Mai 2025

Sukk, vet ikke om jeg skal sette Pergoveris i morgen eller ikke. Fikk fersk blødning i dag, men det som har kommet etterpå ser "gammelt" ut - det har liksom ikke vært skikkelig. Har jo hatt spotting siden forrige lørdag. Klinikken er ikke åpen i morgen heller, tror jeg, så vanskelig å spørre også. Får se an blødningen i morgen, om ikke tror jeg at jeg utsetter det for egen hånd.

Noen andre med lignende erfaring?

Last edited:
@Hassel Du kan sette meg som avbrutt eller videre til juni, vet ikke hva som passer best? Det ble ikke innsett da jeg ikke fikk positiv eggløsningstest, neste gang blir det styrt syklus.
Så kjedelig! Setter deg som videre til juni da, hvis du får neste forsøk da? :Heartred

Sukk, vet ikke om jeg skal sette Pergoveris i morgen eller ikke. Fikk fersk blødning i dag, men det som har kommet etterpå ser "gammelt" ut - det har liksom ikke vært skikkelig. Har jo hatt spotting siden forrige lørdag. Klinikken er ikke åpen i morgen heller, tror jeg, så vanskelig å spørre også. Får se an blødningen i morgen, om ikke tror jeg at jeg utsetter det på egen hånd.

Jeg har ingen slik erfaring, men har ikke klinikken en nødtelefon å ringe over helg? Det er noe jeg setter veldig stor pris på hos min klinikk! Jeg trodde de fleste hadde det- eller er du offentlig?

Sukk, vet ikke om jeg skal sette Pergoveris i morgen eller ikke. Fikk fersk blødning i dag, men det som har kommet etterpå ser "gammelt" ut - det har liksom ikke vært skikkelig. Har jo hatt spotting siden forrige lørdag. Klinikken er ikke åpen i morgen heller, tror jeg, så vanskelig å spørre også. Får se an blødningen i morgen, om ikke tror jeg at jeg utsetter det på egen hånd.

Jeg har ingen slik erfaring, men har ikke klinikken en nødtelefon å ringe over helg? Det er noe jeg setter veldig stor pris på hos min klinikk! Jeg trodde de fleste hadde det- eller er du offentlig

Jeg har ingen slik erfaring, men har ikke klinikken en nødtelefon å ringe over helg? Det er noe jeg setter veldig stor pris på hos min klinikk! Jeg trodde de fleste hadde det- eller er du offentlig?
Er hos Aleris. Så vidt jeg ser er det ikke noe nødnummer å ringe til der. Ser ikke noe telefonnummer i dokumentene som vi fikk heller. Burde spurt om det på samtalen vi var på ja... Dustekropp. :(

Edit: ser det står "NB: Hvis menstruasjonen kommer i helgen, kontakter du oss påfølgende mandag." på nettsiden, så ikke noe å ringe til. Kanskje jeg bare skal ta sprøyten i morgen, også ringe dem å høre om jeg bør ta den andre på mandagen... Men det er kanskje ikke helt heldig? Hm.

Da fikk jeg telefonen! Det ble kun 1 blasto på frys, som jeg trodde (håpet/fryktet). Jeg ble både glad og skuffet på en gang, men det hjalp absolutt på skuffelsen at embryo ble gradert til 5AA :Heartred
Samme beskjed som jeg fikk. Et embryo på frys, og et de skal se av til i morgen. Det på frys er 5BA så jeg er en blanding av skuffet og lettet på en gang :Heartpink
Gratulerer med frys❤️Så glad på deres vegne. krysser for at det går for dere denne gang med hvert deres egg med gode graderinger❤️

Jeg har vært så utrolig emosjonell og stive brystvorter siden jeg satte ovitrelle. Jeg pleier å bli det, men har alltid trodd at det var cycglogest. Det er det åpenbart ikke for nå tar jeg ingenting, og kroppen min reagerer tydelig på hcg. Good to know! Altså, ikke bli lurt til å tro det er graviditet KUN på grunn av symptomer så tidlig. Det er jo ikke rart symptomene mine plutselig forsvinner rundt 8-9DPO. Det er åpenbart Ovitrelle som tuller med meg :dead:

Jeg har vært så utrolig emosjonell og stive brystvorter siden jeg satte ovitrelle. Jeg pleier å bli det, men har alltid trodd at det var cycglogest. Det er det åpenbart ikke for nå tar jeg ingenting, og kroppen min reagerer tydelig på hcg. Good to know! Altså, ikke bli lurt til å tro det er graviditet KUN på grunn av symptomer så tidlig. Det er jo ikke rart symptomene mine plutselig forsvinner rundt 8-9DPO. Det er åpenbart Ovitrelle som tuller med meg :dead:
Ja ovitrelle er en luring. Jeg merker hcg veldig tydelig og kan omtrent forutse resultat av bare å kjenne virkningen av den uavhengig av Cyclogest. Nå forrige gang som ble kjemisk merka jeg at hcg var alt for lav.

