Mai 2021

Så trist at du har mistet Dagni :Heartred Selv har jeg hatt 2 MA det siste året, men det var etter å ha blitt spontant gravid. Ingen som kan fortelle meg hvorfor det skjedde, men jeg tenker det er pga alder og kvalitet på eggene. De sier jo at oppi årene så er det gjerne genfeil på eggene som gjør at man mister, men ikke vet jeg. Så her gjør jeg det jeg kan for å ikke ha sex før el, da jeg har større trua på IVF for oss. (Bomma litt denne mnd da el kom 4-5 dager før tia :sorry: )

Trist å høre at du også har mistet :Heartred Det er jo veldig mange av oss, men det er en fattig trøst når det står på. Det kan jo virke som vi er litt i samme båt med tanke på historikk og alder.

Jeg ble også spontant gravid ved et uhell. Hadde jeg hatt en mann så hadde jeg forsøkt flere ganger på egenhånd, men jeg var aldri sammen med han jeg ble gravid med så det var uaktuelt å prøve igjen etter at jeg mistet.

Det virker som IVF gir større sjanse pr syklus etter en viss alder. Selv om kun 17% av 40-åringer føder et barn etter første IVF-forsøk, så har jeg lest at det er bare er 5% sjanse pr syklus på den vanlige måten, så jeg tror du er inne på noe!
 
Takk for svar :) Ja, kjenner jeg er litt stressa for at den skal ha endret seg mye :nailbiting:

Tror du trenger ikke å stresse. Hormonverdiene dine kommer neppe til å endre seg veldig mye på ett år. Du har et ganske ok utgangspunkt.
 
... Så her gjør jeg det jeg kan for å ikke ha sex før el, da jeg har større trua på IVF for oss. (Bomma litt denne mnd da el kom 4-5 dager før tia :sorry: )

Skjønner ikke helt tankegangen din.
Det er jo ok å prøve å bli gravid på naturlig vis hvis det går, mellom ivf behandlinger. Du kan jo få en sunn graviditet og baby også ved naturlig unnfangelse. Eller hvordan tenker du?
 
Skjønner ikke helt tankegangen din.
Det er jo ok å prøve å bli gravid på naturlig vis hvis det går, mellom ivf behandlinger. Du kan jo få en sunn graviditet og baby også ved naturlig unnfangelse. Eller hvordan tenker du?
Er jo fantastisk om man blir gravid på egenhånd og det går bra, men for meg har det endt i 2MA på egenhånd. Det gjør at jeg heller vil satse på IVF først og fremst. Om jeg skulle bli gravid selv så tenker jeg at det sikkert ender i nok en abort og bare utsetter IVF ytterligere. Om det skulle være at IVF ikke går, så kan jeg selvfølgelig prøve selv igjen. Men med endometriose så er det også vanskelig å bli gravid selv også. Legen var enig med tankegangen min selv om det er litt krisemaksimering fra min side.
 
Er jo fantastisk om man blir gravid på egenhånd og det går bra, men for meg har det endt i 2MA på egenhånd. Det gjør at jeg heller vil satse på IVF først og fremst. Om jeg skulle bli gravid selv så tenker jeg at det sikkert ender i nok en abort og bare utsetter IVF ytterligere. Om det skulle være at IVF ikke går, så kan jeg selvfølgelig prøve selv igjen. Men med endometriose så er det også vanskelig å bli gravid selv også. Legen var enig med tankegangen min selv om det er litt krisemaksimering fra min side.

A, ok. Nå skjønner jeg. Du mener at naturlig graviditet som varer i noen måneder og er på en måte "forhåndsdømt" pga feil ved embryo, stjeler verdifull tid du kunne brukt på ivf? Sånn?
Ja, fordi du lager flere "embabyer" per runde under ivf som kan også brukes senere.
 
Nannamor - 33 år - Barn #1 - IVF#2 - Rikshospitalet - Synarela, Gonal-F, Ovitrelle og Crinone - Planlagt uttak i uke 22
 
Takk:Heartred Nei, da hadde jeg kort. Så er veldig spent på hvordan jeg opplever lang. Hadde ingen problemer med kort.
Spennende. Jeg ble gravid med min sønn på lang protokoll etter 3 år med IVF. Håper for deg!
 
