Mammakroppen

Altså, med jul og barselsbesøk og deilig bakst i frysern har vekta stått på stedet hvil :p Jeg er kvitt alle svangerskapskiloene og er fornøyd med det selvfølgelig, men når jeg fullammer og triller så ofte jeg kan håper jeg å ta av noe de gamle syndene også. Kroppen ser ut som før, god og myk :D

Nå sies det at mildvært skal komme så da kan man jo håpe på mange trilleturer og få litt fart på dette:)

Kom inn i mine gamle bukser i dag.19 dager siden fødsel. Veldig fornøyd :D
Deilig!! Jeg tør ikke å prøve mine gamle bukser på en stund enda, redd de fortsatt er alt for små... Får holde meg til mammabuksene mine en stund til, selv om de (heldigvis) begynner å bli litt store :P

Jeg har ikke sjans til å komme inn i gamle bukser, så jeg kjøpte meg to nye her om dagen. Synes det var så irriterende med gravidbukser som sklir ned.

Nå har jeg gått ned 12 kg, 6 uker etter fødsel. Har 8 kg igjen da. Har ikke prøvd buksene enda, bruker fremdeles gravidjeansen og har kjøpt et par bukser i større størrelse;-) Tenker jeg venter enda litt med å prøve de gamle buksene:-)

Jeg har tydeligvis blitt bredere over hoftene :o mange av buksene går ikke over:O
Sånn går det når man ikke snører seg sammen etter fødsel slik som fotballfrue![emoji14]
Spøk til side, det er ganske vanlig å bli bredere over hoftene. Enda snodigere så er det vanlig å få større føtter også.

Sånn går det når man ikke snører seg sammen etter fødsel slik som fotballfrue![emoji14]
Spøk til side, det er ganske vanlig å bli bredere over hoftene. Enda snodigere så er det vanlig å få større føtter også.
Hehe;)
Det er snodig hvordan kroppen forandrer seg altså. Det med føttene har jeg ikke hørt før. Hehe

Jeg har tydeligvis blitt bredere over hoftene :o mange av buksene går ikke over:O
Samme her. Ingen av buksene går over..
Søskenbarnet mitt gikk opp en str permanent og viste til et meme bilde av en gravid kvinne som gledet seg over belønningen etter fødsel :p som var en helt ny garderobe med sko.

Jeg gikk faktisk opp et halvt nummer med hver av de første to
Har ikke merket noe denne gangen

Jeg er utrolig heldig! Jeg kom inn i buksene mine etter 5dager, stumpen har krympet og jeg har blitt smalere over hoftene! Vekta har heldigvis holdt seg stabil tross "julesnop til halvpris". Mammakroppen er foreløbig snill :)

Fysioen sa til meg at det med at føttene blir større er en myte. Det som skjer er at vekten i graviditeten gjør at man blir mer plattfot, og da flater foten mer ut - derav større skostørrelse. Hvis man gjør øvelser for fotsålene så vil det gå seg til;-) Så gripe med tærne langs gulvet, og gripe med tåleddene langs gulvet så man blir sliten under foten og trekker forbuen opp. Bra for holdningen også:-)

Fysioen sa til meg at det med at føttene blir større er en myte. Det som skjer er at vekten i graviditeten gjør at man blir mer plattfot, og da flater foten mer ut - derav større skostørrelse. Hvis man gjør øvelser for fotsålene så vil det gå seg til;-) Så gripe med tærne langs gulvet, og gripe med tåleddene langs gulvet så man blir sliten under foten og trekker forbuen opp. Bra for holdningen også:-)
Stemmer sikkert. Regner ikke med at jeg har grodd noe mer skjelletmasse sånn plutselig 15 år etter at jeg sluttet å vokse ;)

Jeg er litt fortvilet nå. Vekten har stått på stedet hvil i flere uker nå. 10kg for mye! Vet at man ikke skal gå på slankekur mens man ammer, men jeg må gjøre noe. Føler meg så utrolig ukomfortabel :( Hvor lavt kan man legge seg på kaloriinntak før det går ut over ammingen og det frigir for mye toxiner?

Jeg er litt fortvilet nå. Vekten har stått på stedet hvil i flere uker nå. 10kg for mye! Vet at man ikke skal gå på slankekur mens man ammer, men jeg må gjøre noe. Føler meg så utrolig ukomfortabel :( Hvor lavt kan man legge seg på kaloriinntak før det går ut over ammingen og det frigir for mye toxiner?
Samme her. Dvs, jeg har ikke veid meg, men jeg var på 10 kg + sist jeg veide meg. Jeg har muligens gått ned litt, men jeg har fått en veldig sjarmerende pærefasong. Er litt redd for at kroppen ikke vil gå tilbake av seg selv, at huden kommer til å forbli løs.. Når jeg bøyer meg frem så henger magen og mageskinnet ned :s En ting er å ha litt for mye fett, men skal det være så løst og slafsete da?!

En ting jeg ikke helt skjønner er hva forskjellen er på om man går naturlig fort ned i vekt, og om man aktivt slanker seg. Hvorfor frigjøres det miljøgifter når man slanker seg og ikke når det går ned naturlig? Jeg orker ikke slanke meg ved å spise lite, men har begynt å trene for å få tilbake musklene som er totalt fraværende.

Samme her. Dvs, jeg har ikke veid meg, men jeg var på 10 kg + sist jeg veide meg. Jeg har muligens gått ned litt, men jeg har fått en veldig sjarmerende pærefasong. Er litt redd for at kroppen ikke vil gå tilbake av seg selv, at huden kommer til å forbli løs.. Når jeg bøyer meg frem så henger magen og mageskinnet ned :s En ting er å ha litt for mye fett, men skal det være så løst og slafsete da?!

En ting jeg ikke helt skjønner er hva forskjellen er på om man går naturlig fort ned i vekt, og om man aktivt slanker seg. Hvorfor frigjøres det miljøgifter når man slanker seg og ikke når det går ned naturlig? Jeg orker ikke slanke meg ved å spise lite, men har begynt å trene for å få tilbake musklene som er totalt fraværende.
Det samme gjør magen min. *grøss*
Tenk at jeg hadde sprettrumpe og ruter i magen for halvannet år siden! Vet at det krever hardt arbeid å komme dit igjen, så det streber jeg ikke etter akkurat nå.
Skjønner heller ikke hva som er forskjellen. Noen raser jo ned i vekt bare av å amme, selv om de spiser aldri så mye!

Det samme gjør magen min. *grøss*
Tenk at jeg hadde sprettrumpe og ruter i magen for halvannet år siden! Vet at det krever hardt arbeid å komme dit igjen, så det streber jeg ikke etter akkurat nå.
Skjønner heller ikke hva som er forskjellen. Noen raser jo ned i vekt bare av å amme, selv om de spiser aldri så mye!
Har du begynt å trene igjen? Jeg har litt lyst til å begynne å trene igjen på treningssenteret, men lillebror sover jo sjelden flere timer i strekk.. så jeg vet liksom ikke hvordan barnepassen funker på babyer som han[emoji14]Foreløpig trener jeg bare hjemme med kettlebells og dumbells. Veldig lette og korte økter. Har null kjernemuskulatur..

Back
Topp