Mai 2025

Dagens oppdatering fra embryolog var like hyggelig som de foregående dagene. Alle 3 embryo lever fremdeles og er blitt morula. 2 ble beskrevet som perfekte, mens et ble beskrevet som bra. Fremdeles ingen spor av fragmentering :hello2 Og nå begynner jeg å kjenne på litt forventingar. Og det er selvsagt skummelt:bag:

Hvor tidlig tester dere? Jeg er så redd for ovitrellestrek nå, så vurderer å vente lenge

Og nytt spørsmål, lever dere som normalt etter innsett? Jeg går krokbøyd, fordi jeg er så redd for at embryoet skal falle ut bare jeg retter ryggen, og blir redd for å lage mat og lufte hunden osv?? Er dere i ro dag 1?

Hvor tidlig tester dere? Jeg er så redd for ovitrellestrek nå, så vurderer å vente lenge
Og nytt spørsmål, lever dere som normalt etter innsett? Jeg går krokbøyd, fordi jeg er så redd for at embryoet skal falle ut bare jeg retter ryggen, og blir redd for å lage mat og lufte hunden osv?? Er dere i ro dag 1?
Hahaha! Jeg tok det veldig med ro dag 1 og 2, mest fordi jeg hadde smerter. Prøvde meg på en tur med hunden dag 3, men den ble kort, var ubehagelig å gå. Så jeg har vært mye horisontalt siden uttak og innsett. Tror man godt kan leve helt normalt, men for meg var det naturlig å høre på kroppen som sa jeg må ta det med ro. :Heartpink

Jeg testet 7 DPO for å sjekke statusen på Ovitrellen :angelic: fikk en svak strek da. Tenker å teste i morgen også, jeg greier jo ikke å vente :dead:

Du kan godt teste når du vil, men hvis det er før 12 dpo må du være klar over at det kan være ovitrelle. Så da er det å følge med på stigning som gjelder :love2
Lever helt normalt! Gjør akuratt hva jeg har lyst til, bare uten alkohol og med mindre kaffe i hverdagen :)

Dagens oppdatering fra embryolog var like hyggelig som de foregående dagene. Alle 3 embryo lever fremdeles og er blitt morula. 2 ble beskrevet som perfekte, mens et ble beskrevet som bra. Fremdeles ingen spor av fragmentering :hello2 Og nå begynner jeg å kjenne på litt forventingar. Og det er selvsagt skummelt:bag:
Veldig bra nyheter❤Jeg hadde bare et bra og det var det som ble satt inn. Tror det hadde 10% fragmentering. Krysser for alt for du får innsett og fryst❤️
Testet 11-13DPO. Første forsøk var jeg rolig og gjorde ikke så mye. Andre forsøk så var jeg i aktivitet hver dag med gåtur i sola og lager mat. Spiser sunt. Fotbad hvis jeg er kald på føttene. Gjør det enda❤️Får jeg vondt så hviler jeg. Du finner balansen. Lytt til kroppen.

Hahaha! Jeg tok det veldig med ro dag 1 og 2, mest fordi jeg hadde smerter. Prøvde meg på en tur med hunden dag 3, men den ble kort, var ubehagelig å gå. Så jeg har vært mye horisontalt siden uttak og innsett. Tror man godt kan leve helt normalt, men for meg var det naturlig å høre på kroppen som sa jeg må ta det med ro. :Heartpink

Jeg testet 7 DPO for å sjekke statusen på Ovitrellen :angelic: fikk en svak strek da. Tenker å teste i morgen også, jeg greier jo ikke å vente :dead:
Skjønner, takk for svar!! Hadde du vondt pga innsett, eller var det ferskt forsøk og pga uttak? Jeg merker det ikke engang jeg? (Innsett altså).
Uff skjønner så godt at du tester, jeg er helt lik! Spennende med morgendagens!!

Du kan godt teste når du vil, men hvis det er før 12 dpo må du være klar over at det kan være ovitrelle. Så da er det å følge med på stigning som gjelder :love2
Ja skjønner, takk :Heartred
Lever helt normalt! Gjør akuratt hva jeg har lyst til, bare uten alkohol og med mindre kaffe i hverdagen :)
Okei så bra å høre, jeg blir så redd for å ødelegge noe, og har jo vært litt aktiv i dag allerede

Veldig bra nyheter❤Jeg hadde bare et bra og det var det som ble satt inn. Tror det hadde 10% fragmentering. Krysser for alt for du får innsett og fryst❤️

Testet 11-13DPO. Første forsøk var jeg rolig og gjorde ikke så mye. Andre forsøk så var jeg i aktivitet hver dag med gåtur i sola og lager mat. Spiser sunt. Fotbad hvis jeg er kald på føttene. Gjør det enda❤️Får jeg vondt så hviler jeg. Du finner balansen. Lytt til kroppen.
Ja skjønner, takk for svar! Er denne gangen andre forsøket?

