Mai 2021

Takk-takk :) ja, de 2 jeg har hatt så langt var korte protokoll.

Hvordan foregår fryseforsøk i naturlig syklus? Og i "unaturlig"? Type tidsforbruk, medisiner, timing?

Jeg er offshorearbeider med litt spesiell schedule. Så det er slett ikke hver syklus jeg har mulighet til å få til stims. Ikke engang annenhver. Kan begynne å sykemelde meg. Men da blir det ikke råd til ivf - det er en dyr fornøyelse som du selv vet. Det å ta med medisiner ut er også en kvest uten like. Det går kanskje fint med sprøyter. Men alle medisinene må være forseglet i originalforpakning. Man er jo redd at vi kommer til å ruse oss der. Ikke apotek og ikke gyn med UL er der ute heller :wacky:

Så jeg må planlegge ekstra godt det som planlegges kan. Og ikke minst utnytte den lille tiden jeg har igjen mest mulig effektivt.

Jobbet selv på sjøen før jeg fikk min sønn og for din del Lysi så er nok styrt syklus det beste om du skal gjennomføre FER. Ellers kan du jo måtte vente lenge på at syklusen skal treffe rett med turnusen på jobb. Men det kan jo klaffe også, de fleste klinikker forstår at styrt syklus er best for de som jobber på sjø.
 
Wohoo! Så gøy en mai tråd er åpnet❤️ Startet på nesespray 11 mars. Godt å være i gang igjen :)

Appelsin12 - 32 år - Barn 2 - Haugesund - ISCI #3 - Menopur/Synarela/Ovitrelle/Cyclogest/Klexane/Albyl-E - Uttak/Insett uke 18
 
Wohoo! Så gøy en mai tråd er åpnet❤️ Startet på nesespray 11 mars. Godt å være i gang igjen :)

Appelsin12 - 32 år - Barn 2 - Haugesund - ISCI #3 - Menopur/Synarela/Ovitrelle/Cyclogest/Klexane/Albyl-E - Uttak/Insett uke 18
Velkommen :Heartred

Hvordan går det med sprayen? Mye bivirkninger?
 
Takk Nyprøver :Heartred
Hvordan går det med deg? Føles det bra?
Både ja og nei vil jeg si, uten å høres for pessimistisk ut. Prøver kjenne etter kvalme, ømme pupper, noe....men kjenner ingenting. Vet det kan være normalt, men jeg trenger en bekreftelse :hilarious:Skal ta en HCG på tirsdag, så får vi håpe den er økt. ❤️
 
Både ja og nei vil jeg si, uten å høres for pessimistisk ut. Prøver kjenne etter kvalme, ømme pupper, noe....men kjenner ingenting. Vet det kan være normalt, men jeg trenger en bekreftelse :hilarious:Skal ta en HCG på tirsdag, så får vi håpe den er økt. ❤️
Vet det er vanskelig, men prøv å nyte at du ikke har symptomer/plager. Jeg hadde ingen med min sønn, klarte ikke å nyte det. Gikk hele tiden å ventet på og kjente etter symptomer. Bare tull altså!
 
Vet det er vanskelig, men prøv å nyte at du ikke har symptomer/plager. Jeg hadde ingen med min sønn, klarte ikke å nyte det. Gikk hele tiden å ventet på og kjente etter symptomer. Bare tull altså!
Skal prøve på det , takk vennen ❤️
 
Jeg fikk ikke vite om dette kommer til å bli lang eller kort protokoll, men kanskje dere erfarne ser det av medisinene jeg skal ta?
Første gangen min :nailbiting:

Crinone Vag gel
Fyremadel
Gonal-F Inj væske 300 IE/penn
Gonal-F Inj væske 450 IE/penn
Ovitrelle Inj væske 250 mikrog
Primolut N Tab 5 mg
 
Jeg fikk ikke vite om dette kommer til å bli lang eller kort protokoll, men kanskje dere erfarne ser det av medisinene jeg skal ta?
Første gangen min :nailbiting:

Crinone Vag gel
Fyremadel
Gonal-F Inj væske 300 IE/penn
Gonal-F Inj væske 450 IE/penn
Ovitrelle Inj væske 250 mikrog
Primolut N Tab 5 mg

Kort. :happy:
 
Jeg fikk ikke vite om dette kommer til å bli lang eller kort protokoll, men kanskje dere erfarne ser det av medisinene jeg skal ta?
Første gangen min :nailbiting:

Crinone Vag gel
Fyremadel
Gonal-F Inj væske 300 IE/penn
Gonal-F Inj væske 450 IE/penn
Ovitrelle Inj væske 250 mikrog
Primolut N Tab 5 mg

Ser ut som kort protokoll.
Gonal F for å stimulere folliklene.
Fyremadel for å unngå for tidlig eggløsning.
Ovitrelle for å sette i gang eggløsning.
Og crinone+primolut=progesteronstøtte etter tilbakesetting.
 