Sukk, vet ikke om jeg skal sette Pergoveris i morgen eller ikke. Fikk fersk blødning i dag, men det som har kommet etterpå ser "gammelt" ut - det har liksom ikke vært skikkelig. Har jo hatt spotting siden forrige lørdag. Klinikken er ikke åpen i morgen heller, tror jeg, så vanskelig å spørre også. Får se an blødningen i morgen, om ikke tror jeg at jeg utsetter det for egen hånd.

Jeg har vært borti det to ganger, fikk heldigvis snakket med sykepleier første gang. Første dag med "skikkelig" mens, fikk jeg beskjed om. Nå fikk jeg igjen litt ferskt blod blandet med "gammelt" på onsdag, litt på torsdag, ingenting fredag, men i dag kom det masse friskt blod, da blir dagen i dag CD1 for meg. :)

Fortsatt ikke mensen heller...
Vurderer å møte opp på legekontoret i morgen tidlig å spørre om blodprøve om mensen ikke kommer ila i dag eller i natt.

Vedlegg

• 20250518_075220.jpg
    20250518_075220.jpg
    1,9 MB · Visninger: 31
Vurderer å møte opp på legekontoret i morgen tidlig å spørre om blodprøve om mensen ikke kommer ila i dag eller i natt.
Når er testdato? Og går du på støttemedisiner? Det pleier ta noen dager før mensen er tilbake etter at jeg slutter med støttemedisinene, sist tok det 5 dager til og med

Når er testdato? Og går du på støttemedisiner? Det pleier ta noen dager før mensen er tilbake etter at jeg slutter med støttemedisinene, sist tok det 5 dager til og med
Testdag var i går. Ingen støttemedisiner.
Med første barnet fikk jeg mensen på testdag på negativt forsøk. Så skjønner ikke noe nå.

Jeg har vært borti det to ganger, fikk heldigvis snakket med sykepleier første gang. Første dag med "skikkelig" mens, fikk jeg beskjed om. Nå fikk jeg igjen litt ferskt blod blandet med "gammelt" på onsdag, litt på torsdag, ingenting fredag, men i dag kom det masse friskt blod, da blir dagen i dag CD1 for meg. :)
Takk for svar! Da får jeg bare vente litt til. Ladycomp-en tror at det kanskje kan begynne i dag (fikk spørsmålstegn på monitoren). Neste gang det kommer ferskt blod, tar jeg det som CD1, så ringer jeg klinikken på mandag i tillegg i tilfelle.

Den testen er supersensitiv og fanger opp graviditet allerede når hcg stiger over 5. Du har nok bare litt forsinket mens.

Den testen er supersensitiv og fanger opp graviditet allerede når hcg stiger over 5. Du har nok bare litt forsinket mens.
Hmm. Normalt har jeg rundt 34 dager syklus, men har tidligere ved styrte forsøk assistert fått mensen på testdag ved negativt forsøk. Hadde jo nå eggløsning tidligere enn normalt (dag 12 i syklus). Så ser hva som kommer først av positiv test eller mensen nå.. tar blodprøve i morgen om mensen ikke har kommet for å være sikker.

Jeg har havnet på test-kjøret :dead:
Første testen var 7 DPO og viste en tydelig Ovitrelle-strek syns jeg. Testene etter har vært 9, 10 og 11 DPO. Er streker på alle, men er veldig usikker på om det fortsatt er Ovitrellen som henger igjen :nailbiting: har også tatt testene til ulike tidspunkt om dagen, bare for å gjøre det enda mer usikkert hehe

Testdato er ikke før 23.05, selv om det er 16 DPO

IMG_0220.jpeg

IMG_0023.jpeg

IMG_0034.jpeg

IMG_0035.jpeg

Jeg har havnet på test-kjøret :dead:
Første testen var 7 DPO og viste en tydelig Ovitrelle-strek syns jeg. Testene etter har vært 9, 10 og 11 DPO. Er streker på alle, men er veldig usikker på om det fortsatt er Ovitrellen som henger igjen :nailbiting: har også tatt testene til ulike tidspunkt om dagen, bare for å gjøre det enda mer usikkert hehe

Testdato er ikke før 23.05, selv om det er 16 DPO

Vis vedlegget 460594
Vis vedlegget 460595
Vis vedlegget 460596
Vis vedlegget 460597
Jeg synes dette ser for sterkt ut til å være Ovitrelle på 11 DPO, spesielt når den var såpass svak allerede på 7DPO. I tillegg til er det da ganske klar økning fra 9/10 til 11 DPO? Jeg tror du er gravid! :love017 :happy093

Back
Topp