Okei så bra å høre, jeg blir så redd for å ødelegge noe, og har jo vært litt aktiv i dag allerede
Du ødelegger ingenting av å røre helt normalt på deg :Heartpink Det oppfordres til å røre litt på seg, å være i aktivitet er bra for blodgjennomstrømning :love2

Takk :Heartpink trenger bare ett gullegg! Og der fant du jo nå. Håper det er et gullegg blant mine. Og at et eller flere klarer seg til frys i morgen. Oooog at jeg ikke må vente lenge på fryseforsøk:bag::laughing002

Har trua på de eggene nå❤️Kvalitet over kvantitet i vår alder❤️
Jeg er forsiktig optimist selv nå. Slik jeg har forstått det er det fra dag 3-4 flest faller fra, og hvis det er blitt morula på dag 4, er det et litt «lettere trinn» for dem å bli blasto. Men vet jo ikke før i morgen. Blir en fryktelig spennende 17.mai :laughing002

Gjør der som føles rett for deg du. Men du kan leve som du gjorde før innsett. Men droppe alkohol osv da selvsagt:happy: husker etter første innsettet mitt, jeg syntes det var helt forferdelig å gå på do. Føltes som at embryoet bare kom til å rulle ut igjen:laughing002

Gjør der som føles rett for deg du. Men du kan leve som du gjorde før innsett. Men droppe alkohol osv da selvsagt:happy: husker etter første innsettet mitt, jeg syntes det var helt forferdelig å gå på do. Føltes som at embryoet bare kom til å rulle ut igjen:laughing002
Ja skjønner, så bra! SAMME HER!! Holdt meg lenge, og kniper litt mens jeg tisser nå :hilarious: bra å høre jeg kan slippe det haha

Jeg er forsiktig optimist selv nå. Slik jeg har forstått det er det fra dag 3-4 flest faller fra, og hvis det er blitt morula på dag 4, er det et litt «lettere trinn» for dem å bli blasto. Men vet jo ikke før i morgen. Blir en fryktelig spennende 17.mai :laughing002
Forstår deg! Jeg er så spent på dine vegne❤️Mine falt pga mye fragmentering forresten og treig/dårlig celledeling.

Forstår deg! Jeg er så spent på dine vegne❤️Mine falt pga mye fragmentering forresten og treig/dårlig celledeling.
Ååå, der er så fint å kunne dele det her med folk som forstår akkurat hvor nervepirrende det er! Og der var mye å gjøre på laben i morgen, så det kunne hende hun ringte senere enn de har gjort til nå. Godt jeg har en 2 åring jeg skal passe på, så tida går :laughing002
Ja, det er ganske vanlig årsak til at de faller fra er det ikke? Da skilte gullegget seg veldig tydelig ut da! Og ingenting er jo bedre enn det:Heartpink er altså så glad på dine vegne :love017

Virker som vi blir en liten gjeng herfra med videre :Heartred Skal du ha innsett allerede på neste syklus hvis du får noe på frys? Jeg må ha pausesyklus imellom, men tror kanskje det er fordi jeg satte kun Gonapeptyl uten noe Ovitrelle som trigger, så da kjører de "alltid" pause det slik jeg forsto det fordi syklusen etter blir litt tullete.

Fikk du kanskje han som har begynt der nylig da, Gurpreet? Vi var en tur innom ham vi også til en av kontrollene våre, han var ordentlig dyktig. Internasjonalt orientert og veldig faglig oppdatert fikk jeg inntrykk av. Så hvis du velger å gå videre til ham tror jeg du er i gode hender :Heartred
Vi har ikke helt snakket om det, men jeg forsto det som at jeg i utgangspunktet kunne det. Men jeg var jo ikke satt opp på dobbelt trigger- så da blir det kanskje en pausesyklus? På grunn av gonapeptyl? Det må jeg dobbelt-sjekke!

Hvordan har det gått i dag @Daisybloom ? :Heartpink
Jeg fikk oppdatering i går, og får ikke vite noe mer før imorgen. I går var det 4 som fortsatt var med. Et som var delt seg perfekt og uten fragmentering. To som var delt seg perfekt, men som hadde noe fragmentering og 1 som hadde delt seg bra, men som hadde noe smårusk og noe fragmentering. Så en var «excellent» og de tre andre var «good». Det overrasker meg ikke om det kun blir 1 blasto denne gangen heller. Skulle gjerne hatt noen flere uten fragmentering. Hun sa det ikke var så mye (kanskje 20%) og at eggene kunne fikse det underveis. Men med min flaks gjør de nok ikke det. Men jeg får vite imorgen. Jeg er i utgangspunktet veldig glad bare for å få 1 blasto, men det hadde jo vært veldig fint med noen flere…:shy:

Back
Topp