Så trist at du har mistet Dagni Selv har jeg hatt 2 MA det siste året, men det var etter å ha blitt spontant gravid. Ingen som kan fortelle meg hvorfor det skjedde, men jeg tenker det er pga alder og kvalitet på eggene. De sier jo at oppi årene så er det gjerne genfeil på eggene som gjør at man mister, men ikke vet jeg. Så her gjør jeg det jeg kan for å ikke ha sex før el, da jeg har større trua på IVF for oss. (Bomma litt denne mnd da el kom 4-5 dager før tia )
Trist å høre at du også har mistet Det er jo veldig mange av oss, men det er en fattig trøst når det står på. Det kan jo virke som vi er litt i samme båt med tanke på historikk og alder.
Jeg ble også spontant gravid ved et uhell. Hadde jeg hatt en mann så hadde jeg forsøkt flere ganger på egenhånd, men jeg var aldri sammen med han jeg ble gravid med så det var uaktuelt å prøve igjen etter at jeg mistet.
Det virker som IVF gir større sjanse pr syklus etter en viss alder. Selv om kun 17% av 40-åringer føder et barn etter første IVF-forsøk, så har jeg lest at det er bare er 5% sjanse pr syklus på den vanlige måten, så jeg tror du er inne på noe!