Mammakroppen

Kaina123

Flørter med forumet
Hvordan går det med Mammakroppen for dere? Jeg er ca 2 kg fra vekten før graviditeten (gikk opp 11-12kg), og har ligget der noen uker, men har absolutt ikke gjort noe for å gå ned. Hadde planer om å gå lange turer, men første par ukene var jeg for sår, så kom julen, og nå altfor kaldt for trilleturer, så mye mindre aktivitet enn planlagt. Og altfor mye sukker og godteri.. :p Så ikke så bekymret for siste kg'ene foreløpig siden innsatsen har vært så minimal.

Selv om jeg vektmessig ikke er så langt fra startvekt merkes det at magen og generelt kroppen som helhet er en del slappere i fisken enn tidligere, så bør komme i gang med litt styrketrening, hehe. Tenker å begynne så smått med trening til uka, er da 6 uker siden fødsel.

Jeg har 10 kg mer enn før graviditeten, 1 mnd etter fødsel. Er veldig slapp i fisken, så her må det også styrketrening til. Vekten stresser jeg ikke med. Det går seg til etter hvert.

Jeg har 10 kg mer enn før graviditeten, 1 mnd etter fødsel. Er veldig slapp i fisken, så her må det også styrketrening til. Vekten stresser jeg ikke med. Det går seg til etter hvert.

Godt vi er flere ;) har igjen 7 kg.. Men ytterligere 4-6 hvis jeg skal bli heeelt fornøyd. Men stresser ikke med hverken vekt eller kropp! Her skal jeg koooose meg med baby

Har ikke veid meg på lenge. Gikk opp 20 kg i svangerskapet. Men skal ikke tilbake til startet da jeg lå litt lavt på vekt og lav BMI. Kroppen spesielt magen er ikke like stram og flat som før men merker at formen kommer seg. Stresser ikke med det og vil ikke havne tilbake til livsstilen min før graviditeten så vekten får vente;)

5 uker siden fødsel og vekten har stoppet altfor tidlig! Gikk ned fort i starten, men nå er det nok bare fett igjen. Og det må jeg nok gå inn for å bli kvitt. 8,5kg til startvekt. 10kg til jeg blir fornøyd. Føler meg ekstremt ukomfortabel med kroppen nå :(

Jeg har ikke veid meg enda, men lurer veldig på hva jeg veier nå... (Har ikke vekt...) 15 dager siden fødsel nå, og har fått beskjed om å holde meg litt i ro en liten stund til pga ks. Hadde gledet meg til lange trilleturer, kulda ute gjør jo at jeg blir tvunget til å ta det med ro. Kanskje like greit enn så lenge :)

Gikk bare opp ca 6 kg desverre. Fem av dem er borte. Ca en kilo over start

Ikke gjort noe for det, det var vel 3 kilo baby, en liten kilo vann og en god halvkilo blod....

Magen er myk og deigete, helt som forventet. Den var ikke stram før heller. Men nå har jeg jo ikke magemusklene på plass enda heller. Tre uker siden fødsel.

Skal komme igang med trilleturer fra neste uke håper jeg. Avhengig av været. Burde nok trene noe styrke av kjernemuskulaturen uansett da...

Det syns at jeg har vært gravid i hvert fall :) veie meg har jeg ikke hjerte til akkurat nå

2kg fra startvekt, 7kg fra trivselsvekt og veldig slapp i fisken.... Håper treningsgleden finner meg i år ;)

Ca 1-2 kilo fra før vi begynte å prøve å bli gravide. Kroppen er ganske slapp men pga bekkenløsning kan jeg ikke trene da jeg fortsatt har vondt.
Men ser ganske bra ut med tanke på hvor stor jeg faktisk var så skal ikke klage. Alle sier jeg ser veldig bra ut så jeg gleder meg til å begynne å trene og stramme opp kroppen litt. Har trykket i meg ganske mye snop da jeg er sykt sugen på sjokolade ig sånt når jeg ammer så tror jeg hadde tatt av en del hadde jeg ikke spist så mye

Aner ikke hvor vekta er, og alle klærene er nye etter et flytteuhell. Men kroppen ammer greit og får meg dit jeg vil, takk som spør.

Gikk opp ca 20 kg i graviditeten, og har foreløpig gått ned 10 kg. 4 uker siden fødsel. Litt slapp her og der, men føler meg egentlig helt ok. Begynner med trilleturer så snart været tillater det, og trening når kroppen er klar for det:-) Herlig å være mamma, så stresser ikke med kroppen. Endelig er jeg med i "klubben" av mammaer - det var utrolig leit og ensomt å være ufrivillig barnløs.

Her er det på stedet hvil. Har 6 kg igjen til startvekt, men totalt 12 kg jeg må/bør ned. Har en solid jobb foran meg, men satser på mange lange trilleturer når været tillater det. Blir gal av å sitte inne..

Signerer det å bli gal av å sitte inne hele tiden for tiden. Hadde planlagt å gå lange trilleturer hver dag, så fryste medlemskapet mitt på sats ut februar. Men har nå fått låst det opp igjen og skal på første trening i ettermiddag tenkte jeg. Blir "spennende" å få klarhet på hvordan formen er, ehehe...

Kjenner at det blir deilig med en time for meg selv også, etter et par intense dager med veldig klengete baby.

Signerer det å bli gal av å sitte inne hele tiden for tiden. Hadde planlagt å gå lange trilleturer hver dag, så fryste medlemskapet mitt på sats ut februar. Men har nå fått låst det opp igjen og skal på første trening i ettermiddag tenkte jeg. Blir "spennende" å få klarhet på hvordan formen er, ehehe...

Kjenner at det blir deilig med en time for meg selv også, etter et par intense dager med veldig klengete baby.
Har du noen som passer imens da, eller kan man bruke barnepass på senteret når de er så små?

Har du noen som passer imens da, eller kan man bruke barnepass på senteret når de er så små?

Dro etter at pappaen var kommet hjem fra jobb, så han tok mini. Men tenker å prøve ut barnepass snart, slik at vi kan gå på dagtid :)

Det er vel ikke anbefalt å begynne å trene noe særlig før uansett?

Nei, det er vel en del man skal unngå de første 6 ukene. Det var 6 uker siden fødsel for min del i går. Prøvde meg på løping idag, som jeg har gjort mye i mange år, men kjentes litt rart ut, så tror jeg venter med å starte opp igjen med løping til jeg har vært hos gynekolog.

Back
Topp