Jeg fikk ikke vite om dette kommer til å bli lang eller kort protokoll, men kanskje dere erfarne ser det av medisinene jeg skal ta?
Første gangen min :nailbiting:

Crinone Vag gel
Fyremadel
Gonal-F Inj væske 300 IE/penn
Gonal-F Inj væske 450 IE/penn
Ovitrelle Inj væske 250 mikrog
Primolut N Tab 5 mg
Hei.
Ser du har fått svar, men vil du skrive deg opp som de andre, så kan jeg sette deg inn på lista.
Masse lykke til :Heartred
 
Dere med endometriose, hvilke anbefalinger får dere? Hvis det blir gitt annen anbefaling enn ivf. Sanering tett opp mot forsøk? Nedregulering? Prednisolon? Blodfortynnende? P-piller før forsøk? Andre medisiner for å dempe fremvekst av endo, eller for å dempe innflammasjon? Har inntrykk av at flere går bort fra nedregulering, ivf-serum nevnte forbehandling, vet ikke hva, men det var ikke nedregulering, samt piller som dempet østrogenproduksjonen samtidig med stimulering.

Jeg fikk påvist endo like før jul, har hatt en stimulering etterpå der jeg fikk Prednisolon. Det var jeg som ba om det selv, fikk det selv om legen ikke trodde det hadde noe for seg.
Får også Klexane, men det fikk jeg før de fant endo også.
Så egentlig ville de ikke gjøre noe annerledes, dette er offentlig. :)
 
Dere med endometriose, hvilke anbefalinger får dere? Hvis det blir gitt annen anbefaling enn ivf. Sanering tett opp mot forsøk? Nedregulering? Prednisolon? Blodfortynnende? P-piller før forsøk? Andre medisiner for å dempe fremvekst av endo, eller for å dempe innflammasjon? Har inntrykk av at flere går bort fra nedregulering, ivf-serum nevnte forbehandling, vet ikke hva, men det var ikke nedregulering, samt piller som dempet østrogenproduksjonen samtidig med stimulering.
Glemte å svare på denne ser jeg. Gjør ikke noe annet en de uten endo. Men nå er ikke min endo så stor og plagsom om du skjønner. Kan jo være de som er mer plaget enn meg får en annen behandling først.
 
Mini_S - 32 år - Barn #2 - Rikshospitalet - FER#2 (fra ICSI #1 ) Progynova & Crinone - innsett uke 18
 
Ser ut som kort protokoll.
Gonal F for å stimulere folliklene.
Fyremadel for å unngå for tidlig eggløsning.
Ovitrelle for å sette i gang eggløsning.
Og crinone+primolut=progesteronstøtte etter tilbakesetting.

Primolut er nok for å få mensen før forsøket :happy:
 
Det er skikkelig kjedelig. Og urettferdig, hvis man kan snakke om rettferdighet her. Du er altså en av svært få "heldige".

Skulle nesten ønske at alle unge kvinner tok blodprøver når dem er 18-20 bare for å få pekepinn på hvilken utgangspunkt man har.
Men sånn tenker vi jo ikke.

Når oppdaget du lave eggreseever? I 2017? Etter hvor mange år med prøving?

(Jeg "liker" ditt profilbilde. Likte det fra den første gangen jeg så det i januar-februar. Kan relaterte meg til det som sikkert så mange her. Har du en større versjon du kunne tenke deg å dele?)

Jeg er sååååå enig med deg at det burde vært en blodprøve når jentene var 18-19 år som ga en liten pekepinn!

Det har hele tiden vært lavt men lokal sykehuset her har ikke nevnt noe om det, hehee, ser jeg på prøver tilbake så er amhn hele tiden lav iforhold til alder å har hele tiden sunket jevnt. Lokal sykehuset telte også feil antall folikler å sendte ved henvisning til sykehuset, så når sykehuset skulle undersøke på forsamtalen fikk de helt sjokk over hvor ille det var med tanke på hva som sto i henvisningen, så vi alle fikk litt bakoversveis.. Vi har prøvd siden 2018 å siden 2020 med prøverør. Jeg har vist hele mitt voksne liv at jeg ville trenge hjelp til å bli gravid mest trolig.

klart kan jeg dele bildet. Hihi. det er sååå sant slik som på bildet, blir nesten litt prisskadet når jeg mener 1000kr på apoteket er billig, haha. Regner med flere kjenner seg igjen ;-) Kan prøve å sende det på pm imorgen :)
 
Back
Topp