Da krysser jeg fingrene for at den ikke har sunket for mye på et år og vi fortsatt har et ok utgangspunkt. Jeg fikk veldig dårlig resultat på kort protokoll sist (er overbevist om at om jeg hadde fått uttak mandag istedenfor fredag så hadde vi fått med flere modne :banghead:) så det blir lang denne runden. Håper det gjør susen. :smiley-angelic001

:Heartpink Fulgte med deg i mars-tråden, håper også at du får bedre resultat denne gangen! Men det er jo veldig bra at du har fått ny protokoll, det kan ha mye å si!! Tenker hver gang legene får mer erfaring med kroppene våre er en fordel for det neste forsøket

hadde også et dårlig resultat i februar uten innsett. Har litttt håp om at jeg får bli med på mai-tråden, men skal ikke vite før slutten av april. Heier foreløpig på dere fra sidelinjen :)
 
Endelig!!! Jeg hører også til mai :happy: Føles fremdeles lenge til, men plutselig er vi i gang!

Dagni - 40 - barn #1 - IVF#1 - Medicus - Bemfola 150 IE, Fyremadel, Ovitrelle og Duphaston - uttak/innsett rundt uke 19

Velkommen Dagni ❤ Nå satser vi på at spiren sitter denne runden :)

Dagni, Litjmora

Dere som fikk innvilget 3-pakk hos Medicus i vår fine alder :happy:

Var det noen begrensninger oppover i alderen for å bruke opp de forsøkene? Eller kun 18 mnd man må bruke de forsøkene på?

Det ser ut at jeg er ett steg nærmere en ny runde i mai. Sonderer terrenget.
 
Dagni, Litjmora

Dere som fikk innvilget 3-pakk hos Medicus i vår fine alder :happy:

Var det noen begrensninger oppover i alderen for å bruke opp de forsøkene? Eller kun 18 mnd man må bruke de forsøkene på?

Det ser ut at jeg er ett steg nærmere en ny runde i mai. Sonderer terrenget.
Klarer ikke huske om det sto at man måtte bruke de opp innen 18 mnd eller om man måtte starte innen 18 mnd. Kan sjekke opp dette Lysi.
 
:Heartpink Fulgte med deg i mars-tråden, håper også at du får bedre resultat denne gangen! Men det er jo veldig bra at du har fått ny protokoll, det kan ha mye å si!! Tenker hver gang legene får mer erfaring med kroppene våre er en fordel for det neste forsøket

hadde også et dårlig resultat i februar uten innsett. Har litttt håp om at jeg får bli med på mai-tråden, men skal ikke vite før slutten av april. Heier foreløpig på dere fra sidelinjen :)

Så leit at du også fikk avbrutt forsøk :Heartred Det var tyngre enn jeg så for meg. Håper du kommer raskt i gang :Heartred Jeg har heller ikke uttak før i juni, så hører litt hjemme i begge trådene tror jeg :knegg:
 
Hva er deres AMH på? :happy8 Hvis det er lov til å spørre :happy:
Jeg har tatt nye prøver nå som jeg ikke har fått svar på, men for et år siden hadde jeg AMH på 27. Er det høyt, lavt eller passelig utifra alderen min? Noen som vet?

Jeg har PCOS og hadde AMH på 55 for tre år siden (da var jeg 26/27 år). Har inntrykk av at det er veldig høyt. Fikk ut 30 egg på veldig lav dose Gonal f (112,5). Mange ble befruktet, 8 blastocyster på frys, men ingen førte til vellykket graviditet. Nå fikk jeg akkurat vite at AMH-en har sunket til 26 (eller var det 28?), altså ca. samme som deg, og tenker at det er mer normalt (og fortsatt ganske høyt). :happy: Jeg er 29 år. Har ingen syklus, så aner ikke «hvor i syklusen» blodprøven er tatt :confused: Uansett veldig spent på hvor mange egg de får ut denne gangen!
 
Jeg har PCOS og hadde AMH på 55 for tre år siden (da var jeg 26/27 år). Har inntrykk av at det er veldig høyt. Fikk ut 30 egg på veldig lav dose Gonal f (112,5). Mange ble befruktet, 8 blastocyster på frys, men ingen førte til vellykket graviditet. Nå fikk jeg akkurat vite at AMH-en har sunket til 26 (eller var det 28?), altså ca. samme som deg, og tenker at det er mer normalt (og fortsatt ganske høyt). :happy: Jeg er 29 år. Har ingen syklus, så aner ikke «hvor i syklusen» blodprøven er tatt :confused: Uansett veldig spent på hvor mange egg de får ut denne gangen!

Hva mener du med at du har ingen syklus? Er det noe som er vanlig hos kvinner med pcos?
 
Hva er deres AMH på? :happy8 Hvis det er lov til å spørre :happy:
Jeg har tatt nye prøver nå som jeg ikke har fått svar på, men for et år siden hadde jeg AMH på 27. Er det høyt, lavt eller passelig utifra alderen min? Noen som vet?

jeg er snart 29 år å har en AMH på 2:dance018 27 er bra :p
 
Back
Topp