for stor bleie, men synes egentlig ikke det heller:-)

Med tape eller up&go?
Synes de buksebleiene lekker så lett!!!
Vi bruker enda Pampers str 4, de passer jo til 15kg, og Hermine er bare 10.3 :p ;)

Akkurat samma her;) up&go kan ikke vi bruke, det renner rett ut. hvor lang er Hermine? Emmeth er 78 cm og veier 10.3 kg, var på hs idag.

•☆tastedingsen☆•

Har vært en lang dag idag, har ikke tid til å lese gjennom alt når, er så forferdelig trøtt! :oops:

Vi har ukeshandla sammen i kveld, for to uker, mens svigersøs passa Hermine :) I ettermiddag var svigers her og vi så på sydenturer :D

Nå er det kveldsmat, te og litt tv før sengetid!

Nice og få handla inn for flere uker i slengen;) heldiggrisen som skal til Syden og greier:D blir dere mange?:)

•☆tastedingsen☆•

Jeg skjønner bare ikke at søsteren din ikke hadde noen magesmerter? Blir jo betennelse i tarmen:( AUCH! men leste og på nettet at noen faktisk har Cøliaki uten symptomer. Aha, kan det det, ja? Det visste jeg faktisk ikke, tusen takk for infoen:)
Men isåfall kan jeg jo prøve laktosefri melk etterhvert;) hihi..

Jeg får veldig vondt av han, synes det er så synd på han, men vi har det jo masse gøy og, da:D Han er en liten mammadalt, det er sikkert og visst:D<3

Nei og antageligvis så har hun hatt allergien siden hun var veldig liten.. for når hun tok allergitest som 2 åring, så sa den legen at hun var allergisk mot katt (noe vi trodde,og var grunnen for testen)..men når mamma så på disse papirene nå, så sto det også et ukjent ord, som enten betyr hvete/gluten eller at det var et stoff i hveta..men legen sa ingenting om det!!?:eek: men jeg vet at hun har hatt litt vondt i magen tidligere hvertfall, men ikke sånn kjempe vondt..kan være en sammenheng..

og det er som du har lest, at noen ikke har noen symptomer..så derfor vil legen teste mamma og oss søsken, for om man går med gluten-allergi uten å vite det så kan man få kreft i tarmene:eek: og min bestemor (på mammas side) fikk det, og i magesekken..så er en mulighet for at hun også har hatt cøliaki uten å vite noe om det..

Ja altså, vi ser jo nå at det er mye mer utvalg i glutenfritt mat/drikke/godteri enn melke/laktosefritt.. kansje han faktisk kan få melk etterhvert? :) for spiser ikke du glutenfri mat? Tenker på dette med at problemene startet etter at du sluttet å amme eller?

Libero har aldri fungert her, men Rema1000-bleiene har aldri svikta. Kun lekkasje når det har eksplodert og kommet opp bak ryggen. :rolleyes:

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Nice og få handla inn for flere uker i slengen;) heldiggrisen som skal til Syden og greier:D blir dere mange?:)

•☆tastedingsen☆•
5 voksne og 1 barn :D mange hjelper med Hermine ;)

Eneste er at det blir hotellrom, og ikke leilighet, så vi må bo og sove i samme rom...må altså sitte ute etter at Hermine er lagt om kvelden :p ;)

Herlig å ha fylt kjøleskapet med kyllingfilet, laks, fiskepudding, kjøttpudding, koteletter, entrecoté, masse grønnsaker og frukt :D

Med tape eller up&go?
Synes de buksebleiene lekker så lett!!!
Vi bruker enda Pampers str 4, de passer jo til 15kg, og Hermine er bare 10.3 :p ;)
Det er up ånd go, får ikke på henne noe annet:-) Anette er 11 kg, men jeg synes de er for små i strl 4

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum mobile app

Nasse har ødelagt nok en ullbody, gallesåpe hjalp ikke:( Mulig jeg ikke bruker den rett.
Hun har ikke diare, men den er ikke akkurat fast heller, det må være tennene, alle hjørnetennene kommer på en gang.

Høres litt ut som tannebæsj da ja.. Liana har hatt det..ikke diarè,men en litt annen konsistens og lukt enn vanlig.. kjedelig når klærne blir ødelagt:( vi har ikke mye inneklær i ull..men på bomull så har det funka å spøre inn flekkene med zalo og deretter ha på sånn vanish-spray litt før jeg skal vaske det ;) men det skader kansje ull??

Libero har aldri fungert her, men Rema1000-bleiene har aldri svikta. Kun lekkasje når det har eksplodert og kommet opp bak ryggen. :rolleyes:

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Hermine fikk utslett av Rema bleiene :eek: og jeg syntes de lukta så fælt i tillegg, trodde hele tiden at hun hadde gjort seg ut :p
Pampers Active fit er tingen her i huset, nett og tynn på en liten stump! :)

Høres litt ut som tannebæsj da ja.. Liana har hatt det..ikke diarè,men en litt annen konsistens og lukt enn vanlig.. kjedelig når klærne blir ødelagt:( vi har ikke mye inneklær i ull..men på bomull så har det funka å spøre inn flekkene med zalo og deretter ha på sånn vanish-spray litt før jeg skal vaske det ;) men det skader kansje ull??
Jeg kjøper ullundertøy, uten armer, det tåler ikke vanlig såpe nei:-( Er det bomull funker det med kokvask som regel.

Det er up ånd go, får ikke på henne noe annet:-) Anette er 11 kg, men jeg synes de er for små i strl 4

Ville prøvd tapebleier når magen er dårlig, de sitter litt tettere på kroppen enn up&go ;)

Vi bruker pampers og kun det:) Emmeth blir sår av Libero, men brukte kun Libero til jentene:)

•☆tastedingsen☆•

Jeg kjøper ullundertøy, uten armer, det tåler ikke vanlig såpe nei:-( Er det bomull funker det med kokvask som regel.

Jeg har vaska ull med zalo og vanish når det er bæsjeflekker på de, det ødelegger jo ikke mer å få vekk flekken ved å vaske en gang med slikt vaskemiddel enn at bodyen er ødelagt av bæsj! :p ;)

Ville prøvd tapebleier når magen er dårlig, de sitter litt tettere på kroppen enn up&go ;)
Får nesten gjøre det, dette går jo ikke lenger.

Eventuelt en annen up and go-versjon.
Vi har prøvd både Libero og Pampers, begge lekker på Hermine! Nå kan hun bruke Pampers nr4 sin up&go, men ville likevel tatt på tapebleier ved diaré :p ;)

Back
Topp